AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #1 Skrevet 4. august 2015 Jeg har et spørsmål : Kan noen her guide meg gjennom hva som foregår hos sorenskriveren den dagen en gifter seg? Fra A til Å. Forlovere, trenger vi noen papirer klare i forkant osv..Anonymous poster hash: c1de2...749
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #2 Skrevet 4. august 2015 Sorenskriveren finnes ikke lengre, dommer i Tingretten foretar vielser. Anonymous poster hash: 52e67...ff4
attegløyma Skrevet 4. august 2015 #3 Skrevet 4. august 2015 Vigslar i tingretten, treng ikkje vere dommar. Vi vart vigde av vigslar i tingretten, måtte ha forlovarerklæring signert (den gjeld berre nokre månader), så hadde vi med oss forlovarane, sa ja på rett plass og signerte. Trur ikkje vi hadde med ID, men så er no dette ein liten plass. Men forlovarerklæringa må vere signert og levert FØR vigsla, så dei papira har de ikkje med på dagen. Vi hadde ingenting med på sjølve dagen, alt slikt var ordna på førehand.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #4 Skrevet 4. august 2015 Sendte inn papirer til Skatteetaten (gyldige i 4 måneder, må planlegges litt. Disse må du ha uansett om du skal gifte deg i kirke eller hos tingrett). Når jeg fikk papirene tilbake/godkjent kunne jeg bestille vigsel hos Tingretten. På selve dagen tar man med seg legitimasjon. Anonymous poster hash: 02571...9c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå