AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Jeg er ikke feit men vil stramme opp kroppen litt.Er i 30-årene og merker at jeg har fått antydning til slappe overarmer (tantearmer,grevinneheng eller hva det kalles) og har litt mage.Jeg har midjemål på 70 cm.og det plager meg litt.Føler magen ser stor ut i forhold til hoftemålet (90cm) ogover puppene er jeg 87 cm.Før hadde jeg helt flat mage. Hva er den beste måten å stramme opp kroppen på egentlig? Jeg spiser ganske sunt.Sjelden junkfood og snop. Holder det med litt styrke og kondisjonstrening 30 minutter annenhver dag? Anonymous poster hash: f347e...bf8
penny_ Skrevet 4. august 2015 #2 Skrevet 4. august 2015 (endret) Styrke og kondisjon 30 minutter annenhver dag sier ikke så mye da det er hva du gjør og hvordan du gjør det som avgjør om du får resultater. Vil du bygge muskler så bør du trene tung styrke 2-3 ganger i uka. Du må ha fremgang (løfte tyngre) for at du skal bli strammere. Kostholdet har også mye å si (nok proteiner og nok kalorier for å bygge muskler). Her står sånn ca alt en nybegynner trenger å vite: http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Endret 4. august 2015 av lisamari
Gjest Uchiha Madbrah Skrevet 4. august 2015 #3 Skrevet 4. august 2015 Hei! Styrketrening i 30 minutter er bedre enn ingenting, men for optimale resultater vil jeg anbefale deg å trene i 45m-1t 30m (dette er inkludert med pauser etter hver sett). Du vil trene hovedmusklene to ganger i uken (bryst, armer, skuldre, rygg, mage, bein). Ta gjerne to muskelgrupper i løpet av en økt! Du bør også pushe deg selv, og prøve å bli sterkere for hver uke/annenhver uke. Lisamari kom med et veldig godt innlegg. Diett er 90%, mens fysisk trening kun er 10%. Jeg vil anbefale deg å finne ut hvor mange kalorier du bør få i deg hver dag, og spise ca 300-500 kalorier mindre for å gå ned i vekt og bli strammere. Prøv å få med deg riktig næring og proteiner, da de er byggeblokkene i kroppen. Her har du en kalorikalkulator: http://www.calculator.net/calorie-calculator.html Lykke til! :D
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #4 Skrevet 4. august 2015 Hei! Styrketrening i 30 minutter er bedre enn ingenting, men for optimale resultater vil jeg anbefale deg å trene i 45m-1t 30m (dette er inkludert med pauser etter hver sett). Du vil trene hovedmusklene to ganger i uken (bryst, armer, skuldre, rygg, mage, bein). Ta gjerne to muskelgrupper i løpet av en økt! Du bør også pushe deg selv, og prøve å bli sterkere for hver uke/annenhver uke. Lisamari kom med et veldig godt innlegg. Diett er 90%, mens fysisk trening kun er 10%. Jeg vil anbefale deg å finne ut hvor mange kalorier du bør få i deg hver dag, og spise ca 300-500 kalorier mindre for å gå ned i vekt og bli strammere. Prøv å få med deg riktig næring og proteiner, da de er byggeblokkene i kroppen. Her har du en kalorikalkulator: http://www.calculator.net/calorie-calculator.html Lykke til! :D Denne påstanden ser jeg at du ofte kommer med, og jeg gleder meg til at du snart backer den opp med noe som er fundert i vitenskap og forskning. Anonymous poster hash: 2988d...1e4 1
Gjest Uchiha Madbrah Skrevet 4. august 2015 #5 Skrevet 4. august 2015 Denne påstanden ser jeg at du ofte kommer med, og jeg gleder meg til at du snart backer den opp med noe som er fundert i vitenskap og forskning. Anonymous poster hash: 2988d...1e4 Tok meg 2 sekunder å finne noe, er ifra Forbes, og ikke fra Google Scholar, men hvis du virkelig vil vite så kan du alltid bruke Google og finne ut av det selv. http://www.forbes.com/sites/alicegwalton/2013/09/04/the-6-weight-loss-tips-that-science-actually-knows-work/ Når det er sagt: er jo ikke sikkert det er 90-10 - men diett er absolutt ekstremt viktig, mer viktig enn selveste treningen til og med vil jeg si. Er heller ikke den eneste som sier det, tror de fleste som har anelse om helse og kroppshold vil være enig med at diett har større effekt på kroppen enn 1time med trening.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #6 Skrevet 4. august 2015 Tok meg 2 sekunder å finne noe, er ifra Forbes, og ikke fra Google Scholar, men hvis du virkelig vil vite så kan du alltid bruke Google og finne ut av det selv. http://www.forbes.com/sites/alicegwalton/2013/09/04/the-6-weight-loss-tips-that-science-actually-knows-work/ Når det er sagt: er jo ikke sikkert det er 90-10 - men diett er absolutt ekstremt viktig, mer viktig enn selveste treningen til og med vil jeg si. Er heller ikke den eneste som sier det, tror de fleste som har anelse om helse og kroppshold vil være enig med at diett har større effekt på kroppen enn 1time med trening. Det du viser til er en tekst, med ymse linker. Mao ikke en direkte underbygging av din bastante konklusjon om 10/90. Jeg har ganske god peiling på trening og kosthold, men jeg går ikke så bastant ut uten håndfast belegg for mine påstander. Mitt poeng er bare at du fremstår som bombastisk og "this is the way". Anonymous poster hash: 2988d...1e4 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #7 Skrevet 4. august 2015 Du må røre mer på deg. Anonymous poster hash: e4890...da7
Gjest Uchiha Madbrah Skrevet 4. august 2015 #8 Skrevet 4. august 2015 Det du viser til er en tekst, med ymse linker. Mao ikke en direkte underbygging av din bastante konklusjon om 10/90. Jeg har ganske god peiling på trening og kosthold, men jeg går ikke så bastant ut uten håndfast belegg for mine påstander. Mitt poeng er bare at du fremstår som bombastisk og "this is the way". Anonymous poster hash: 2988d...1e4 Hmm. Kan hende at du har rett. Jeg skal slutte å bruke påstanden ovenfor og heller si at diett er ekstremt viktig. Takk for at du korrigere på meg! Ha en fin kveld videre!
MotherOfDragons Skrevet 5. august 2015 #9 Skrevet 5. august 2015 Det handler om kalori inn/ut. Et moderat underskudd så kroppen tærer ned fettet, men samtidig burde du trene for å stramme opp. Finn en treningsform du trives med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå