AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Hei, Jeg skal klage på en faktura for tjenester, hvor jeg er etterfakturert for tjenester som jeg ikke visste at jeg måtte betale for. I følge opplysningspliktloven må selger opplyse om blant annet pris og evt. metode for å beregne pris dersom pris ikke kan fastslås på forhånd. Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette må gjelde for alle avtaler, også tilleggsavtaler. Har funnet mye rart som ikke er ordentlig med denne selgerene, og ifølge loven ser jeg også at ved mangel på informasjon om angrerett kan jeg faktisk angre på tjenesten i et helt år fra avtalen ble inngått. Noen som har erfaringer med å klage på faktura/tjenester eller evt. også og angre på tjenester som er utført? Jeg kommer til å stå på mitt og ta det til forliksrådet om selger ikke går fra kravet. Noen som vet hva det evt. vil koste? Anonymous poster hash: aed3f...9e8 Anonymous poster hash: aed3f...9e8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #2 Skrevet 3. august 2015 Tror du skal være forsiktig med å leke hobbyjurist, det slår tilbake på deg selv. Lov om håndverkstjenster gjelder i dette tilfellet. Skaff deg hjelp enten ved å melde deg inn i Huseierens Landsforbund til kr. 460 og få gratis juridisk hjelp via telefon eller oppsøk andre. Anonymous poster hash: 5af39...045 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015 Ja. Elektrikerregning. Pga stress og hastverk i byggeperioden ble det kun inngått muntlig avtale. De fikk problemer underveis...de hadde glemt å ta med div deler osv. Regningen kom i posten. 20.000 mere enn avtalen. Selger måtte gi seg. Han hadde ikke sendt det ut skriftlig hva prisen var, og hva det inkluderte. En muntlig avtale gjelder. Synd for firmaetAnonymous poster hash: 173b4...7cb
HurraBruk Skrevet 6. august 2015 #4 Skrevet 6. august 2015 Fikk du en fast pris på jobben eller et prisanslag? Det er som sagt tidligere her skummelt å leke hobbyjurist, og det er ikke slik at du i første omgang skal ta dette til forliksrådet. Du må først reklamere på fakturaen du mener er uriktig. Da kan ikke saken sendes til inkasso. Da er det heller elektrikerfirmaet som kan ta dette til forliksrådet om dere ikke blir enige om en minnelig løsning. Om du kommer så langt, er det dessverre vanlig at forliksrådet dømmer deg til å betale halvparten.
sonush Skrevet 6. august 2015 #5 Skrevet 6. august 2015 Jeg tok det på telefon om en rørlegger betaling. Jeg dro til rørleggern for å bestille oppvaskmaskin kobling på kjøkkenet. Samtidig fant vi ut at vi kanskje skulle bytte selve krana også. Avtaler tid for arbeidet og spør om vi skal betale. Dette sier de nei til og sier at alt kommer på faktura. Greit nok det. Det kommer en på avtalt tid, og det viser seg at han ikke har med utstyr til oppvaskmaskin kobling og drar og henter det og gjør arbeidet ferdig. Vi får faktura på 6000kr som inkl X-tra kjøring for å hente utstyr I tillegg til manglende rabatt på utstyr. Via borettslaget har vi avtale på 10% rabatt ved kontant betaling. Jeg klager og sier som det er, ikke vår feil at de ikke får med seg riktig bestillng første gang og ikke vår feil at de ikke ville ta kontant betaling og heller sende faktura. Vi fikk avslag på 1500 kr. Skulle bare mangle spør du meg.
Rockesau Skrevet 6. august 2015 #6 Skrevet 6. august 2015 Det er ikke elektriker eller håndverkere. Vi har selvfølgelig klaget på faktura, og gjør det til selger evt må ta det videre. Vi hadde en fastsatt pris på forhånd. Vi skulle derimot ha mindre av noe, så regnet med at vi kunne få noe ekstra. Det burde jo vært opplyst om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå