Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den så nettopp jeg og, og den var bra! Egentlig holder det vel å se de siste 5-10 minuttene, hvis man vil ha konklusjonen servert.

Skrevet

Den så nettopp jeg og, og den var bra! Egentlig holder det vel å se de siste 5-10 minuttene, hvis man vil ha konklusjonen servert.

Jeg synes hele var veldig interessant. Spesielt nå når det er så mange som mener det er så bra med dietter som er på lavkarbo. Verken lavkarbo eller høykarbo er noe bra. Man trenger fett (sunne fettsyrer), men det er utrolig viktig også med karbohydrater (de langsomme vel og merke), både for hjernen, og det å kunne prestere fysisk og ikke minst psykisk.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Lavkarbo er jo mye forskjellig, og den dietten han ene tvillingen gikk på var vel en ketogen diett som er en ganske ekstrem variant av lavkarbo.

Jeg syns jo også det var interessant at det som er mest farlig for vekten er komboen av sukker og fett - og at det faktisk ikke forekommer naturlig. Akkurat det siste har jeg ikke tenkt på før- men at iskrem, sjokolade, kaker og potetgull er godt og fetende er jo så klart gammelt nytt.

Endret av Viktualia
  • Liker 1
Skrevet

Lavkarbo er jo mye forskjellig, og den dietten han ene tvillingen gikk på var vel en ketogen diett som er en ganske ekstrem variant av lavkarbo.

Jeg syns jo også det var interessant at det som er mest farlig for vekten er komboen av sukker og fett - og at det faktisk ikke forekommer naturlig. Akkurat det siste har jeg ikke tenkt på før- men at iskrem, sjokolade, kaker og potetgull er godt og fetende er jo så klart gammelt nytt.

Ja, det er klart. Det var ekstreme dietter i begge tilfellene. Og det er jo det som er det aller verste. Noe å tenke på for mange. Mange som er fanatiske, og det er det som er skummelt.

Synes det var tankevekkende at han som spiste lavkarbo, hadde tatt av mest kilo, men mest var altså vekten av muskelmassen. Muskelmassen som kroppen tok av da den ikke hadde noe karbohydrater å forbrenne. 

Sukker kan omdannes til fett i kroppen, men fett kan ikke omdannes til sukker.

• Liker 1
Gjest Nanne70
Skrevet

Ja, det er klart. Det var ekstreme dietter i begge tilfellene. Og det er jo det som er det aller verste. Noe å tenke på for mange. Mange som er fanatiske, og det er det som er skummelt.

Synes det var tankevekkende at han som spiste lavkarbo, hadde tatt av mest kilo, men mest var altså vekten av muskelmassen. Muskelmassen som kroppen tok av da den ikke hadde noe karbohydrater å forbrenne. 

Sukker kan omdannes til fett i kroppen, men fett kan ikke omdannes til sukker.

Jeg så også det programmet - interessant og tankevekkende. Men jeg kommer ikke til å slutte å spise lavkarbo likevel. Det er verd å merke seg ifth tapet av muskelmasse at ingen av mennene trente i den perioden de var på diett. Og som det også ble sagt på slutten - dette var testet på to personer, og siden alle er forskjellige, vil ikke alle reagere på samme måten på tilsvarende dietter/kosthold.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg er ikke overbevist over at konklusjonen deres stemmer. Les hva Kostdoktor'n har å si om den. :)

Og "muskelvekten" var ikke nødvendigvis muskler. Maskinen målte fett og ikke-fett. Ikke-fett-masse gikk altså mer ned, men det inkluderer også vann.

Jeg fortsetter med lavkarboen min uten tvil, jeg.

Anonymous poster hash: 8fb35...647
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg er ikke overbevist over at konklusjonen deres stemmer. Les hva Kostdoktor'n har å si om den. :)

Og "muskelvekten" var ikke nødvendigvis muskler. Maskinen målte fett og ikke-fett. Ikke-fett-masse gikk altså mer ned, men det inkluderer også vann.

Jeg fortsetter med lavkarboen min uten tvil, jeg.

Anonymous poster hash: 8fb35...647

Interessant! Syntes i utgangspunktet eksperimentet var spekulativt ettersom de kun testa to personer og gjorde så få målinger. Konsentrasjonstesten var helt idiotisk. Men nå skjønner jeg at også resultatene er presentert på en villedende måte. Helt tydelig at programskaperne hadde bestemt seg på forhånd for å unngå å fronte lavkarbo.

Anonymous poster hash: 8386b...7ec

• Liker 1
Skrevet

Interessant dokumentar. Konklusjonen er jo noe de fleste har hørt om for lenge siden. Det er jo noe helt eget med mat som er både fet og søt. Men all forskningen og bevisene bak var absolutt veldig interessant å få med seg.

Det fikk meg til å logge inn på MFP og ta en ekstra titt på hvordan næringsstoffene er fordelt i maten jeg spiser.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...