Gå til innhold

ang gjester(søskenbarn osv) og inbydelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inviterer dere søskenbarn som dere ikke lenger er i kontakt med? Barndomsvenner som dere har vokst fra? De få bryllupene jeg har gjestet, har jeg ikke hatt ett spesiellt forhold til brudepar. Egentlig blitt overrasket over å bli invitert(type nabo 10 år tilbake) Hvor lenge før sender dere invitasjoner?

Anonymous poster hash: a28b4...81e

Videoannonse
Annonse
Gjest BeKind
Skrevet

Vi har invitert søskenbarn + noen naboer til kaffen. Vi har kontakt ca 3-4 ganger i året med kaffegjesten, på bursdager etc. Trivelig når vi møtes, men vi har egentlig ikke et så nært forhold.

Ellers er nærmere familie og venner invitert til middag. Vi har begge to god kontakt med våre barndomsvenner, så alle de er invitert til middag, på lik linje som nye venner fra de siste årene.

Vi sendte ut invitasjonene i mars/april. Bryllupet er i september :)

Skrevet

Vi droppet å be folk vi ikke har jevnlig kontakt med.  Vi ba den ene fetteren til mannen min som er en nær venn av ham, men ikke fettere og kusiner vi så godt som aldri har kontakt med.  Vi hadde ikke råd til å be "alt og alle", et sted måtte vi sette grensen, og vi valgte å be mennesker vi har jevnlig kontakt med til bryllupsfesten vår.  Hverken mannen min eller jeg skjønner greia med å be slektninger vi ikke har kontakt med eller tidligere kollegaer vi ikke har hatt kontakt med på flere år.

• Liker 1
Skrevet

Vi ber ikke søskenbarn, eller venner vi kke har kontakt med lenger. Heller ikke naboer.

Gjest Magnifiq
Skrevet

Vi inviterte kun de vi faktisk omgås, som er en del av livet vårt. Ser ingen grunn til å invitere de vi ikke snakker med til vanlig. Tipper at det ikke er så interessant for de å bruke dagen i et bryllup med folk de egentlig ikke kjenner uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Nærmeste familie og venner blir bedt til middag. Søskenbarn på begges sider blir bedt til kaffe og kaker, mest fordi vi ikke har så mange søskenbarn hver, men også fordi det er skikk og bruk der vi kommer fra. Vi begge har kontakt med søskenbarna våre i familieselskaper o.l. (Bortsett fra det ene søskenbarnet mitt som er min bestevenninne, hun skal være med under middagen.)

Gammeltanter - og onkler blir ikke bedt. Det samme med gamle naboer osv.

Anonymous poster hash: a86fc...d79
AnonymBruker
Skrevet

Her har vi invitert 2 voksne søskenbarn, fordi de har vært mer som søsken til bruden i oppveksten. Har bodd sammen over lengre tid. 

Utenom det er det bare 3 søskenbarn i samme søskenflokk som er invitert, der er alle under 6 år og har jevnlig kontakt med brudeparet. Vi er vel mer tante og onkel enn søskenbarn. 

Hadde vi valgt alle søskenbarn med familie hadde vi fått rundt 30-40 ekstra gjester. I og med at ingen av oss har særlig kontakt med voksne søskenbarn valgte vi dem bort  til fordel for venner vi treffer ofte og gjerne vil ha med i bryllupet.

Anonymous poster hash: 3c553...071
AnonymBruker
Skrevet

Vi har bedt søskenbarn, og noen gamle venner. Inbydelsene har gjort at guybben er blitt venn med sine gamle kompiser igjen

Anonymous poster hash: 195b9...ba0
AnonymBruker
Skrevet

Fire av mine søskenbarn har giftet seg. Jeg har ikke vært invitert i noen av disse bryllupene (vel...bortsett fra da jeg ble spurt om å være bartender/sjåfør i det ene, men det passet ikke å være førstnevnte).

Anonymous poster hash: f92f7...db1

AnonymBruker
Skrevet

Kun nærmeste familie og venner her. Jeg inviterer kun ett søskenbarn (som har vært som ei storesøster for meg, og nå tante til barnet mitt), mannen inviterer alke da han har få, og de er veldig sammensveiset :)

Anonymous poster hash: 3969d...ca8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...