Gå til innhold

Kjärlighet og frykt, hånd i hånd?

Anbefalte innlegg

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Jeg lurer rett og slett på om det er noen her inne som kjenner seg igjen i det jeg föler.

Saken er den at kjärsten min skal väre borte en uke på kurs med jobben, til mallorca. Jeg synes selvfölgelig han er kjempe heldig som for muligheten til å reise, men vet at jeg kommer savne han inderlig...

Problemet er at jeg er redd.. itillegg til at jeg savner han er jeg redd at det skal skje han noe. :(

Jeg elsker han så mye, og er plutselig redd for at han skal bli borte for meg i disse urolige tider. Jeg er så redd for at jeg ikke får se han igjen.. det er ikke fornuften som taler men angsten og det er jeg klar over, men.. likefullt föler jeg det. Ikke hele tiden, men i perioder. Når han er borte.

Jeg kan ikke kontrollere alt som skjer i vår verden slik at den skal bli trygg (akkurat som om det ville blitt tryggere :-? ). Han skal fly og jeg er REDD. Helst skulle jeg flydd flyet selv (igjen..), men åhh, jeg vet jo at dette bare er tullball.

Han ville heller ikke reise fordi han gruet seg til å väre borte fra meg så lenge, og fordi vi nå bor i en by hvor jeg ikke kjenner en sjel. Men ärligtalt! sa jeg og det var ikke på tale om at han ikke skulle dra. Jeg er jo tross alt selvstendig mitt oppi alt dette. Derfor vil jeg heller ikke bekymre han så mye om mine redsler heller. Da smitter det og han får det ikke så hyggelig.

Disse tankene grunner jo ikke i det realistiske...

Men det er jo så mye som skjer i verden. Det er alltid noen som dör, forsvinner i en tragisk ulykke, eller var på feil sted til feil tidspunkt. Verden er ikke fin. Den er usikker og urolig. Og ikke minst urettferdig.

Er det bare slik at alle andre rundt meg lever i denne vissheten og bare godtar det. Og ikke minst lever livet for hver dag de har fått utdelt? og at det er jeg som er paranoid?

Eller er det slik at man hele tiden må finne seg i den frykten som stendig lever og bor i deg når du elsker en annen en deg selv?

Trenger andres synspunkter og ikke minst en forklaring på at en uke ikke er lang tid.

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt at du er redd.Men du må ikke tenke sånn fordi det skjer jo overalt,det kan jo gud forby skje han hjemme også.Jeg synes det blir dumt å tenke på den måten,selv om jeg også tenke sånn noen ganger.Men du får bruke tid på deg selv den uken han er borte,lage god mat,ta deg ett glass vin,se en koselig film,spa osv.En uke går fort :wink:

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Takk Nat25!

Enig i det du skriver! (selvfölgelig..).. En uke hva er vel det! :)

Skrevet

Sånn skal det låte:)Ta deg tid til å bli bedre kjent med byen dere boe i,ta deg en tur på kafé.Det går nok bra skal du se:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Klart man er redd for at det skal skje noe med dem man er glad i. Av og til er denne frykten begrunnet. Stort sett er den ubegrunnet. Man må ikke la ubegrunnet frykt styre sitt eget og andres liv på en negativ måte.

Gled deg med han som får muligheten til å ta denne turen. Han får det også bedre hvis han drar med god samvittighet og vet at du har det bra hjemme mens han er borte.

Be han sende meldinger minst en gang om dagen. Da får du bekreftet at han har det bra og du kan slappe av og bruke energien på hyggelige aktiviteter.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

takk igjen for svar!

Han drar heldigvis uten dårlig samvittighet det kan jeg love! hvis han skulle dra imot min vilje ville han aldri gjort det. men det hadde ikke värt et altenativ hos oss.

Derfor har jeg heller ikke utdypt denne frykten jeg tidvis (ubegrunnet) kjenner.

God mat, vin, lange telefonsamtaler med resten av familien, en ny bok, masse arbeid, vasking av töy, og en tur ut i marka skal vsst bli!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...