BeautyBox Skrevet 4. august 2015 #1 Skrevet 4. august 2015 Vet at jeg sannsynligvis vil komme til å få "ensidige" svar da jeg poster dette på kosmetikk-forumet (folk som er som meg), men visste ikke helt hvor ellers jeg skulle poste det. Ønsker selvsagt svar fra både kvinner og menn. Jeg personlig har egentlig vært veldig glad i å gå på fest og drikke for festens skyld, men har nå blitt eldre og litt modnere, og blir mer og mer lei av det å gå på byen. Å være brisen/full i seg selv er moro det, men jeg begynner å bli veldig lei av sjekke-konseptet. Men jeg elsker å bruke tid på å sminke meg, ordne håret og pynte meg med fine klær (nei, jeg bruker ikke for mye sminke/for små klær). Jeg er ikke så glad i tiden det tar å sminke/pynte meg, da jeg er litt utålmodig, men er veldig fornøyd når jeg er ferdig. Å bare sitte og kose meg med god drikke og være pynta, det synes jeg er stas. Og det er der motivasjonen min for å gå på fest/byen egentlig ligger. Og selvfølgelig det å oppleve at andre kan se at jeg er fin. Hva er deres motivasjon for å gå på fest/byen? Er det selve alkoholen og det å bli full, sjekkinga, eller liker du best den delen hvor du får stæsja deg opp litt ekstra?
Florence Skrevet 4. august 2015 #2 Skrevet 4. august 2015 Jeg synes de aller beste kveldene er de hvor jeg fikser meg med venninner og drikker litt vin samtidig som vi sminker oss, gir og får tips til antrekk og oppdaterer hverandre på livene våre. Så går vi ut og danser og har det gøy og treffer på andre kjente. Går overhodet ikke ut for å sjekke eller bli sjekket opp. 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #4 Skrevet 4. august 2015 En av arenaene for å treffe venner, vi har noen stamsteder Drikker som regel ikke så mye lenger da jeg har en jobb og forpliktelser der jeg også må være på stell dagen etter, dagene der man kan dra på byen og ikke tenke på når man kommer hjem og bare la det stå til er nok på godt og vondt over. Nachspiel er det nesten aldri lenger, og er det så er det sjelden jeg har ønske og mulighet til å være med på disse. Anonymous poster hash: 93c1d...69e
Gjest O___o Skrevet 4. august 2015 #5 Skrevet 4. august 2015 - Å prøve å etterligne normal atferd - Å ikke la all form for sosialliv gå i vasken Som tenåring fester man hjemme Så fester man hjemme før man drar på byen Så starter livet som ung voksen / student. Da arrangeres det gjerne egne fester, Eller man henger på steder andre studenter henger. Så blir man voksen og lei av å dra på byen to til tre dager i uken Man slutter å synes at 12 cm heler er en god idé. Kebab og Grandiosa blir byttet ut. Man har blitt så gammel at 80,- - 120,- for et glass med sur og varm rød/hvitvin virker som et ran og særdeles lite fristende. Man treffes mye mindre enn før, fordi folk har flyttet, blitt samboere, fått barn, etc. Når man først møtes er det hyggelig å kunne prate sammen. Noe man ikke kan ute på byen. Byturene har blitt erstattet med jente/vennekvelder. Man pynter seg ikke lenger for fulle mannfolk man treffer kl 01-03, men for sin egen del, for selfies, snapchat og bilder tatt av gjengen som senere havner på Facebook og Instagram 3
BeautyBox Skrevet 4. august 2015 Forfatter #6 Skrevet 4. august 2015 Ja, sosiallivet er jo en selvsagt del for meg også. Ellers hadde det ikke blitt noe fest/byen
peppermyntete Skrevet 4. august 2015 #7 Skrevet 4. august 2015 En koselig kveld med venner er min motivasjon. Det får man helst hjemme og ikke på byen, men er gøy å gå ut og danse i blant også! Liker selvfølgelig å pynte meg når jeg skal ut, men det gjør jeg jo i hverdagen også. Ikke noe spesielt med det for min del.
mijaa Skrevet 4. august 2015 #8 Skrevet 4. august 2015 Det er veldig sjeldent jeg går på byen uten at det skjer noe spesifikt, enten konsert, "klassefest", temakveld på et utested.. Så for min del er det det å oppleve noe, samt det sosiale da, så klart. Når det gjelder å "stæsje" seg opp, så er jo det ålreit også! Jeg har en ganske pynta stil til vanlig, men går liksom the extra mile når jeg skal på byen eller fest. Men det er jo ikke derfor jeg drar ut, nei.
Chizue Skrevet 4. august 2015 #9 Skrevet 4. august 2015 Jeg... Har ingen motivasjon til å gå ut på byen, jeg føler av og til at folk forventer å se meg ute en gang i blant (Men akkurat nå bor jeg i en liten by, så er kanskje derfor)
Rosewood Skrevet 4. august 2015 #10 Skrevet 4. august 2015 Jeg er i et fast forhold, så jeg er absolutt ikke på sjekkeren. Jeg liker veldig godt prosessen før jeg skal ut. Bruke lang tid i dusjen, høre på musikk mens jeg barberer meg, ordne håret, sminke meg mens jeg tar meg en drink. Jeg liker å drikke og å bli full (ikke kjeempefull, men ja beruset), være med alle vennene mine og ha det gøy med dem på byen. Snakke, synge og danse litt til kjente sanger.
365vinter Skrevet 4. august 2015 #11 Skrevet 4. august 2015 Skal jeg være helt ærlig er det vel for at folk skal slutte å mase, eller det er noens bursdag. Er en person med svært små sosiale behov.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #12 Skrevet 4. august 2015 Ha det gøy med venninner og få positive tilbakemeldinger (sjekking) fra menn (er gift så ikke aktuelt m noen fling men av og til trenger jeg å få bekreftet at jeg fortsatt har draget og kjenne på interessen fra menn som jeg fikk før da jeg gikk ut ofte.. nå er jeg nesten aldri ute). Anonymous poster hash: daec2...f44
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #13 Skrevet 4. august 2015 Jeg liker den tiden når jeg dusjer, ordner meg, lager drinker og snacks til veninnene mine. Også når vi sitter å prater mens vi drikker. Det er hyggelig! Anonymous poster hash: 98848...705
Ungoliant Skrevet 4. august 2015 #14 Skrevet 4. august 2015 Jeg hater å dra på byen. Bare bråk og mas.
annebanane Skrevet 4. august 2015 #15 Skrevet 4. august 2015 Jeg går ut på byen for å ha det kjekt med vennene mine, og potensielt blir kjent med nye mennesker på veien. Dt å gå ut er en variasjon fra det vi finner på ellers, så det er bare en annen arena for å ha det morro i lag. Også er det selvsagt hyggelig å pynte seg litt innimellom.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #16 Skrevet 4. august 2015 Eneste motivasjonen min for å dra på byen er for å koble av fra en shit-life. Bryr meg lite om hvordan jeg ser ut på byen, vil bare ut for å drikke og koble av med gode venner. Syntes det er gøy å sminke seg av og til, men da bare hjemme. Da kan jeg dolle meg opp for meg selv. Skal jeg bruke timesvis på å stelle meg før jeg går på byen så har jeg kasta bort de timene jeg kunne drukket i stedet. Anonymous poster hash: e0a08...dce
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #17 Skrevet 5. august 2015 1. Ha det gøy med venner 2. Se etter en fin mann Men jeg koser meg like mye hjemme på fest med bare venner tilstede, det er egentlig de som blir mest moro. Pynter meg ikke noe særlig for en slik kveld med mindre det er bursdag e.l. Trist at det blir så sjelden. Anonymous poster hash: b5e65...42d
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #18 Skrevet 5. august 2015 Nå som jeg er småbarns-mor er det ytterst sjeldent jeg går ut i det hele tatt. Men ettersom jeg alltid har vært i langvarig forhold har aldri det å gå ut vært for å sjekke/bli sjekket opp. Jeg har heller aldri vært noe for å drikke seg full, ett par drinker i godt lag går helt fint, men jeg drikker aldri for å bli full, og drikker ikke mer enn jeg vet at jeg tåler. Det jeg liker med å gå ut er å bruke lang tid på badet, pynte meg, sminke meg og føle at jeg ser bra ut. Det sier seg kanskje selv at i en hektisk hverdag med små barn, fulltidsjobb m.m så blir det å pynte seg noe som hører til sjeldenhetene. Men jeg elsker de få gangene jeg har mulighet til det. Anonymous poster hash: 18bae...0c9
Gjest Morello Skrevet 5. august 2015 #19 Skrevet 5. august 2015 Drikke, og å stæsje meg opp! Er veldig glad i å gå litt overboard med sminke og korte kjoler, er ikke særlig diskret til vanlig men seff føles litt teit å gå med kort kjole og masse svart sminke hver dag, så tar heller litt av på byn ^^ Har type så sjekking er ikke aktuelt.. Men elsker å prate med nye, fulle folk så
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå