Gå til innhold

Vaske når man flytter ut, kollektiv.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg bor i et 5-mannskollektiv og er den eneste som blir boende ett år til. I kontrakten står det selvsagt at vi er pliktige til å vaske og slikt når vi flytter ut. Nå har de 4 andre flyttet ut uten å vakse fellesarealet. De som flytter inn har krav på at det skal være nyvasket når de kommer. Jeg er selvsagt villig til å vaske min andel, men er det slik at jeg er pliktig til å alene vakse hele fellesarealet i  kollektivet?

De som har bodd her har allerede fått tilbake depositumet.

Anonymous poster hash: 1a663...f7d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her er det huseier som har begått en tabbe med å gi tilbake dep. uten å sjekke at de andre har vasket, så det får i såfall stå på hans kappe (regner med at dere har hver deres kontrakt?). Så i utgangspunktet ligger jo ansvaret hos han/hun.

Anonymous poster hash: 7aeee...32c
  • Liker 7
Skrevet

Du holder det bare normalt ryddig og rent, så får de nye leieboerne klage til utleier hvis de er misfornøyd. Vaske ned noe skal du iallfall ikke gjøre.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er uansett du som bor igjen alene som blir sett på som en gris.

De andre har dradd og fått pengene sine.

For min egen del og trivsel, så hadde jeg vasket.og for at det skal være trivelig fir de nye som kom.

Siden du har bodd med de andre og sikkert kjenner de,så hadde jeg tatt kontakt og spurt hvor mye de vil betale deg for å vaske

Anonymous poster hash: 4595d...fa1

AnonymBruker
Skrevet

Har dere separate kontrakter eller felles? 

Har dere felles så er dere felles ansvarlig. Hvem som ordner hva eller for den saks skyld er irrelevant for utleier - leilighet og leie sees under ett.

Har dere separate kontrakter er de selvsagt ansvarlige for sine deler. Utleier skal uansett sjekke dette og det er h*n som må tas seg av det om det er for skittent til at nye kan flytte inn.

Har de nettopp dratt ville jeg tatt bilder og kontaktet utleier asap. Lar du det gå tid kan de alltids si at de vasket og du har grist det til igjen. 

Anonymous poster hash: 4a1d3...fff
Gjest Blondie65
Skrevet

Du ber husvert komme på befaring og spør hvor mye han vil betale deg for å vaske. Hvis dette ikke er viktig for han er det ikke ditt ansvar å vaske ut heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...