Vilje Skrevet 11. september 2004 #1 Skrevet 11. september 2004 en venn av meg sier alltid til meg at jeg burde gi bort hundne min, han mener at bymiljøet ikke er naturlig for hunden, og at den bør være en plass hvor den kan være ute i lengre perioder av gangen... kjenner at jeg får litt dårlig samvittighet for min hund som får sine tre turer daglig og ellers holder seg innendørs..i tillegg er alene mens jeg er på jobb... Synspunkter?
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2004 #2 Skrevet 11. september 2004 Noe du burde ha tenkt på før du fikk hunden kanskje?
Imax Skrevet 11. september 2004 #3 Skrevet 11. september 2004 Hæ? Jeg bor midt i Oslo sentrum og har hund og det går knallbra. Hunden min får masse lufting og tid sammen med meg. Jeg synes faktisk synd på en del hunder på landet som må være i hagen hele tiden og aldri blir tatt med på tur. Det er mange måter å få til et godt hundehold på, og det og bo i byen er ikke nødvendigvis det samme som dårlig hundehold.
Gjest Eir Skrevet 11. september 2004 #4 Skrevet 11. september 2004 Tullball. Den gjennomsnittlige byhunden har det faktisk bedre enn den gjennomsnittlige årshunden, som gjerne står bundet til en løpestreng hele livet. Folk som bor i byen og har hund har som regel ett mye mere bevisst forhold til å ha hund, og mere nøye med at den får tilfredsstilt sine behov. Å gi bort hunden dersom du mener den har det bra vil bare gjøre hunden ulykkelig, frodi den vil savne "flokken" sin.
Imax Skrevet 12. september 2004 #5 Skrevet 12. september 2004 Et spørsmål Vilje - hva slags venn er dette? Synes det høres fryktelig nedlatende ut. På tide å gi denne vennen litt dressur i hvordan man behandler vennene sine...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå