pahe Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 jeg er litt små forvirret her. I tilsendt selvangivelse fikk jeg bedskjed om at jeg skulle få tilbake 13.884 igjen på skatten. Jeg fikk den middelertidig ikke i juni , grunnet en feil hos regnskapsfører hos det firmaet jeg jobber i som nå er rettet opp og skal jo nå få det i august.( de hadde ikke ført på alt lønn for året da firmaet endret navn i mars ca, så summen fra jan til mars manglet derfor) Men i skatteoppgjøret jeg mottok på mail her om dagen står det kun 5228. Vil det da si jeg kun får igjen de 5228 kr ? eller er de i tillegg til de 13884? OM det er det laveste beløpet er det noe man da kan klage på da det har falt nesten 10.000 k :S
Zzyzx Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015 Nei, altså, skatteberegningen er gjort på nytt etter at resterende tall kom inn, og resultatet er da at du har betalt 5228,- for mye og ikke 13884,- for mye. Dette er ikke noe å klage på. Selvangivelsen gir deg bare en foreløpig beregning, det er ikke de endelige tallene. Jeg vil tippe at feilen bestod i at forskuddstrekket ditt ble innrapportert mens lønna ikke ble det, og derfor kommer forskjellen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå