Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt veldig lyst på klokke en stund nå, og har sett litt rundt. Men har aldri kjøpt en klokke før. Så er det noen krav eller noen punkter jeg kan se ut ifra, hva er viktig? Og hvilke merker anbefaler dere? Prissjiktet ligger på 3-5k.

Anonymous poster hash: 007dc...bfd
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fan av det kinesiske merket: SKMEI

Disse koster under hundrelappen. Men de holder hva de lover. God byggekvalitet. Vanntette til det de lover og generelt aldri noe tull med de. 

Her er en drøss med de i mange varianter: http://www.aliexpress.com/af/skmei.html?ltype=wholesale&SearchText=skmei&d=y&origin=n&initiative_id=SB_20150803110041&isViewCP=y&catId=0

Anonymous poster hash: e7563...bf9
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig glad i de klassiske klokken. Daniel Wellington (jaaa jeg vet alle har de) og Skagen for eksempel.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig glad i de klassiske klokken. Daniel Wellington (jaaa jeg vet alle har de) og Skagen for eksempel.

Enig! Har en DW jeg er veldig fornøyd med! Elsker at den er så enkel og ren, men det er vel fordi jeg ikke kan fordra store klokker med masse knotter, klumper, dill og dall. Samme for meg om "alle" har den :)

AnonymBruker
Skrevet

Det kunne bare ikke falt meg inn å gå med DW-klokke, blir det samme som med Converse-sko. Oser saueflokk og NULL personlig smak/stil.

Anonymous poster hash: 65d9a...642
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

DW er billig kinaræl som DW kan ta en god pris for. Finnes mye billigere klokker som er både bedre og penere.

Anonymous poster hash: 9b13b...da8
  • Liker 2
Skrevet

Enig! Har en DW jeg er veldig fornøyd med! Elsker at den er så enkel og ren, men det er vel fordi jeg ikke kan fordra store klokker med masse knotter, klumper, dill og dall. Samme for meg om "alle" har den :)

Det kunne bare ikke falt meg inn å gå med DW-klokke, blir det samme som med Converse-sko. Oser saueflokk og NULL personlig smak/stil.

Eller så passer faktisk DW-klokkene min personlige stil perfekt og jeg valgte min fordi jeg faktisk ville ha den. Helt sprøtt, sant? Men nei, saueflokk bæbæ.

Skrevet

Kjøp en klokke fra et anerkjent klokkemerke, ikke fra et motehus som også har klart å putte navnet sitt på et par klokker.

Ta stilling til om du vil ha mekanisk (manuell eller automatisk) eller quartz. Mekanisk er for klokkeinteresserte, quartz er for alle andre.

Ikke kjøp en for stor klokke. Et dameur er aldri større enn 38mm, helst 36 eller mindre. Tynne håndledd krever mindre klokker.

Ikke kjøp noe som utgir seg for å være noe annet enn det er. For eksempel glassbiter som later som om de er edelstener, eller gullfarge som ikke er ekte gull.

Velg noe enkelt og klassisk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig med sistnevnte. Ikke kjøp Daniel Wellington, det er en moteklokke som kommer til å gå ut på dato. Kjøp en Certina, Seiko eller lignende med bra urverk.

Anonymous poster hash: 6e011...450
Skrevet

Det faller deg ikke inn at jeg valgte den klokka for flere år siden fordi jeg synes den var og er veldig fin?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i DW. Ikke fordi alle går med den, ved første øyekast syntes jeg den så kjedelig og gammelmodig ut. Men da jeg prøvde en på, merket jeg hvor lett den satt på håndleddet (mange klokker er altfor tunge), og hvor flat og nett den lå (man kjente ikke en klump under genser/jakke). Det var også veldig fint med en skinnreim igjen hvor mange kan stille inn selv (med sånne metalledd føler jeg alltid at klokka enten sitter for stramt, eller for løst).

Etterhvert falt jeg også for stilen, at den er så stilren og klassisk. Nå tar jeg meg selv i å nesten synes de metallklokkene se rare og klumpete ut i forhold. 

Har en i brun reim, en i svart reim, også har jeg kjøpt en stoffreim i farger også til sommeren. Dette får man jo ikke variert med dersom man har stålklokke.

Synes ikke prisen er så verst heller, flere klokker koster jo fra 3000 kr og oppover.

Anonymous poster hash: e791a...d9f
AnonymBruker
Skrevet

Selv er jeg glad i Triwa. Men flere av dem er ganske store for en kvinnehåndledd selv om de mener de er unisex. 

http://triwa.com/en/ 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en Seiko da jeg skulle kjøpe meg en ordentlig klokke. Kostet 2800,- mener jeg. Klassisk sølvfarget med blå urskive. 

Er vel 5-6 år siden jeg kjøpte den, strålende fornøyd enda :) 

Jeg kjøpte forresten herreklokke (er jente), men har grove hender/håndledd, så små smale dameklokker ser bare latterlig ut på meg. 

Og helt enig med de over; kjøp fra et anerkjent klokkemerke, ikke motehus.

Anonymous poster hash: 5bf86...f05
Skrevet

Jeg hadde gått for noe "klassisk" og fra ett klokkemerke. Selvom de kanskje kan fremstå som litt kjedelige, så er de om ikke annet tidløse og en klokke du vil ha i mange år framover.

Jeg fant fram klokken min som jeg kjøpt for 13 år siden etter konfirmasjonen min fra Citizen, for ikke så lenge siden. Nytt batteri i den og den funker fin som bare det.

Skal jeg ha mere "moteklokker" så kjøper jeg heller noe billig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...