Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2004 #1 Del Skrevet 11. september 2004 noen som var å så uni o går? hadde så store forventninger og gledet meg ganske mye... nesten litt for mye! og ble da litt skuffet. dog er det veldig gode skuespillere, men synes det kanskje var litt overdrevent til tider, litt smårasistisk, brå slutt og mange stille lange stunder dratt litt for mye ut.... men det var en god baktanke med filmen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2004 #2 Del Skrevet 12. september 2004 så den jeg og likte den ikke.... det ble mer et tankespill.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 13. september 2004 #3 Del Skrevet 13. september 2004 En veldig bra film synes jeg! Var på premieren på fredag på Ski kino, som forøvrig er kåret til verdens beste kino. Nicolai Cleve Broch, en skuespiller til, en produsent og hunden som er med i filmen, kom innom kinoen og fortalte en del rundt filmen før den startet. Kjempegøy! Synes filmen var veldig realistisk og sterk. Synes ikke den var rasistisk. Det er slik gjengmiljøet i Oslo er, enten man er hvit eller mørk i huden. Ettersom jeg kjenner en del pakistanere, synes jeg det var veldig bra gjengitt. Men det var jo tross alt norsk-pakistanere som spilte, og de vet jo akkurat hvordan det er. Filmen hadde et veldig bra budskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 13. september 2004 #4 Del Skrevet 13. september 2004 En veldig bra film synes jeg! Var på premieren på fredag på Ski kino, som forøvrig er kåret til verdens beste kino. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 13. september 2004 #5 Del Skrevet 13. september 2004 Bare en liten digresjon....når og hvor er Ski kino kåret til verdenes beste??? Finnes da mange større og bedre kinoer i utlandet.... Har forøvrig ikke sett Uno enda men gleder meg til jeg får tid til å gå å se den:) Ski kino er helt ny, med store skinnseter og regulerbar rygg. + Kjempebra lyd, bilde. Norge er kåret til det landet med best kino i hele verden, og Ski kino har norges beste kinoanlegg. Nå bygges det en ny kino i Asker som blir enda bedre. Kinosjefen fortalte om dette før filmen startet, men jeg har også hørt det før. http://www2.filmweb.no/skikino/om/ Nå er det ikke snakk om størrelse i slike kåringer, men komfort, lyd og bilde. Skulle gjerne visst hvem som har gjort kåringen... se om jeg finner det ut. Jeg går aldri på kino i Oslo lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 13. september 2004 #6 Del Skrevet 13. september 2004 Ikke at det var viktig men det hadde vært morsomt å lest den Visste forresten at kinoen i Ski var nå og var blitt veldig fin men jeg visste ikke at den var SÅÅÅ fin. Får vel ta meg en tur en dag da kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~ Thea ~ Skrevet 18. september 2004 #7 Del Skrevet 18. september 2004 Jeg synes filmen var KJEMPEBRA! De lange stille stundene er jo der for å få fram følelsene og sinnstemningen til hovedpersonen (som ensomhet, sort og distansering fra det som skjer med ham når han blir slått ned). Slutten er veldig riktig, synes jeg. De siste sekundene (når han smiler), skjønner man hvorfor filmen slutter akkuratt der. Hva mer skulle skjedd etterpå, da? Dette er jo heldigvis ingen HOllywood-film og vi trenger ikke å se at han får der bra etterpå. Slutten får fram at nå er det endelig over og lettelsen hans over dette, samt hvordan det som har skjedd egentlig påvirker birollene (Jarle, Morten og Lars) i filmen. Hipp Hurra for norske filmer og Aksel Hennie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~ Thea ~ Skrevet 18. september 2004 #8 Del Skrevet 18. september 2004 Det skulle altså stått SORG og ikke sort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 18. september 2004 #9 Del Skrevet 18. september 2004 Ja veldig bra film synes jeg. Ingen standard slutt heller. Den er ikke rasistisk fordi de sier pakkis noen ganger da lol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2004 #10 Del Skrevet 18. september 2004 Veldig, veldig bra film! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nirvana Skrevet 21. september 2004 #11 Del Skrevet 21. september 2004 Likte filmen veldig godt jeg, det var mye herlig humor i den. Og så fikk den meg til å tenke.. sånne filmer setter jeg alltid pris på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 24. september 2004 #12 Del Skrevet 24. september 2004 Elevene på skolen jeg jobber på skal se den som skolekino etter høstferien, jeg håper det er ledige plasser slik at jeg også kan snike meg med.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linselus Skrevet 25. september 2004 #13 Del Skrevet 25. september 2004 Jeg syns filmen var bra. Ikke noe rasistisk, syns det var så utrolig bra hvordan de fikk fram det at "alle" er mye tøffere når de er i en stor gjeng. Og ikke minst det at det er mye greiere å ta den som står alene enn å gi seg til med et basketak med de som er mange.. Skal slett ikke påberope meg at jeg koste meg så innmari (feelgood er vel ikke akkurat rett ord i denne sammenhengen!!) men filmen var _bra_ iallfall i mine øyne. Slutten var også bra, nettopp fordi ikke Nicolay Cleve Broch plutselig trådde til (jf alt man har sett av amerikanske filmer)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 29. september 2004 #14 Del Skrevet 29. september 2004 Hurra for norsk film!!! Axel Hennie, og Nicolay Cleve Brock er utrolig bra skuespillere. og ikke minst ett bra filmteam! Så Uno på kino i dag, og syns den var veldig bra. Tankevekkende og kanskje litt dyster, fordi den fokuserer på noe som faktisk skjer hver dag! Slutten var genial! Gleder meg til å se Hawai, Oslo!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusen Skrevet 30. september 2004 #15 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg synes den var knall! Skildrer det livet helt riktig.. Skummelt å tenke på at det faktisk er sånn OG verre i virkeligheten...! Aksel og Nicolay hadde helt greie kropper i den filmen... :oops: :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 1. oktober 2004 #16 Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg synes den var knall! Skildrer det livet helt riktig.. Skummelt å tenke på at det faktisk er sånn OG verre i virkeligheten...! Aksel og Nicolay hadde helt greie kropper i den filmen... :oops: :o Hehe Vil tro det ligger ENDEL treningstimer bak!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå