AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #21 Skrevet 3. august 2015 hva er det som gjør at du velger akkurat den leietakeren? Økonomi? Personlighet? Andre ting? Anonymous poster hash: 0b210...128 - fast jobb - ikke student - betaler husleien sin selv - referanser - et kjapt Google-søk Anonymous poster hash: 49795...55f
Puny Skrevet 3. august 2015 #22 Skrevet 3. august 2015 Så det betyr altså at uføre trygdene eller folk på aap ikke får leie hos deg fordi dem ikke har jobb. De har jo fast inntekt all like vel. Og kredittsjekk gir deg ingen svar på om de klarer å betale husleien eller ikke. Man kan ha vært uheldig tidligere men fortsatt vært presist med betalingen av leie hos tidligere leie takere. Referanser er det beste å gå etter da kredittsjekk viser bare et bilde. for min del hadde jeg nok valgt bort den gruppen jeg også. Vi leier ut andel av egen bolig og det å ha stabile og rolige leietakere er viktig for oss. Selvfølgelig kan folk som er uføretrygdede og går på aap være det, det er bare at man ønsker å minimere risikoen. trist, men vi må faktisk tenke på oss selv. 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #23 Skrevet 3. august 2015 Forresten de som snakker om kredittsjekk er det ofte vanskelig å få gitt ut slik informasjon.http://m.dinside.no/876057/kredittsjekk-av-leieboeren Så merkelig, jeg har aldri hatt problemer med å få bestilt kredittsjekk. Man må selvfølgelig få samtykke først, men det er jo aldri noe problem. Anonymous poster hash: cd222...1f3 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #24 Skrevet 3. august 2015 Økonomi og etnisitet. Anonymous poster hash: faddc...267
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #25 Skrevet 3. august 2015 for min del hadde jeg nok valgt bort den gruppen jeg også. Vi leier ut andel av egen bolig og det å ha stabile og rolige leietakere er viktig for oss. Selvfølgelig kan folk som er uføretrygdede og går på aap være det, det er bare at man ønsker å minimere risikoen. trist, men vi må faktisk tenke på oss selv. Minimere risikon for hva?Tror du vi på uføretrygd er ustabile og farlige personer.Er selv uføretrygdet og har aldri vært for sent ute med husleia,har aldri lagd noe bråk og har fått høre at jeg har vært drømme leieboeren. Jeg har gode referanser(for takk og lov finnes det folk der ute som ikke dømmer) Og uføretrygd er det sikreste inntekten man kan få. Anonymous poster hash: 9bd60...247 10
Puny Skrevet 3. august 2015 #26 Skrevet 3. august 2015 Minimere risikon for hva?Tror du vi på uføretrygd er ustabile og farlige personer.Er selv uføretrygdet og har aldri vært for sent ute med husleia,har aldri lagd noe bråk og har fått høre at jeg har vært drømme leieboeren. Jeg har gode referanser(for takk og lov finnes det folk der ute som ikke dømmer) Og uføretrygd er det sikreste inntekten man kan få. Anonymous poster hash: 9bd60...247 selvsølgelig er de fleste uføretrygdede ikke det, men hvorfor ta risikoen. når man står i den gunstige situasjonen at man kan velge mellom flere leietakere. Selv om mange i den gruppen selvfølgelig skikker seg vel, så er nok uføretrygdede som gruppe noe mer ustabile ja. Man vet jo aldri hvorfor folk er uføretrygdede. Dette er selvfølgelig synd for de som skikker seg vel, men som jeg sa hvorfor ta risikoen.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #27 Skrevet 3. august 2015 Nå er ikke jeg den du svarer.. men vår situasjon som utleier blir noe av det samme, og ja det kan virke veldig urettferdig for de som ønsker å leie, men ikke har fast jobb eller er uføretrygdet. Vår utleiedel er tett på oss, vi har små barn og trang økonomi. Vi kan og vil ikke leie ut for å hjelpe noen som er i en vanskelig situsjon, da hadde vi leid ut til romfolk eller narkomane i behandling. Vi må tenke sikkerhet og trygghet i første omgang, og det betyr å velge ut ifra minst mulig risiko. Da ryker en del utlendinger, de som ikke har fast jobb, veldig unge, de med husdyr, de som røyker og de som er flere enn to.. Det er alltid vanskelig å velge mellom masse forskjellige folk, så når vi står igjen med kanskje 4-5 gode kandidater med bra referanser og "ordnet" liv, er det magefølelsen og kjemi som står igjen. Vi har ofte droppet den smellvakre modellen som insisterer på å hjelpe til med barnepass, og den kjekke unge selgeren med fin bil som vil hjelpe til med opppussing. Vi har plukket ut bl.a heavyrockere (musikere er alltid hyggelige folk) lesbepar og litt snåle folk fra bygda. Nå er uføretrygd den sikreste inntekten man kan ha da. Anonymous poster hash: 9bd60...247 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #28 Skrevet 3. august 2015 Leier ikke ut nå, men har gjort det tidligere, og hvis jeg skal gjøre det igjen kommer følgende faktorer til å telle; - ingen som flytter rett hjemmefra - folk som har jobb, kan være studenter, men de må kunne vise til en deltidsjobb - ingen nav-garanti, og ikke nav som hovedinntekskilde - ingen utlendinger (beklager, men det er for mange rare folk med ikke eksisterende boevne) - må fremstå som renslige, oppegående mennesker. Røykere er automatisk ekskludert - ingen med barn eller dyr - ingen partyfolk, kommer til å aventere på alle bedehus jeg finner - de må komme gjennom kredittsjekk - jeg vil ha referanser Til slutt avgjør magefølelse og kjemi. Så det betyr altså at uføre trygdene eller folk på aap ikke får leie hos deg fordi dem ikke har jobb. De har jo fast inntekt all like vel. Og kredittsjekk gir deg ingen svar på om de klarer å betale husleien eller ikke. Man kan ha vært uheldig tidligere men fortsatt vært presist med betalingen av leie hos tidligere leie takere. Referanser er det beste å gå etter da kredittsjekk viser bare et bilde. Mange leier ikke ut til folk som er uføre/på aap, og selv om det ekskluderer noen uskyldige sjeler, så er det ikke uten grunn. Min erfaring er at en majoritet av folk som er uføre røyker, jeg leier ikke ut til røykere, det stinker og det blir sittende i vegger, gulv og tak til det må byttes. Uføre har ofte dyr, de fører med seg mer slitasje på leiligheten, i tillegg til allergener, lukt og lyder. Uføre er mye hjemme, jeg liker ikke folk som er hjemme og lytter, sniker og overvåker hele døgnet. Mange av dem lever livet forran tven, men naboer er underholdnigskanal nr 2. De flytter sjeldnere og er vanskeligere å kaste ut ved behov, ergo er det også verre å øke husleien om de økonomiske tidene endrer seg. Mange som er uføre er psykisk syke og til dels utabile, du vet aldri hva som kan gjøre at du blir skjelt ut og truet, at huset fylles med søppel fordi angsten for å gå ut er stor, eller at all klesvank tørkes innendørs uten luftig fordi det er skummelt med åpne vinduer. Mange har også svært dårlig boevne, og forstår ikke helt grunnleggende hygiene, som øker risikoen for skadedyr. Alle er ikke sånn nei, men etter tyve år i helsevesenet kan jeg fortelle deg at svært mange kommer dit, og det er ikke alltid enkelt å vite på forhånd. De fleste av dere ser dem aldri, men ta noen vakter i hjemmesykepleien så skal dere kjapt forstå poenget. Min eiendom leies ut med minst mulig fare for ødeleggelse, da unngås folk som får inntekten fra nav, rett og slett for å minimere egen risiko. Forresten de som snakker om kredittsjekk er det ofte vanskelig å få gitt ut slik informasjon.http://m.dinside.no/876057/kredittsjekk-av-leieboeren Ikke vanskelig i det hele tatt, bare å lage seg ett foretak og ta det via org.nr. Anonymous poster hash: 3fd21...c52 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #29 Skrevet 3. august 2015 Nå er uføretrygd den sikreste inntekten man kan ha da.Anonymous poster hash: 9bd60...247 Men det spiller jo liten rolle om inntekten er lav/personen er psykisk ustabil. Hvis man har valget, velger man ikke en som er uføretrygdet.Anonymous poster hash: cd996...d4c 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #30 Skrevet 3. august 2015 Til AB-c52! Takk, her var det mange punkter som jeg ikke har tenkt på. Det virker som om du snakker av erfaring Anonymous poster hash: af173...8b2 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #31 Skrevet 3. august 2015 Men det spiller jo liten rolle om inntekten er lav/personen er psykisk ustabil. Hvis man har valget, velger man ikke en som er uføretrygdet.Anonymous poster hash: cd996...d4c Så alle uføre er psykisk ustabile mener du? Synes litt synd på deg som tydeligvis er ganske trangsynt og fordomsfull. Anonymous poster hash: 9bd60...247 8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #32 Skrevet 3. august 2015 Så alle uføre er psykisk ustabile mener du? Synes litt synd på deg som tydeligvis er ganske trangsynt og fordomsfull.Anonymous poster hash: 9bd60...247 Nei selvsagt er ikke ALLE det, men sjansen for at de er det er jo større enn for resten av befolkningen... Det er bare fakta.Anonymous poster hash: cd996...d4c 7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #33 Skrevet 3. august 2015 Så det betyr altså at uføre trygdene eller folk på aap ikke får leie hos deg fordi dem ikke har jobb. De har jo fast inntekt all like vel. Og kredittsjekk gir deg ingen svar på om de klarer å betale husleien eller ikke. Man kan ha vært uheldig tidligere men fortsatt vært presist med betalingen av leie hos tidligere leie takere. Referanser er det beste å gå etter da kredittsjekk viser bare et bilde. Kredittsjekk en vil gi en pekepinn på det med økonomien. Folk på aap får ikke leie hos meg. Det er midlertidig. Ufør? Har ikke noe i mot de som leieboer. En ufør vil ikke ha råd her uansett.Anonymous poster hash: 9d35d...530 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #34 Skrevet 3. august 2015 Nei selvsagt er ikke ALLE det, men sjansen for at de er det er jo større enn for resten av befolkningen... Det er bare fakta.Anonymous poster hash: cd996...d4c Det var da voldsomt. Så en med kreft og ufør går under det samme? Du er uopplystAnonymous poster hash: 9d35d...530 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #35 Skrevet 3. august 2015 Kredittsjekk en vil gi en pekepinn på det med økonomien. Folk på aap får ikke leie hos meg. Det er midlertidig. Ufør? Har ikke noe i mot de som leieboer. En ufør vil ikke ha råd her uansett.Anonymous poster hash: 9d35d...530 Kan også legge til at folk som røyker,får heller ikke leie. Ikke de som har husdyr heller.Anonymous poster hash: 9d35d...530
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #36 Skrevet 3. august 2015 Men det spiller jo liten rolle om inntekten er lav/personen er psykisk ustabil. Hvis man har valget, velger man ikke en som er uføretrygdet.Anonymous poster hash: cd996...d4c Ufør er stabil inntekt,men den er for lav. En grunn til at de sliterAnonymous poster hash: 9d35d...530
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #37 Skrevet 3. august 2015 Det var da voldsomt. Så en med kreft og ufør går under det samme? Du er uopplystAnonymous poster hash: 9d35d...530 Nei jeg er ikke uopplyst, jeg leier ikke ut for å være snill, eller med tanke på å hjelpe andre. Jeg er økonomisk avhengig av leigeinntekten og ønsker å sikkre meg best mulig. Anonymous poster hash: cd996...d4c
Trimsi Skrevet 3. august 2015 #38 Skrevet 3. august 2015 (endret) Minimere risikon for hva?Tror du vi på uføretrygd er ustabile og farlige personer.Er selv uføretrygdet og har aldri vært for sent ute med husleia,har aldri lagd noe bråk og har fått høre at jeg har vært drømme leieboeren. Jeg har gode referanser(for takk og lov finnes det folk der ute som ikke dømmer) Og uføretrygd er det sikreste inntekten man kan få. Anonymous poster hash: 9bd60...247 Noen av mine aller beste venner er uføretrygdet eller arbeidsledige. Selvfølgelig er dette flotte mennesker som man kan stole 100% på og som har plettfri vandel, det er ikke poenget. Hadde det vært noen av mine trygdede venner som ville leie hos oss, hadde jeg sannsynligvis leid ut til de . Når man velger blant kanskje 50 forskjellige interessenter så er det langt fra alt man selv kan undersøke om hver enkelt person. Man må ta utgangspunkt i de opplysningene man får eller finner. Hvis de er arbeidsledige er det en viss sjanse for at de etterhvert ikke vil kunne betale for seg, og som utleier ønsker man stabile folk. Er de uføretrygdede er jo inntekten, selv om den kanskje ikke er så stor, sikker, men de eventuelle helseproblemer til personene ville nok gjøre at jeg velger de bort. Det har f.eks stor betydning for oss om leietager kan ta i et tak hvis snøen laver ned, og jeg står alene med snøskuffa og en alt for stor innkjørsel. Dette har med de små tingene å gjøre og virker sikkert ikke særlig logiske eller empatiske for alle. Endret 3. august 2015 av Trimsi 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #39 Skrevet 3. august 2015 Det er jo helt klart at neste gang jeg må flytte skal jeg i alle fall IKKE si til huseier at jeg går på aap. Anonymous poster hash: c4b61...af4 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #40 Skrevet 3. august 2015 Det er jo helt klart at neste gang jeg må flytte skal jeg i alle fall IKKE si til huseier at jeg går på aap. Anonymous poster hash: c4b61...af4 Det finner de jo ut uansett. Når du blir bedt om å vise lønnsslipp, hva har du da tenkt å frembringe? Det er lett å sjekke om du jobber der du faktisk sier. Anonymous poster hash: 3fd21...c52 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå