AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #1 Del Skrevet 3. august 2015 Jeg reiser til syden på fredag, og trenger litt hjelp til hva jeg kan reise i! Reiser fra Norge, de har meldt 13 grader, til et land der det er 30 grader. Flyturen tar omtrent 4 timer, og er da fremme rundt 15.00. Altså på det aller varmeste! Hva hadde dere tatt på dere i denne situasjonen? Føler det blir for varmt med jeans og genser, men for kaldt (før og på selve reisen) med shorts og t-skjorte! Anonymous poster hash: 589f7...e15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 3. august 2015 #2 Del Skrevet 3. august 2015 Capribukse, topp og cardigan/tynn genser, el.l. frem til man lander i varmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiania_Oslo Skrevet 3. august 2015 #3 Del Skrevet 3. august 2015 En løs bomullsbukse,singlet,t skjorte og eventuelt en tynn kardigan. Det beste i varme land er løse klær,tettsittende klær gjør det bare varmere. Velg gjerne i lyse farver også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanne70 Skrevet 3. august 2015 #4 Del Skrevet 3. august 2015 Du kan reise i et par jeans som ikke er for varme/tykke i stoffet, en singlet under genseren og sneakers. I håndbagasjen har du et par sandaler du kan ta på deg ( og putte sneakersene i håndbagasjen), genseren putter du også i håndbagasjen. Liker du stilen, kan du brette opp bena på jeansene også. Alternativ 2 er maxikjole med tights under. Ta en (varm) genser/cardigan og evt. et skjerf utenpå, dette, og skift av deg de ekstra plaggene når du kommer fram. God tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittDiva Skrevet 3. august 2015 #5 Del Skrevet 3. august 2015 Jeg går alltid i kjole . Så hadde tatt på meg bomullskjole el. Med strømpebukser om det er kaldt ved avreise , også ta av strømpene før landing . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #6 Del Skrevet 3. august 2015 Capribukse, t-skjorte og cardigan . Kan bare ta cardiganen rundt livet/i sekken om det blir for varmt. Også selvfølgelig gode sko Anonymous poster hash: 73585...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #7 Del Skrevet 3. august 2015 Joggesko, jeans man kan brette opp/capri, t-skjorte og en tynn jakke/cardigan.Anonymous poster hash: 26178...981 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lipgloss Skrevet 3. august 2015 #8 Del Skrevet 3. august 2015 kjole og strømpebukse,så er det bare å ta av strøpebuksa før landing,og så må du ha et par lette fine sandaler i håndbagasjen:)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunhands Skrevet 3. august 2015 #9 Del Skrevet 3. august 2015 Jeg hater å fryse på flyet, så jeg bruker lette bukser av denne typen: http://www.hm.com/no/product/84106?article=84106-H Singlet, en god genser over og skjerf, så kan jeg ta av genser og skjerf når jeg kommer frem. I tillegg har jeg gjerne sandaler, men gode sokker til å ha på flyet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gohege Skrevet 3. august 2015 #10 Del Skrevet 3. august 2015 Jeg har gjerne på en løs bukse i lys farge ala chinos eller slim dressbukse med stretch som kan brettes opp etter landing, en lett genser eller tskjorte+cardigan, gode sko og et digert skjerf som fungerer som pute/pledd/varme etter behovet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petalouda Skrevet 4. august 2015 #11 Del Skrevet 4. august 2015 Jeg holder som regel på å fryse meg halvt ihjel på flyet så jeg reiser stort sett i lit tykk joggebukse, t-skjorte og en skikkelig genser, og så har jeg med meg tykke sokker. Og så har jeg kjole i vesken som jeg fort bytter til på toalettet når jeg har landet, eller i flyet rett før landing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 4. august 2015 #12 Del Skrevet 4. august 2015 Går (så og si) alltid i jeans som jeg kan brette opp om det blir for varmt, en skjorte/trøye + cardigan. Tar i tillegg med sokker og et stort ullskjerf under lange flyturer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
belle_ Skrevet 4. august 2015 #13 Del Skrevet 4. august 2015 Ville hatt på en maxikjole med en lang cardigan over, evt. en casual bukse med strikk i magen, type joggebukse, som ikke ser ut som en joggebukse, finnes mange av de, h&m f. eks. Så ville jeg hatt en singlet og cardigan til. Fryser alltid på flyet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 4. august 2015 #14 Del Skrevet 4. august 2015 Jeg går alltid i kjole . Så hadde tatt på meg bomullskjole el. Med strømpebukser om det er kaldt ved avreise , også ta av strømpene før landing . Det gjør jeg og ofte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Rosa Skrevet 4. august 2015 #15 Del Skrevet 4. august 2015 Jeg syns det er upassende å reise i joggebukse på fly, men det finnes likevel mange gode alternativer. Alle kjedebutikkene har myke, deilige sommerbukser som er kjempebehagelig å ha på. Sammen med en t-skjorte og en lang cardigan bør man være klar for varme temperaturer ved ankomst/avreise og kalde fly. Pakker også ofte med et ekstra par sokker dersom jeg reiser i pumps, sandaler el.l. Skal jeg til USA eller andre lange turer så tar jeg med et stort sjal i ull som er perfekt å bruke som teppe om jeg er frossen/vil sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 4. august 2015 #16 Del Skrevet 4. august 2015 Jeg reiser alltid i en behagelig kjole når jeg skal til varmere land. Tar av strømpebuksa på do når vi lander og stapper jakka i kofferten så fort den kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #17 Del Skrevet 4. august 2015 Reis i strømpebukse og et tøyelig skjørt(evt. kjole), samt singelet, genser og ballerinas. Når du nærmer deg vrenger du av strømpebuksen og genseren, og stapper i vesken. Vips, så er du sommerkledd^^, I alle fall til du kommer til hotellet:) Anonymous poster hash: 8b5e6...a55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #18 Del Skrevet 5. august 2015 Pleier å ha på en overtrekksbukse som jeg kan ha en shorts under og en genser på fly med en lett jakke over. Da er det lett å ta av overflødige og for varme plagg ved ankomst. Alltid småkjølig på fly så orker ikke sitte å fryse i penere klær. Pleier også å ta med et par knelange championsokker som jeg tar på når jeg setter meg i flyet. Veldig behagelig med sokker som dekker leggene når man sitter så lenge samt at jeg sparker av meg skoene og da blir gjerne et par sokker litt for kaldt. Jeg flyr ofte og tar ingen sjangser på å fryse på meg sykdommer. Anonymous poster hash: 22a56...cea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petalouda Skrevet 5. august 2015 #19 Del Skrevet 5. august 2015 Jeg syns det er upassende å reise i joggebukse på fly, men det finnes likevel mange gode alternativer. Alle kjedebutikkene har myke, deilige sommerbukser som er kjempebehagelig å ha på. Sammen med en t-skjorte og en lang cardigan bør man være klar for varme temperaturer ved ankomst/avreise og kalde fly. Pakker også ofte med et ekstra par sokker dersom jeg reiser i pumps, sandaler el.l. Skal jeg til USA eller andre lange turer så tar jeg med et stort sjal i ull som er perfekt å bruke som teppe om jeg er frossen/vil sove. Hvorfor er det upassende? Når flyet går klokken fem om morgenen og folk kanskje egentlig nesten ikke har lagt seg engang ser jeg ikke noe feil i å gå i joggebukse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Rosa Skrevet 5. august 2015 #20 Del Skrevet 5. august 2015 Hvorfor er det upassende? Når flyet går klokken fem om morgenen og folk kanskje egentlig nesten ikke har lagt seg engang ser jeg ikke noe feil i å gå i joggebukse. Fordi jeg syns det er bomsete. Husker at man tidligere nesten "pyntet seg" når man skulle ut og fly. Jeg kan driste meg til en tur i butikken i joggebukse, men aldri på flytur el.l. Men så bryr jeg meg hvordan jeg kler meg generelt, og heldigvis kler folk seg stort sett bedre enn en slubbert på tur. Du kan jo se rundt deg og se hvor mange som flyr i joggebukse.. Det er et absolutt fåtall, om i det hele tatt noen. Det bør ringe en bjelle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå