Gå til innhold

Ny ip-adresse på mobilen ved å restarte den

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er enkelt og greit: Får man ny ip-adresse ved å restarte mobilen? Jeg lurer fordi det er en person som driver og kommenterer på diverse nettsteder som har ny ip-adresse hver gang enten h*n skriver under sitt eget navn eller anonymt. Jeg vet det er samme person, fordi jeg kjenner igjen skrivemåten. Vedkommende har nettopp sagt til noen andre at h*n restarter telefonen mange ganger iløpet av dagen. Noen smartinger her som kan svare meg?

Anonymous poster hash: db599...a13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet er enkelt og greit: Får man ny ip-adresse ved å restarte mobilen? Jeg lurer fordi det er en person som driver og kommenterer på diverse nettsteder som har ny ip-adresse hver gang enten h*n skriver under sitt eget navn eller anonymt. Jeg vet det er samme person, fordi jeg kjenner igjen skrivemåten. Vedkommende har nettopp sagt til noen andre at h*n restarter telefonen mange ganger iløpet av dagen. Noen smartinger her som kan svare meg?

nei, ip adressen du identifiseres med på internett i hjemmenettverk blir gitt av internettleverandøren din og er den samme for alle enheter i huset. når modemet ditt kobler seg til leverandøren, vanligvis vil denne endres dersom modemet kobles fra internett eller blir slått i en viss mengde tid. i noen tilfeller kan man også be leverandøren om å gi deg en ny ip eller gå til kontrollpanelet på ruteren og fornye ip derfra. 

når det kommer til 3G/4G får du ny ip adresse hver gang du kobler fra og til mobildata, i hvilket tilfelle en restart vil endre ip adresse

AnonymBruker
Skrevet

Som fast regel her på GET lar ikke det seg gjøre.

Anonymous poster hash: 79e04...79a

Skrevet

Kommer alle IP-adressene fra samme leverandør?

Det kan jo hende han bruker VPN, som betyr at trafikken hans går gjennom en tredjepart som tilbyr slikt (f.eks. for å skjule identiteten), og da kan han kanskje bare trykke på en knapp for å endre IP-adresse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...