AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Jr. skal etter hvert begynne i barnehagen og jeg tenkte å jobbe 80%. Noen innspill på hvilken fordeling som er best? Bli hentet ca 14.30 hver dag eller ha fri en dag i uka? Hvis det blir fri en dag i uka så vil han være i barnehagen fra ca 08.00-08.30 til 16.00. Han er 15 mnd når han begynner og sover en ganske lang dupp på dagen. Innspill mottas med takk Anonymous poster hash: 84884...ec4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #2 Skrevet 3. august 2015 Jeg skal også begynne å jobbe 80 % når vi minstemann begynner i barnehagen i januar. Vi har da tenkt til å ha barna (en på 1,5 og en på 3,5) i barnehagen hver dag, men kortere dager hver dag. Jeg tenker som så at det er mer verdifullt for dem å ha mer tid med foreldrene i hverdagen (altså hver dag) enn én ekstra "helgedag" (som det i og for seg blir dersom de er en dag mindre i bhg). Spesielt når barnet er så lite som ditt tror jeg i hvert fall at jeg ville ha gått for kortere dager hver dag enn én dag fri. Da sover jo også barnet gjerne et par timer i løpet av dagen, så hvis du i tillegg henter 14.30 så blir det jo nesten bare noen timer på morgenen og frem til lunsj som barnet "effektivt sett" er i barnehagen.Anonymous poster hash: 7e9e5...206 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #3 Skrevet 4. august 2015 Enten kortere dager eller fast onsdagsfri (slik at det aldri blir mer enn to dager i strekk). Så flott at du har muligheten til dette :D Kanskje høre med peed leder på avd om hva hun anbefaler? Jeg har selv hatt barna hjemme hver onsdag i noen år (ikke mulighet for å jobbe kortere dager) og det har unektelig vært littegranne "surt" de gangene det har vært turdag på onsdager eller språkgruppe. Anonymous poster hash: 69423...595
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #4 Skrevet 4. august 2015 Kortere dager, definitivt! Det sier også de jeg kjenner som jobber i bhg. Anonymous poster hash: 2688f...d71 1
Gjest Magnifiq Skrevet 4. august 2015 #5 Skrevet 4. august 2015 Kortere dager tror jeg er absolutt best.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #6 Skrevet 4. august 2015 Jeg jobber 80% og vi har valgt å ha kortere dager. Det gjør at vi har litt bedre tid om morgenen samt lengre ettermiddager sammen. Det har passet best for oss, men jeg tror det er avhengig av at du har en jobb hvor det faktisk lar seg gjøre å dra tidligere! Hos meg er ikke det noe problem, og jobben har gitt uttrykk for at de synes det er en bra løsning ift kontinuiteten at jeg er der hver dag, og istedet drar tidlig. Anonymous poster hash: 64a97...460
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #7 Skrevet 4. august 2015 Jeg som svarte over her. Må legge til at jeg ideelt sett skulle jobbet enda mindre og hatt en dag fri OG kortere dager! Da kunne barna fått en dag fri innimellom, og jeg kunne hatt en fridag for meg selv ohså av og til. Jeg er nok ikke noe karrierejeger -Hehe!Anonymous poster hash: 64a97...460
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #8 Skrevet 4. august 2015 TS her, Tusen takk for svar. Skal høre litt hva barnehagen mener også. Tipper jobben foretrekker kortere dager enn én dag fri. Tror det er det jeg kommer til å gå for. Jeg har en jobb som er litt sånn at så lenge jeg leverer det jeg skal så spiller det ikke så stor rolle når det blir utført. Drawback med det er at jeg må være tilgjengelig på telefonen på en evt. fridag. Hadde noen spurt meg om det å jobbe redusert pga barn før jr. ble født hadde jeg nok bare ledd. Nå skulle jeg gjerne ha hatt fri et år til.. 😳 Får vel bare tenke at han har godt av barnehagen og at det nok er værre for mamma enn bebis å starte i barnehagen..Anonymous poster hash: 84884...ec4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå