Gå til innhold

Mallorca tips anyone?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har vært på Mallorca? 

Hvilken by(er) har du vært, og hva slags erfaring har du med de(n)?

Vi er en familie på fire (to voksne og to barn på 2 og 5 år) som skal til Mallorca i høstferien. Vi er ute etter et sted som er barnevennlig og har en fin strand, men samtidig ikke har for mange turister. 

Ellers tar vi mot andre gode tips om aktiviteter som vi kan gjøre der, ting vi må få med oss / se osv.. 

Setter stor pris på alle svar :) :) 

Anonymous poster hash: fa364...9b2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? :) 

Gjest gundagrynte
Skrevet

Ingen? :)

Alcudia har den beste stranden, langgrunn og helt fantastisk :) Så min anbefaling må bli Alcudia :)

AnonymBruker
Skrevet

Mallorca i høstferien er vel ikke akkurat badetur?

Turistene er overalt, vi har leid bil og kjørt rundt.

Alcudia er sandstrand og fint på sommerstid for barnefamilier.

Tror det var Soller på vestkysten oppe i mot nord, hvor de har et fantastisk kloster og en katolsk kirke. Les reisehåndbøker, det gjorde vi og fant frem til små plasser, litt utenfor allfarvei. Dog er dette noen år siden. Palma er storby og ikke noe sted for småbarn, bortsett fea slottet.

Anonymous poster hash: b472d...f5d

Gjest Solstråla88
Skrevet

Alcudia er veldig fint, men som en over her skrev er det ikke særlig badeferie på mallorca i oktober. Hvis dere er på jakt etter bad og sol kan keg anbefale gran canaria. Vi var der to høstferier på rad med fantastisk badevær.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært veldig mye på Mallorca, stort sett i tidsrommet juli-september (som er det jeg synes er den fineste tiden der). Som de andre her skriver, så ville jeg nok ikke satset på badeferie på Mallorca i høstferien, dere kan være heldige å få 25 grader, sol og gode badetemperaturer, men dere kan også ha regn og 12-15 grader hver dag.

Hvis dere likevel velger å dra til Mallorca på dette tidspunktet ville jeg ha anbefalt Palma fremfor et av de typiske badestedene, der er det både akvarium, et slott som kan være spennende for barna, en veldig koselig gamleby og dessuten flere store shoppingsentere der man kan tilbringe en del tid dersom ikke været er det beste. Det er også fint å leie bil en dag eller to for å kjøre litt rundt, øya har masse spennende å by på, og siden den ikke er så stor får man sett mye rart bare på én dag!

(Og dersom dere vil ha badeferie på Mallorca og isteden velger å reise på et litt annet tidspunkt kan jeg anbefale følgende steder: Puerto Soller, Cala d'Or eller Santa Ponsa. Alle disse stedene har fin sandstrand, riktignok ikke like lang/stor som i Alcudia, men selve byene er utrolig mye finere. Alcudia blir alt for mye charterturisme og "tyske-baren" og "svenske-restauranten" for meg...)

Anonymous poster hash: 83078...19a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Playa de Palma har definitivt den finnes strand linjen. Dropp Alcuidia. Ting å gjøre er f.eks Aqua land og marinegast. På lørdager har de et stort marked hvor de selger alt mulig i Palma by.

Anonymous poster hash: 3e7a8...94f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...