Gå til innhold

Hvilket nettsted er best?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

vurderer å skaffe meg profil og finne meg en bra mann, men blir ikke klok på hva som er best. Sukker? Match? Møteplassen? Eller spiller det ingen rolle? Skal innrømme at jeg er av den som ikke liker å betale for å skravle på nettet, men det er kanskje det man må? :)

Anonymous poster hash: 1a6ef...767
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

OkCupid og Tinder.

Anonymous poster hash: 2e6df...160

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fersk på det der selv, men det kommer visst litt an på hva man er ute etter. Hvis det er et fast forhold man er ute etter har jeg hørt at mange anbefaler sukker eller møteplassen. Jeg har opprettet profil på sukker, og syns den siden er ganske bra. Enkelt og oversiktelig å se hvem man har god mach med. Men jeg aner ikke hva som er best altså... :vetikke:  Har ikke prøvd noen av de andre.

Anonymous poster hash: 300f6...0ee
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde OKcupid...tok 5 minutter før jeg måtte blokkere en bruker. Har heller laget profil på sukker. Sikkert mye rart der også, men virket mer oversiktelig om ikke annet.

Anonymous poster hash: 1a6ef...767
Skrevet

Hei! Jeg liker heller ikke å skulle betale for nettdating. En helt gratis side er norgesdate.no  

Jeg har møtt flere folk fra denne siden og er meget fornøyd. Flere skulle ha visst om denne siden, da hadde utvalget blitt litt større ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd Møteplassen,Sukker,OKCupid,MatchAffinity,Match og Q500.

Det stedet jeg har brukt mest er Møteplassen.Har møtt flere seriøse ser,men endel raringer også. Det samme gjelder Sukker,mye snålt der og så egentlig tror jeg ikke det spiller så stor rolle hvor man er. Dessuten har mange profil på flere av disse stedene.Har også laget profil på OKCupid men det var ikke mange norske der.Norgesdate og Happypancake har også ganske liten medlemsmasse.Matchaffinity er svindyrt.Match er ok men ganske dyrt det også.Q500 er bra men litt lite medlemmer.

Du kan jo bare lage gratisprofil på flere steder,og ta det derifra?

Anonymous poster hash: 399ca...9a9
AnonymBruker
Skrevet

OkCupid

Anonymous poster hash: 9beba...951

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anonymous poster hash: 1ac57...ce8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil IKKE anbefale OkCupid. For få norske, og de fleste norske som er der er kun ute etter en ting, eller så er de rare alle sammen. Hadde profil der i tre måneder, og fikk 750 som likte meg: alenefedre, menn over 50 år, 18åringer, en eller annen fyr i Kina. Greia med OkCupid er at man bør helst svare på mange spørsmål for å kunne få en høy ratingscore. Det finnes menn som ikke vil meldes om man ikke har svart på minst 500 spørsmål. Andre vil ikke meldes om man har lavere enn 95% match. Man kan risikere å bare få et "Hei." Det verste er at det er sykt mange scammere der inne, hvis man ikke vet bedre så går det galt. Jeg har tatt 50 scammere der inne og rapportert.

Ellers fant jeg "Henrik Ibsen" der. :P Da veldig tydelig at det ikke er en veldig seriøs side, dessverre.

Skrevet

Hei! Jeg liker heller ikke å skulle betale for nettdating. En helt gratis side er norgesdate.no  

Jeg har møtt flere folk fra denne siden og er meget fornøyd. Flere skulle ha visst om denne siden, da hadde utvalget blitt litt større ;)

Ordnet en profil der, men snakker om annonsebefengt, primitiv side. Jaja, spiller vel ikke så stor rolle så lenge noen skriver noe. :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil IKKE anbefale OkCupid. For få norske, og de fleste norske som er der er kun ute etter en ting, eller så er de rare alle sammen. Hadde profil der i tre måneder, og fikk 750 som likte meg: alenefedre, menn over 50 år, 18åringer, en eller annen fyr i Kina. Greia med OkCupid er at man bør helst svare på mange spørsmål for å kunne få en høy ratingscore. Det finnes menn som ikke vil meldes om man ikke har svart på minst 500 spørsmål. Andre vil ikke meldes om man har lavere enn 95% match. Man kan risikere å bare få et "Hei." Det verste er at det er sykt mange scammere der inne, hvis man ikke vet bedre så går det galt. Jeg har tatt 50 scammere der inne og rapportert.

Ellers fant jeg "Henrik Ibsen" der. :P Da veldig tydelig at det ikke er en veldig seriøs side, dessverre.

Hjelpes.... du må ha største uflaks ever når det kommer til dating. Jeg har vært aktiv der i litt over 1 år, og har ikke møtt noen av de der. Kanskje du bare tiltrekker deg weirdos. Synd!

Truffet 4 norske gutter der (jeg har en jobb som ikke gir meg mye tid til dating); både kjekke og oppegående. Ble koselige dates med middag og annet. Siste gutten jeg møtte skal jeg gifte meg med, haha ...ganske spesielt, da jeg egentlig skulle ta en pause fra dating fordi jeg gikk inn i en ny stilling,som betydde enda mindre tid).

Uansett opplevelse du hadde der,så slår OKC Sukker.no ned i støvlene anytime.

Var 6 mnd på sukker, og gruet meg til å sjekke meldingene der inne; så godt som ALLE hadde de samme copy&paste sjekketriksene, og de få kjekke guttene der inne ble sære på  å svare pga alle kvinnfolkene som viste interesse. Big fish in a small pond syndromet. Der var det søren meg mange FrP'ere, Nav'ere og generelle tapere. 

OKC er kjipt hvis du bor utenfor Oslo, for de fleste der kommer fra det området eller de større byene. Det hadde vært mye bedre om enda flere fikk øynene opp for OKC, det er det beste gratis datingstedet så langt. 

Anonymous poster hash: 9beba...951

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hjelpes.... du må ha største uflaks ever når det kommer til dating. Jeg har vært aktiv der i litt over 1 år, og har ikke møtt noen av de der. Kanskje du bare tiltrekker deg weirdos. Synd! Truffet 4 norske gutter der (jeg har en jobb som ikke gir meg mye tid til dating); både kjekke og oppegående. Ble koselige dates med middag og annet. Siste gutten jeg møtte skal jeg gifte meg med, haha ...ganske spesielt, da jeg egentlig skulle ta en pause fra dating fordi jeg gikk inn i en ny stilling,som betydde enda mindre tid). Uansett opplevelse du hadde der,så slår OKC Sukker.no ned i støvlene anytime. Var 6 mnd på sukker, og gruet meg til å sjekke meldingene der inne; så godt som ALLE hadde de samme copy&paste sjekketriksene, og de få kjekke guttene der inne ble sære på  å svare pga alle kvinnfolkene som viste interesse. Big fish in a small pond syndromet. Der var det søren meg mange FrP'ere, Nav'ere og generelle tapere.  OKC er kjipt hvis du bor utenfor Oslo, for de fleste der kommer fra det området eller de større byene. Det hadde vært mye bedre om enda flere fikk øynene opp for OKC, det er det beste gratis datingstedet så langt.  Anonymous poster hash: 9beba...951

Vel, etter å ha lest flere steder at man er taper når man beveger seg inn på datingsider (deriblant så foretrekker jeg helst å møte menn utenfor. :) Alle mine forhold har funnet sted ved kontakt utenfor nettet og ingen av dem har vært "weirdos", som du så tydeligvis tror. :)

Jeg snakket riktignok med noen som ikke var så rare, de var svært kjekke, men det var ingen særlige gnister der, annet enn for vennskap. Så vennskap har jeg fått. :) FetLife er nesten bedre stedet å være på - man treffer flere oppegående mennesker der enn på OKC.

Jeg fikk riktignok "You're hot"- emailen som gjorde at jeg så flere attraktive brukere, og ble utestengt fra de "vanlige". Får man jo ikke denne mailen så er man ikke attraktiv visstnok. Brukte A-list (betalingsversjonen.) Den var jo greiere med at man kunne SE når meldingene ble lest, og man kunne surfe incognito, samt legge til flere kriterier. Så noe positivt selvfølgelig. :)

Men, ufattelig mange skriver på forumet der og andre steder at det ikke er det beste stedet å være. Faktisk har OKC blitt rangert som noe av det verre der ute. Tinder blir betraktet som bedre.

http://www.okcupid.com/forum?tid=5481745061767530730

http://www.buzzfeed.com/ggggenji/16-awful-types-of-guys-on-okcupid-9mo9#.wxa8lZZX1

Dating services and systems have always sucked, attracted trash and been abused by a minority. The vastness of the interwebz hasn't changed that.

It's too bad, really, given how many of us have spent too much time lonely and wanting a companion that you know is out there, somewhere. But the services tend to devolve to women who are either permanent flakes (20yo dipshits and 35yo hardcore daters) or have some crippling baggage like being a smoker or "light" drug user. The rest either get snapped up or leave due to the creep factor.

AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til følgende linker som er verdt å ta en titt på:

http://www.okcupid.com/forum?tid=6251806407777028689

http://www.okcupid.com/forum?tid=7602306261235057161

http://www.okcupid.com/forum?tid=1468756679842182331

Også verdt å vite at:

So the short profile with 10 match Q's answered is common on scammer profiles

Man kan jo og si at mange nok firer litt på kravene for å få seg noen.

AnonymBruker
Skrevet

Hjelpes.... du må ha største uflaks ever når det kommer til dating. Jeg har vært aktiv der i litt over 1 år, og har ikke møtt noen av de der. Kanskje du bare tiltrekker deg weirdos. Synd!

Snakk om dårlig skjult skadefryd. :P

Å bruke nettdating betyr jo bare at du ikke har evnet til å møte noen i den virkelige verden.

Anonymous poster hash: 6d67a...648

• 9 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
Den 6. august 2015 at 2.16, AnonymBruker skrev:

Snakk om dårlig skjult skadefryd. :P

Å bruke nettdating betyr jo bare at du ikke har evnet til å møte noen i den virkelige verden.

Anonymous poster hash: 6d67a...648

Jeg mener oppriktig at det er synd at man har hatt så ræva opplevelser. 

Du vet forresten ikke om jeg (eller andre) ikke har møtt folk til dating utenom nettdating sider. Jeg har møtt like mange på nett som utenom, eneste er at nettdating er lettere fordi man kan komme i kontakt med folk fra stua si en onsdag kveld enn å måtte ut på byen hver helg for å få napp. I tillegg tror du tydeligvis at det er en forskjell mellom nettdating og virkelige verden, viser bare at du ikke vet hva du snakker om? De jeg har møtt over nett har jeg datet in real life, jeg har ikke sittet bak en skjerm og tastet med en fyr i ukesvis og kalt det "dating". Jeg har møtt de folka og de er helt vanlige oppegående folk, med utdanning og utseendet med seg. Tror du har et helt forskrudd syn på nettdating og det skinner gjennom. Tror du hadde blitt overrasket hvor mange folk som fsktisk møtes over nett - velkommen til 2016!

Ikke rart du har uflaks med datingsider når du tydeligvis ikke vet hvordan man bruker det.

Anonymkode: 4f80e...535

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 5. august 2015 at 1.28, AnonymBruker skrev:

Vel, etter å ha lest flere steder at man er taper når man beveger seg inn på datingsider (deriblant så foretrekker jeg helst å møte menn utenfor. :) Alle mine forhold har funnet sted ved kontakt utenfor nettet og ingen av dem har vært "weirdos", som du så tydeligvis tror. :)

Jeg snakket riktignok med noen som ikke var så rare, de var svært kjekke, men det var ingen særlige gnister der, annet enn for vennskap. Så vennskap har jeg fått. :) FetLife er nesten bedre stedet å være på - man treffer flere oppegående mennesker der enn på OKC.

Jeg fikk riktignok "You're hot"- emailen som gjorde at jeg så flere attraktive brukere, og ble utestengt fra de "vanlige". Får man jo ikke denne mailen så er man ikke attraktiv visstnok. Brukte A-list (betalingsversjonen.) Den var jo greiere med at man kunne SE når meldingene ble lest, og man kunne surfe incognito, samt legge til flere kriterier. Så noe positivt selvfølgelig. :)

Men, ufattelig mange skriver på forumet der og andre steder at det ikke er det beste stedet å være. Faktisk har OKC blitt rangert som noe av det verre der ute. Tinder blir betraktet som bedre.

http://www.okcupid.com/forum?tid=5481745061767530730

http://www.buzzfeed.com/ggggenji/16-awful-types-of-guys-on-okcupid-9mo9#.wxa8lZZX1

At du tydeligvis har blitt overbevist om at man er taper om man har Tinder eller OKC eller hva som helst annet sier utrolig mye om deg selv, så det er egentlig ditt problem er det ikke?

Jeg mente at du sikkert bare tiltrakk deg weirdos på OKC pga uflaks, ikke at det er noe gærnt med deg. Eller?

Uansett synes jeg det vitner om at man lever i en liten tett boble om man tror at det er noe forskjell på å møtes over en Tinderprofil eller ved en bardisk ute på byen. Er tusen ting som tilsier at det å møtes på nett er mye mindre "taper" enn å måtte bli spleiset med noen av vennene sine eller bli sjekket opp i fylla med kleine sjekkereplikker.

Tror du bør lese andre artikler, vi lever i 2016 der så og si alle er på nett, det er nesten umulig å IKKE møtes over nettet på noe vis. 

Anonymkode: 4f80e...535

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...