AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Hvem gjør mest husarbeid hjemme hos dere?Anonymous poster hash: ac910...8b9
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015 Han. Anonymous poster hash: 592f6...ebf
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #4 Skrevet 3. august 2015 Som vanlig i de tusen hjemAnonymous poster hash: 020a4...406
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #7 Skrevet 3. august 2015 Mannen gjør ikke mer husarbeid enn før Den moderne mannen antas å være likestilt, men gjør ikke mer husarbeid enn for 20 år siden.http://www.adressa.no/forbruker/article1300687.ece Anonymous poster hash: 9a995...12c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #8 Skrevet 3. august 2015 jeg, ikke så rart siden jeg bor alene Anonymous poster hash: d2820...d44
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #11 Skrevet 3. august 2015 Hos oss er det slik at mannen min ofte tar mye av husvasken mens jeg handler all mat, vasker klær og lager flest middager. Gjør vi det sammen så vasker jeg oftest gulvene og bada, mens han tørker støv og støvsuger. I tillegg er det oftest slik at han henter ved og fyrer! Anonymous poster hash: b813b...34c
Sushi Skrevet 3. august 2015 #13 Skrevet 3. august 2015 Vi gjør omtrent like mye. Husvask/støvsuging tar vi ca. 50/50. Han vasker klær, jeg sorterer og legger på plass rene klær + stapper bleier (tøybleier). Vi deler matlaging ca. likt. Han gjør nok litt mer av utejobbing/hage, mens jeg nok tar litt mer av jobben med barna. Jeg kunne aldri levd med å måtte gjøre alt husarbeidet.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #15 Skrevet 3. august 2015 Jeg gjør mest, men det er likevel nokså jevnt: Vi lager mat 50/50, jeg vasker hus/tørker støv/rydder og han har ansvar for klesvask og oppvaskmaskin. Jeg handler oftest. Han klipper plenen. Jeg vasker bilen. Anonymous poster hash: ed327...76a
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #16 Skrevet 3. august 2015 Han jobber deltid, har ungene, vasker og lager mat. Jeg har konstant dårlig samvittighet, men god jobb. Vi er det eneste paret i vennekretsen som har det skik.Anonymous poster hash: ca591...df7
skreppamedleppa Skrevet 3. august 2015 #17 Skrevet 3. august 2015 Vi har ikke noe lister, tar ikke tiden på hverandre; "Jeg støvsuger i 15 min og bruker x antall kalorier på det, da er det rettferdig og likestilt at du gjør noe annet som også tar 15 min og bruker samme kalorimengde". Men jeg vil anta vi gjør ca like mye. Er bosset fullt tar en av oss det ut, hvem det er spiller ingen rolle så lenge det blir gjort når det skal gjøres. Han lager middag så og si hver eneste dag, jeg tar som oftest oppvasken (har ikke oppvaskmaskin), den som er mest hjemme i løpet av en uke gjør som regel mest hjemme. Han tar seg stort sett av baderomsvasken, jeg støvsuger og vasker gulvene ellers. Nå sist var det han som vasket vinduene, forgje gang var det meg, Jeg bytter stort sett på sengen og vasker klær gjør vi begge to. Det går litt hipps om happs, men en ting lovde jeg meg tidlig: Jeg skulle ikke ha en mann som så på meg som sin vaskekone, som var allergisk mot å gjøre noe i huset. Bor vi to sammen og begge er i jobb så sitter ikke den ene på ræven mens den andre gjør alt.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #19 Skrevet 4. august 2015 Jeg. Han rydder ut og inn av oppvaskmaskinen, jeg gjør resten. Skal han gjøre noe annet, inkludert å kaste eget søppel, må han bes om det. Anonymous poster hash: dd132...d59
skruf Skrevet 4. august 2015 #20 Skrevet 4. august 2015 Jeg gjør vel mest av det daglige husarbeidet som matlaging, vaske klær/henge opp/tromle/legge sammen og på plass/stryke klær (dette går det mye tid på da vi for tiden er to voksne, to tenåringer og en unge i heimen), rydde, vaske bad, tørke støv og vaske over flater, skrive ukesmeny og planlegge ukeshandel. Han støvsuger og vasker gulv, skifter på sengene og vasker badekaret. Ta inn og ut av oppvaskmaskin gjør vi begge, og handling av matvarer gjør vi begge. Han derimot vasker og styrer med bilen. Plenklipping er det han som gjør, og snømåking gjør vi begge (jeg liker å måke snø, men ryggen begrenser meg litt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå