Gå til innhold

Klær når man jobber med psykisk utviklingshemmede

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Til høsten skal jeg i praksis på et dagtilbud/ arbeidssted for psykisk utviklingshemmede. (Lett til moderat) Jobber til vanlig på sykehjem, og da har jeg jo hvite arbeidsklær på, så har aldri tenkt over dette. :)

Det blir nok en del bevegelse, enkelte dager skal vi gå tur, andre dager skal vi bake, holde på med data osv.. :)

Er det noen spesiell kleskode innen denne jobben? Hva er greit/ikke greit? Vil helst ikke møte opp i "feil" klær og gi et dårlig førsteinntrykk! :)

Anonymous poster hash: 80095...aa9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Genser og olabukse

Gjest Magnifiq
Skrevet

Korte skjørt, og utfordrende topper bør du hode deg unna.

Ellers så kler du deg normalt.

Skrevet

Normalt. Jeans, genser. Komfortable men ikke slaskete klær

AnonymBruker
Skrevet

Komfortable sko (joggesko når været tillater det), vanlige t-skjorter eller gensere, lurt å bruke litt ledige bukser. Ha gjerne ordentlig regntøy på jobb om det er mulig, tilfelle det plutselig begynner å regne når du er på jobb og dere skal ut, noe som jo ikke akkurat er unormalt at skjer i dette landet. Generelt klær du ikke er redd for at skal bli skittent/ødelagt.

Anonymous poster hash: d8b91...c0e

• Liker 1
Gjest lipgloss
Skrevet

tror kanskje jeg hadde gått for t-skjorte og tights og gode sko,da er det lett å bevege seg

Gjest anonym2233
Skrevet

Enkelt og ledig?

Som nevnt allerede av flere her;

jeans, nøytrale tights.

Enkle basic topper, t- skjorte, gensere, cardigans.

Joggesko enn sandaler? Om mye bevegelse så vil du unngå flat gulv, og de vil være godt for beina.

Eller noen enkle sko som mokkasiner(skrives det sånn?).

En annen ting det er greit å tenke på, er unngå overdreven bruk av parfyme :)

Ellers har du jo fått mange gode tips.

Du vil nok uansett få et bedre inntrykk på hva kleskoden er, når du møter på dine nye kollegaer :)

PS: ha alltid paraply på lur... :bond:

AnonymBruker
Skrevet

Tror kommunene pleier å ha en sånn liste? Du kan jo også høre med plassen du skal på:) Men sunn fornuft pleier å være nok, så kan du jo se litt an hva de andre gjør. Jeg har selv jobbet på bolig med psykisk utviklingshemmede, og der fikk vi ikke bruke ting som viste mye kløft, singeletter, tights, eller korte skjørt f.eks. Så jeg brukte mye sånne tøyelige stoff-bukser(Ser dem overalt for tiden), og vanlig t-skjorte. Ellers er det jo at en må kle seg etter været, ha noe ekstra liggende på jobb ol. Tenk praktisk:)

Anonymous poster hash: ad9fd...09d
Skrevet

tror kanskje jeg hadde gått for t-skjorte og tights og gode sko,da er det lett å bevege seg

Bare så lenge t-skjorta dekker rumpa.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nøytrale klær. Jeg ville ha holdt meg til enkle klesplagg med ensfargede og rolige farger. Ikke gå med for tettsittende plagg, men heller ikke for slaskete. 

Det er mange mennesker som befinner seg i psykiatrien. Enkelte av disse menneskene kan reagere sterkt på klesplagg, og enkelte kan komme med slibrige kommentarer (for eksempel dersom du går med tettsittende klær). 

Anonymous poster hash: f613a...d3a
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Tights er nok noe man bør holde seg unna i en slik setting. Jeans er greit, men tights ikke. 

Anonymous poster hash: f613a...d3a

• Liker 5
Gjest lipgloss
Skrevet

Nei. Tights er nok noe man bør holde seg unna i en slik setting. Jeans er greit, men tights ikke.  Anonymous poster hash: f613a...d3a

:) Jeg hadde brukt tights, det er en godt og fornuftig plagg å bevege seg i,ser ikke problemet med det i en slik setting,går fint å kombinere dette uten at det blir for sexy visst det var det du tenkte på

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig klær, ikke de fineste du har. Du kan bli spyttet på, spydd på og aøt mulig annet du kan tenke deg

Anonymous poster hash: 3f67a...3c3

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte olabukser og vanlige trikot gensere i min tid.

AnonymBruker
Skrevet

Når du jobber med mongoloide bør du ha på praktiske klær du ikke er så redd for. Husk at de kan rape, spy, prompe og spytte på deg og da er det best å ikke kle seg i chanel.

Anonymous poster hash: bf04f...86d

Skrevet

Flotte råd over, men pass også på å tenke gjennom bruken av gensere med snorer, hetter og skjerf. 

• Liker 1
Skrevet

Når du jobber med mongoloide bør du ha på praktiske klær du ikke er så redd for. Husk at de kan rape, spy, prompe og spytte på deg og da er det best å ikke kle seg i chanel.

Mongoloide?   Er du 80 år?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Mongoloide?   Er du 80 år?

85. Hvordan det? Det er jo det det heter. Datteren min på 60, hennes barn på 36 og mitt oldebarn på 15 sier også det. Ikke stygt ment i det hele tatt. Downs er bare et engelsk navn på samme syndrom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker helt "vanlige" klær. Vi lærte at det var viktig med klær som tålte vask på 60 grader, da dette fjerner smitte/bakterier. 

Anonymous poster hash: d2c21...7ac
Gjest 1anonym2
Skrevet

Helt vanlige klær, ikke mye utringninger, ikke shorts eller korte skjørt. Har dere utagerende brukere, er det best å ikke bruke sterke farger, da de legger merke til deg først. Er du ny, kan det være greit å slippe å være den som blir slått, bitt, osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...