AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #1 Skrevet 4. august 2015 Jeg har vært utvekslingsstudent i USA siste året og som håndballspiller her hjemme fikk jeg aller nådigst lov til å komme med på skolens basketballag, som innbytter. Det jeg stusset over var at ingen på noen av skolens lag brukte knebeskyttere, som jo nesten alle på håndballaget mitt i Norge bruker. Men de bruker flere par sokker. Absolutt alle bruker to par (treneren krevde det faktisk) og mange brukte tre også. Og hvert par var tykkere enn dem vi bruker her hjemme. Tykkere fotparti. Laget til skolen var sponset av Under Armour, så vi måtte bruke disse ytterst. De fleste brukte nike eller adidas under, men også disse, særlig noen dem kallte nike elite hadde veldig tykke såler med forsterkninger under hælen og tåballen. Mange brukte også doble sokker på fritiden siden skoene ellers ikke passet. Men kan flere par tykke sokker gjøre at man ikke får kneproblemer senere? På laget mitt her hjemme bruker noen få doble sokker, men to par av disse blir jo ikke tykkere enn ett par av disse sokkene amerikanerne bruker. Anonymous poster hash: 1ad68...fdb
physics Skrevet 4. august 2015 #2 Skrevet 4. august 2015 Dette er ukjent for meg - men jeg ville tippet at ekstra sokker ikke hjelper noe i det hele tatt mot støt(kanskje litt) eller vridninger.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #3 Skrevet 5. august 2015 Fysioterapauten min sa at den lille ekstra dempingen faktisk kunne ha noe å si. Menneskets kne er laget for å gå i naturen, og en skogbunn gir deg ørlite grann demping, noe to-tre par sokker med tykke såler også kunne gi. En idrettshall gir ingen demping, det er en unaturlig hard flate for oss å bevege oss på samtidig som håndball og basketball har unormalt heftige belastninger på kneleddene. For joggesko/ treningssko har som regel nesten ikke demping etter noen måneders bruk ble det sagt. For at en joggesko skal bevare sin demping må den hvile minst to dager etter bruk, helst lengre for at sålens egenskaper skal bevares lengre, og selv da er det begrenset hvor lenge sålen holder. Jeg kjenner ingen som lar skoene hvile så lenge. Anonymous poster hash: 1ad68...fdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå