Teardrop Skrevet 4. august 2015 #1 Skrevet 4. august 2015 Skal selge leiligheten vår! Har aldri solgt før! Noen som har noen tips til hvordan pynt som ser bra ut osv? Tenkte å kjøpe like håndkler til badet ihvertfall. Og matche pynteputer i soffan med noe pynt på bordet. Andre nyttige tips?
Christiania_Oslo Skrevet 4. august 2015 #2 Skrevet 4. august 2015 Less is more.. Ha en fryktkurv på kjøkkenet med noe frukt som sitron og lime,friske farver+noen krydderplanter Et par lykter på gulvet sammen med planter er classy
sol87 Skrevet 4. august 2015 #3 Skrevet 4. august 2015 Skal selge leiligheten vår! Har aldri solgt før! Noen som har noen tips til hvordan pynt som ser bra ut osv? Tenkte å kjøpe like håndkler til badet ihvertfall. Og matche pynteputer i soffan med noe pynt på bordet. Andre nyttige tips? Jeg har hørt at det er lurt å ta bort alle personlige ting, som bilder, klær og lignende. Og fjern gjerne noen få møbler for å gjøre det mer luftig, slik at potensielle kjøpere får et best mulig inntrykk av hvordan de kan innrede. Ellers er det lurt at det lukter rent og godt (ikke sterk parfyme). I tillegg har jeg sett at meglere tydeligvis er besatt av skåler med lime, haha!
Solknapp Skrevet 4. august 2015 #4 Skrevet 4. august 2015 Enig i at less is more. Lyst og åpent vil jeg tro er nøkkelen. Dette gjorde vi: - Vi kjøpte hotellputer og hadde fresht, strøket sengetøy og sengeteppe. Under sengetøyet gjemte vi lavendelduft poser (luktet svakt lavendel på soverrommet) I tillegg ryddet vi nattbord og hadde kun lys og en liten blomstervase med et par lavendelblomster i. - Urter på kjøkkenbenken (kjøpte sitrontimian som lukter deilig sitron) i tillegg til fruktkurv med sitroner. På magnetlisten hang vi kun opp de mest eksklusive og fine kokkeknivene. - På badet var det også helt ryddet, men vi satte frem en mer eksklusiv håndsåpe og lik i dusjsåpe i dusjavdelingen (fjernet toalettbørste, papir og annet løst) - I stuen gjorde vi ikke så mye annet enn å kjøpe fine avskårne blomster og tenne levende lys. - Utenfor inngangspartiet tente vi en stor lykt med levende lys og fine blomster i potter Ikke at dette hadde så mye å si kanskje, men leiligheten ble i hvertfall solgt og vi fikk en veldig god pris. 1
Grønt blad Skrevet 4. august 2015 #5 Skrevet 4. august 2015 Enig i at less is more. Lyst og åpent vil jeg tro er nøkkelen. Dette gjorde vi: - Vi kjøpte hotellputer og hadde fresht, strøket sengetøy og sengeteppe. Under sengetøyet gjemte vi lavendelduft poser (luktet svakt lavendel på soverrommet) I tillegg ryddet vi nattbord og hadde kun lys og en liten blomstervase med et par lavendelblomster i. - Urter på kjøkkenbenken (kjøpte sitrontimian som lukter deilig sitron) i tillegg til fruktkurv med sitroner. På magnetlisten hang vi kun opp de mest eksklusive og fine kokkeknivene. - På badet var det også helt ryddet, men vi satte frem en mer eksklusiv håndsåpe og lik i dusjsåpe i dusjavdelingen (fjernet toalettbørste, papir og annet løst) - I stuen gjorde vi ikke så mye annet enn å kjøpe fine avskårne blomster og tenne levende lys. - Utenfor inngangspartiet tente vi en stor lykt med levende lys og fine blomster i potter Ikke at dette hadde så mye å si kanskje, men leiligheten ble i hvertfall solgt og vi fikk en veldig god pris. Solknapp kommer med flere gode tips her. Rydd, ta bort alt som er unødvendig og "udelikat" (f.eks. dobørste og Lano-såpe) og gjør gjerne alt litt mer delikat og litt mer luksuriøst. Kanskje er det det som gir boligen den lille ekstra godfølelsen som får potensielle kjøpere til å legge inn bud. Snakk gjerne med megleren om hvem kjøperen er, og ha det i bakhodet når du gjør det lille ekstra.
Marimba Skrevet 4. august 2015 #6 Skrevet 4. august 2015 Sikkert et dumt spørsmål, men hvor gjør dere av alle tingene dere rydder bort?
Serafina. Skrevet 4. august 2015 #7 Skrevet 4. august 2015 Sikkert et dumt spørsmål, men hvor gjør dere av alle tingene dere rydder bort? Det kan du sette i boden eller i garasjen. Hvis det er en fellesbod der du bor kan du kanskje sette det der. Da jeg solgte var megleren klar på at det ikke trengte å være strøket i boden.
Marimba Skrevet 4. august 2015 #8 Skrevet 4. august 2015 Det kan du sette i boden eller i garasjen. Hvis det er en fellesbod der du bor kan du kanskje sette det der. Da jeg solgte var megleren klar på at det ikke trengte å være strøket i boden. Ah, ja det går jo an ja. Vi går med tanken på å selge huset vårt, og har forsåvidt både kjellerbod og loft som egentlig bare er tomt. Går kanskje fint an å stable noen pappesker der, selv om disse rommene også skal vises fram på visning.
Serafina. Skrevet 4. august 2015 #9 Skrevet 4. august 2015 Ah, ja det går jo an ja. Vi går med tanken på å selge huset vårt, og har forsåvidt både kjellerbod og loft som egentlig bare er tomt. Går kanskje fint an å stable noen pappesker der, selv om disse rommene også skal vises fram på visning. Flytteesker er glimrende å bruke, noe dere sikkert skal kjøpe uansett før dere flytter. Like esker i boden ser jo helt ok ut på en visning.
Kraula Skrevet 5. august 2015 #10 Skrevet 5. august 2015 Jeg kjøpte inn blomster (kjøp skikkelige, fine - ikke de du må kjøpe dobbelt så mange av på Rema). Kjøpte også noen falske grønne til kjøkkenet. Megler tok med resten av 'pynten'. Besto av noen puter, et sengepledd, et 'sauepledd'. Ensfarvede, lyse. Når du tenker at du har nok, ta bort halvparten -- minst! Less is more, som folket har sagt over.
MiniMjau Skrevet 26. mars 2016 #12 Skrevet 26. mars 2016 Hva med møbler? En bør vel vise mye gulvplass? Vi har liten leilighet, og det er egentlig ikke plass til spisebordet på stua...vi har bare skviset det inn. Bør vi ta det bort?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #13 Skrevet 26. mars 2016 Den Tuesday, August 04, 2015 at 13.47, Teardrop skrev: Skal selge leiligheten vår! Har aldri solgt før! Noen som har noen tips til hvordan pynt som ser bra ut osv? Tenkte å kjøpe like håndkler til badet ihvertfall. Og matche pynteputer i soffan med noe pynt på bordet. Andre nyttige tips? Har ikke megler vært på hjemmebesøk og gitt tips? Anonymkode: 51c29...f3e
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #14 Skrevet 26. mars 2016 Se på fine annonser på finn.no! http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=73120018 http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=73106876 - her var det også gjort fint, bortsett fra å henge en veske på en knott på en kommode i gangen. Må jo være en feil… Anonymkode: b744d...826
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #15 Skrevet 26. mars 2016 9 minutter siden, MiniMjau skrev: Hva med møbler? En bør vel vise mye gulvplass? Vi har liten leilighet, og det er egentlig ikke plass til spisebordet på stua...vi har bare skviset det inn. Bør vi ta det bort? Helt klart. Er det plass til en mindre bord? Med plass til to eller fire? Anonymkode: b744d...826
sommermor Skrevet 27. mars 2016 #16 Skrevet 27. mars 2016 Ikke tenn duftlys, da vil jeg som kjøper lure på hvilken lukt en prøver å kamuflere. Ellers lykke til med salget. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #17 Skrevet 27. mars 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Se på fine annonser på finn.no! http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=73120018 http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=73106876 - her var det også gjort fint, bortsett fra å henge en veske på en knott på en kommode i gangen. Må jo være en feil… Anonymkode: b744d...826 I den nederste annonsen burde de fjernet tepper på gulvet for å vise hvor stor gulvplass det faktisk er. Anonymkode: 81573...25f 1
Pikeliten Skrevet 2. april 2016 #18 Skrevet 2. april 2016 Ta vekk pynt og personlige ting. Neste eier må kunne se for seg at de skal bo der og ha plass til sine personlige ting. Jeg er fan av lyse og ensfargede tekstiler som gardiner, pledd og puter. Re opp sengene pent, fluff evt puter i sofaen, stryk kjøkkenhåndkle hvis du har et som kan henge pent fremme osv. Jeg synes ofte det kan se rotete ut med gulvtepper. Har dere uteplass ville jeg kjørt på med puter og pledd , lyslykter og krukker med blomster. Salg av hus dreier seg mye om å selge en livsstil, og mange nordmenn setter stor pris på verandaliv. Dersom det egentlig ikke er plass til møbler, ville jeg vurdert å ta de bort. Har dere spisebord på kjøkkenet i tillegg eller har dere ikke bord hvis dere tar bort det i stua?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå