Gå til innhold

Aftenposten kun for innbyggere i Oslo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det fikk jeg vite en dag jeg satt å leste Aftenposten på jobb, andre siden av landet. Trodde Aftenposten var en nasjonal avis jeg?

Anonymous poster hash: 52f5a...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, den er tydelig rettet mot de som bor i "Osjlo" ja. 

Anonymous poster hash: e20e4...f29
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aftenposten er en Osloavis. Blir som Adresseavisen i trondheim og bergens tidene. 

Anonymous poster hash: d369e...da5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Primært en lokalavis, ja. Men har allikevel et visst nasjonalt nedslagsfelt, ettersom det er landets hovedstad det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fins det andre aviser som har et mer nasjonalt preg med innslag av verdensnyheter? Da tenker jeg ikke på vg eller dagblad som minner mer om se og hør snart.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fins det andre aviser som har et mer nasjonalt preg med innslag av verdensnyheter? Da tenker jeg ikke på vg eller dagblad som minner mer om se og hør snart.

Dagsavisen, Morgenbladet, Klassekampen.

Ellers bor jeg i Oppland, men jeg foretrekker uansett Aftenposten.

Anonymous poster hash: 5892f...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Aftenposten er en fin blanding mellom Oslo-avis og vanlig riksavis. Kan til tider skjønne at man irriterer seg over oslofokus i enkelte riksmedier, men Aftenposten er helt åpne om at de har en dreining mot Oslo. Det er profilen deres, som en (i hvert fall delvis) Oslo-avis, det er ikke irriterende Oslo-sjåvinisme.

Men de skriver jo om saker fra hele landet (og utlandet), selv om Oslo er overrepresentert, og i praksis kan jeg ikke si jeg tenker så mye over det. Jeg bor i Oslo nå, men leste Aftenposten da jeg bodde i andre enden av Norge også. Det er en grunn til at den selges og abonneres på i hele landet, langt mer enn Adressa og BT, for den favner tross alt noe bredere enn vanlige lokalaviser.

Så den er ikke helt i lokalavis-kategorien og heller ikke helt som de andre man gjerne tenker på som "riksaviser".

Anonymous poster hash: dce34...cf6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...