AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #1 Skrevet 4. august 2015 De er så sjukt strenge med pakker fra Postnord. "Ta med gyldig id" - for å hente to par babystrømpebukser til 120kr. OOOoo, tenk om noen hadde,forsøkt å stjeeeele dem fra meg? Nesten like viktig som ny mobil assa. Kan jeg her hjemme skrive en fullmakt og sende med mitt bankkort med en person som får lov av meg til å hente pakken min?........ Eller MÅ jeg møre opp sjæl?Anonymous poster hash: 59597...722
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #2 Skrevet 4. august 2015 Send med fullmakt og din legitimasjon. Nå har det seg sånn at bare fordi du har bestilt noe billig betyr det ikke at alt er billig. Folk bestiller dyre klær, tver, pcer, leker, alt mulig. Skal man da bare levere ut til hvem som helst som kan oppgi hentereferansen eller har med hentelapp?Anonymous poster hash: 79c14...ee6 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #3 Skrevet 4. august 2015 Send med fullmakt og din legitimasjon. Nå har det seg sånn at bare fordi du har bestilt noe billig betyr det ikke at alt er billig. Folk bestiller dyre klær, tver, pcer, leker, alt mulig. Skal man da bare levere ut til hvem som helst som kan oppgi hentereferansen eller har med hentelapp?Anonymous poster hash: 79c14...ee6 JaAnonymous poster hash: 59597...722
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #4 Skrevet 4. august 2015 JaAnonymous poster hash: 59597...722 Okey, så hvis du bestiller deg en dyr vare og butikken leverer den ut til feil person fordi personen hadde vært i postkassen din å hentet hentelappen, så er det helt ok? Eller hvis noen bestiller en dyr vare i ditt navn, drar i butikken å henter med hentereferansen og regningen kommer til deg er det helt ok? Hvis kun hentereferansen eller hentelapp hadde vært nok til å hente pakken, hadde heller ikke butikken som leverer ut pakkene trengt å erstatte pakker som blir utlevert til feil person. Anonymous poster hash: 79c14...ee6 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #5 Skrevet 4. august 2015 Send med fullmakt og din legitimasjon.Anonymous poster hash: 79c14...ee6 + Personen som henter må også ha med sin egen legitimasjon. Mange butikker godtar at en dropper fullmakten og kun tar med seg egen legitimasjon og den personen en henter for sin, men egentlig trenger en fullmakt, ja. Har jobbet med Postnord selv og de gir veldig dårlige retningslinjer/opplæring for pakkeutlevering osv.. Anonymous poster hash: a66db...228
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #6 Skrevet 4. august 2015 JaAnonymous poster hash: 59597...722 Det må tross alt være samme regler for utlevering uansett, og PostNord leverer jo også langt større og mer verdifulle gjenstander enn akkurat det du har bestilt denne gangen. For den som leverer ut er det også bare en pakke uansett, de bryr seg jo ikke (og vet heller ikke) hva som er i den. Jeg regner med at du egentlig skjønner at det må være sånn, selv om det er litt irriterende når verdien er såpass liten i dette tilfellet Du kan fint måtte vise legitimasjon i døren på utesteder selv om du bare skal hente en jakke der inne og gå ut igjen. Irriterende, men forståelig. Anonymous poster hash: ead3e...470
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #7 Skrevet 4. august 2015 Skriv en god fullmaktnog de bør godta henting! Anonymous poster hash: 2b158...7ee
Grønt blad Skrevet 5. august 2015 #8 Skrevet 5. august 2015 Tror ikke PostNord kjenner verdien på innholdet i pakkene de leverer...
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #9 Skrevet 5. august 2015 Okey, så hvis du bestiller deg en dyr vare og butikken leverer den ut til feil person fordi personen hadde vært i postkassen din å hentet hentelappen, så er det helt ok? Eller hvis noen bestiller en dyr vare i ditt navn, drar i butikken å henter med hentereferansen og regningen kommer til deg er det helt ok? Hvis kun hentereferansen eller hentelapp hadde vært nok til å hente pakken, hadde heller ikke butikken som leverer ut pakkene trengt å erstatte pakker som blir utlevert til feil person. Anonymous poster hash: 79c14...ee6 Postkassen min og hentet lapp? Hvor tar du det fra? Jeg får hentemelding KUN på sms, og det er kun jeg som vet at jeg har bestilt noe og som vet hva koden er. Dersom jeg ønsker det, kan jeg gi koden til en som henter pakken for meg, som er i nærheten av utleveringsstedet hver eneste dag så jeg slipper å bruke 100kr på å dra og hente den. Og det går ikke an at noen "bestiller en dyr vare i mitt navn", fordi: 1: de må ha fødsels- og personnr mitt 2: de må ha tilgang på min tlf for å dra ned og hente pakkenAnonymous poster hash: 59597...722
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #10 Skrevet 5. august 2015 Det må tross alt være samme regler for utlevering uansett, og PostNord leverer jo også langt større og mer verdifulle gjenstander enn akkurat det du har bestilt denne gangen. For den som leverer ut er det også bare en pakke uansett, de bryr seg jo ikke (og vet heller ikke) hva som er i den.Jeg regner med at du egentlig skjønner at det må være sånn, selv om det er litt irriterende når verdien er såpass liten i dette tilfellet Du kan fint måtte vise legitimasjon i døren på utesteder selv om du bare skal hente en jakke der inne og gå ut igjen. Irriterende, men forståelig. Anonymous poster hash: ead3e...470 Jeg regner egentlig med at du også skjønner at hvis man merker en pakke med "a" eller "b", så kan man lett skille mellom dyre gjenstander som krever ID, og billige gjenstander som ikke krever ID. Hey, kunden kan t.o.m velge dette når betalingen gjennomføres online (var ikke det lurt?) POSTEN gjør det, så hvorfor i helv. kan ikke postnord gjøre det? Er de mindre smarte, kanskje?Anonymous poster hash: 59597...722
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #11 Skrevet 5. august 2015 Hehe så naiv.. Anonymous poster hash: b7835...f1a
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #12 Skrevet 5. august 2015 Synes dette er helt horribelt. Mannen min kjører forbi postnord utleveringa hver dag etter jobb. Har begynt å bestille ting i hans navn der jeg vet postnord leverer pakkene. Fullmakt er noe dritt, gir jeg han mitt førerkort kan jeg ikke kjøre til jobben selv. Skal jeg selv hente pakken blir det 20 km ekstratur en vei. Mens et bankkort kommer i posten og koden kommer en dag senere i samme kasse. Passet kommer i postkassa og det samme gjør andre papirer med fødselsnr... Anonymous poster hash: 7a31a...df9 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #13 Skrevet 5. august 2015 Fullmakt er noe dritt, gir jeg han mitt førerkort kan jeg ikke kjøre til jobben selv. Anonymous poster hash: 7a31a...df9 Fordi du samtidig gir med ham evnen til å mestre kjøretøy og trafikkbildet? Hvor ofte blir du stoppet og bedt om å vise det? Og gebyret dersom man blir tatt, er lavere enn en parkeringsbot. Om de i det hele tatt gidder bry seg...Anonymous poster hash: 66d81...b38
penny_ Skrevet 5. august 2015 #14 Skrevet 5. august 2015 Postkassen min og hentet lapp? Hvor tar du det fra? Jeg får hentemelding KUN på sms, og det er kun jeg som vet at jeg har bestilt noe og som vet hva koden er. Dersom jeg ønsker det, kan jeg gi koden til en som henter pakken for meg, som er i nærheten av utleveringsstedet hver eneste dag så jeg slipper å bruke 100kr på å dra og hente den. Og det går ikke an at noen "bestiller en dyr vare i mitt navn", fordi: 1: de må ha fødsels- og personnr mitt 2: de må ha tilgang på min tlf for å dra ned og hente pakkenAnonymous poster hash: 59597...722 1: Man må ikke ha fødsels- og personnummer for å bestille fra alle nettbutikker, nei. 2: I mange nettbutikker kan man velge om man vil ha hentelapp, sms eller e-post. Velger man e-post kan man oppgi en falsk man har laget i ditt navn. Det er ikke Postnord sin feil at du bor på landet og ikke kommer deg dit selv... 1
Million Skrevet 6. august 2015 #15 Skrevet 6. august 2015 (endret) Jeg har sendt mannen min avgårde for å hente PostNord pakker for meg mange ganger. Han får med mitt bank-kort id med bilde. Vet at det egentlig ikke er gyldig lenger, men de godtar det fremdeles. Jeg har ikke giddet å skrive noen fullmakt, de godtar kun id her, iallfall. Endret 6. august 2015 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå