AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Hva skjer egentlig når man lager en rett i ildfast form, som skal ha aluminiumsfolie over, uten aluminiumsfolie? Blir den mindre stekt? Denne gangen er det snakk om en form med torskefilet og grønnsaker. Anonymous poster hash: 728b6...460
Christiania_Oslo Skrevet 3. august 2015 #2 Skrevet 3. august 2015 Nei si det...jeg bruker kun aluminimusfolie hvis det står spesifikk i oppskriften. Forøvrig bruker jeg det til å holde på varmen når maten hviler på kjøkkenbenken.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015 Nei si det...jeg bruker kun aluminimusfolie hvis det står spesifikk i oppskriften. Forøvrig bruker jeg det til å holde på varmen når maten hviler på kjøkkenbenken. Samme her. Nå sto det i oppskriften, men jeg hadde ikke folie i hus så jeg satte den i uten. Undrer på om den trenger å stekes lengre nå eller ikke.. Hmm.. Anonymous poster hash: 728b6...460 1
Christiania_Oslo Skrevet 3. august 2015 #4 Skrevet 3. august 2015 Samme her. Nå sto det i oppskriften, men jeg hadde ikke folie i hus så jeg satte den i uten. Undrer på om den trenger å stekes lengre nå eller ikke.. Hmm.. Anonymous poster hash: 728b6...460 Ja,du får se ann. Blir den svart og brannalarmen går så vet du den er ferdig:-P
Florence Skrevet 3. august 2015 #5 Skrevet 3. august 2015 Ja lurer på det samme! Hvor viktig er folien liksom?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #6 Skrevet 3. august 2015 Ja,du får se ann. Blir den svart og brannalarmen går så vet du den er ferdig:-P Haha, ja. Fisken ble bra den, heldigvis Lurer fremdeles på hva funksjonen til aluminiumsfolie er, haha.. Anonymous poster hash: 728b6...460
visp Skrevet 3. august 2015 #7 Skrevet 3. august 2015 Det kan bli tørrere. Det spørs jo litt hva du har i formen men om det er ganske høy temp kan du legge litt bakepapir løst på formen etter halve steketiden f.eks. 3
-ssi Skrevet 3. august 2015 #8 Skrevet 3. august 2015 Folien er sannsynligvis for at ikke retten skal bli tørr og brent på toppen.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #9 Skrevet 3. august 2015 Folien fungerer som et lokk, som holder fuktigheten fra maten på plass i forma slik at maten blir litt mer dampet og litt mindre stekt. Den skjermer også for den direkte varmen slik at maten kan stå lenger uten å bli svidd og tørr. Det går også an å legge på folie mot slutten av steketiden dersom man mistenker at maten ikke er gjennomstekt selv om den har fått fin farge utenpå. Anonymous poster hash: 412b1...1f8 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #10 Skrevet 3. august 2015 Folien er oppskrytt, og gjør at ting tar lenger tid. Samt at du ikke så lett kan sjekke underveis at fisken din er ferdig. Folie fører til mye for mye varmebehandlet hjem i norske kjøkken. Fri deg fra folien! Anonymous poster hash: 30671...93e
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #11 Skrevet 3. august 2015 Folien er oppskrytt, og gjør at ting tar lenger tid. Samt at du ikke så lett kan sjekke underveis at fisken din er ferdig. Folie fører til mye for mye varmebehandlet hjem i norske kjøkken. Fri deg fra folien! Anonymous poster hash: 30671...93e * for mye varmebehandlet FISK, selvsagt. Anonymous poster hash: 30671...93e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå