Gå til innhold

Chiffon metervare??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det er mulig å kjøpe chiffon til slør metervis?

Eller er det noen som har erfaring med farging av chiffon? Jeg har et slør som er altfor lyst i forhold til kjolen min, så jeg må enten kjøpe/sy nytt eller gjøre noe kreativt... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert mulig å kjøpe chiffon i meter........

Men blir ikke det litt dyrt da om du har ett slør fra før? Hvilken farge er det på kjolen din ettersom sløret blir feil farge?

Skrevet

Både chiffong og brudetyll fås kjøpt i metervare. Gå i en stoffbutikk og be om hjelp. Jeg gjorde det, nevnte hvilken farge kjolen har og hvordan jeg ville ha sløret. Fikk også kjøpt med kantbånd og sytråd i riktig farge. Nå er sløret nesten 3 meter langt. Skal ta det med i brudesalongen og prøve det mot kjolen så jeg får rett lengde. Det kostet meg ca 300 kr.

Skrevet
Det er sikkert mulig å kjøpe chiffon i meter........

Men blir ikke det litt dyrt da om du har ett slør fra før? Hvilken farge er det på kjolen din ettersom sløret blir feil farge?

Jeg regner med at jeg får solgt det første sløret igjen, har selv kjøpt det brukt. Vet ikke hva fargen heter, har sendt mail til hovedkontoret til StPatrick for å forhåpentligvis få vite det :)

Den har en slags blanding av creme og 'fersken' i seg tror jeg... det er en veldig ubeskrivelig farge! Her er bilde av kjolen, men fargen kommer ikke helt fram. Sløret som er ivory ser nesten hvitt ut i forhold til kjolen!

Både chiffong og brudetyll fås kjøpt i metervare. Gå i en stoffbutikk og be om hjelp. Jeg gjorde det, nevnte hvilken farge kjolen har og hvordan jeg ville ha sløret. Fikk også kjøpt med kantbånd og sytråd i riktig farge. Nå er sløret nesten 3 meter langt. Skal ta det med i brudesalongen og prøve det mot kjolen så jeg får rett lengde. Det kostet meg ca 300 kr.

Dette hørtes bra ut :) Skal ta meg en tur til den stoffbutikken som fins her. Får jeg lov å spørre hvor du kjøpte ditt hen?

Skrevet

Jeg kjøpte mitt stoff hos en lokal sybutikk, de selger både stoffer og symaskiner. Valgte brudetyll jeg da, så prisen på chiffong vet jeg ikke. Men det er ganske lett å lage det, og mye billigere.

Skrevet

har samme problemet jeg også, finner ikke brudeslør som passer i fargen. Fargen på min kjole heter light gold... Noen som vet om jeg kan få slør / stoff til å sy selv i den fargen??

Skrevet

Hør med stoffbutikker i nærheten av deg. Ikke prrincess og Kid og sånne butikker, men de som selger stoffer og symaskiner og mønster og sånn. De har gjerne litt peiling på hva som passer.

Å sy selv er kjempelett. Du må bare regne litt tid til det. Jeg klippet det til så det ble litt avrundet, men ikke rundt nederst, festet kantebåndet med knappenåler, nå valgte jeg ganske bredt kantebånd på 5mm når det er sydd på, og så sydde jeg med masse små sting rundt hele.

Og den kammen som sløret skal festes til kjøpte jeg på Glitter til 15 kr.

Alt i alt kostet altså sløret meg 300 kr, og jeg ble kjempefornøyd med det.

Skrevet

Har du mulighet til å ta deg til Oslo, finnes det masse stoffbutikker som drives av invandrere her, bl. a. på Grønland. Disse har ofte mye billigere stoff enn de vanlige stoffbutikkene. Kan f. eks. anbefale Rainbow Fashion som ligger rett ved Gunerius.

Skrevet

Ca. 40,- pr meter på Grønland :-)

Ivory, hvit, gull, sølv, brunt, blått...................

Skrevet
Ca. 40,- pr meter på Grønland :-)

Ivory, hvit, gull, sølv, brunt, blått...................

Tusen takk Lullu! Har nettopp fått vite at fargen på kjolen min heter Gold... Vet du om den gullfargen på Grønland er 'gull' eller gylden ivory?

Er så vanskelig å finne fargen!!

Var jo billig der da... må nok ta meg en tur uansett!

Skrevet

Tusen takk Lullu! Har nettopp fått vite at fargen på kjolen min heter Gold... Vet du om den gullfargen på Grønland er 'gull' eller gylden ivory?

Er så vanskelig å finne fargen!!

Var jo billig der da... må nok ta meg en tur uansett!

Vet desverre ikke. Uansett kunne du kanskje kjøpt ivory - og kantet med gyllent bånd eller noe slikt?

Gullfargen var veldig gull, men det kan jo hende det blir pent til allikevel.

Gjest Anonymous
Skrevet

noen plass på internett jeg kan finne noe slkt stoff??? Fant nemlig ikke noe som egnet seg til min kjolde i Kristiansand..

Takk

Gjest Anonymous
Skrevet

noen plass på internett jeg kan finne noe slkt stoff??? Fant nemlig ikke noe som egnet seg til min kjolde i Kristiansand..

Takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...