Braah Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Hei! Har hatt en merkelig liten smerte nede ved rompa nå. For 2 mnd var det veldig vondt, spesielt å løpe, gå ned på huk, eller å sitte på hardt underlag, men nå har det blitt betydelig bedre. Nå kommer smertene mest når jeg skal stramme rompa, og da kjenner jeg det. Også når jeg sitter på hardt underlag og skal komme opp på beina igjen. Da gjør det f eks vondt å stramme rompa. Noen som vet hva dette er?
Gjest Badebuksa Skrevet 3. august 2015 #2 Skrevet 3. august 2015 Takk for at du fikk meg til å sette noe i halsen. ROMPESMERTE faktisk. Kanskje en muskelstrekk? Spørs litt hvor det sitter. Rumpa er svær.
Braah Skrevet 3. august 2015 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2015 Takk for at du fikk meg til å sette noe i halsen. ROMPESMERTE faktisk. Kanskje en muskelstrekk? Spørs litt hvor det sitter. Rumpa er svær. Er vanskelig å si via nettet hvor det nøyaktig ligger. Men ligger på rumpeballene på siden der sånn cirka
Gjest Badebuksa Skrevet 3. august 2015 #4 Skrevet 3. august 2015 Er vanskelig å si via nettet hvor det nøyaktig ligger. Men ligger på rumpeballene på siden der sånn cirka Høres muskulært ut. Hvis du føler for det kan du dra til legen for en sjekk
frk91 Skrevet 3. august 2015 #5 Skrevet 3. august 2015 Sikker på at det er i selve muskelen og ikke inni rumpa? Det kan være en hemoroide
Braah Skrevet 3. august 2015 Forfatter #6 Skrevet 3. august 2015 (endret) Sikker på at det er i selve muskelen og ikke inni rumpa? Det kan være en hemoroideHvor er det musklene i rumpa ligger da? Er nok ikke en hemoroider da rumpa har blitt bedre med mosjon(har sittet lenge i ferien) samt blør det vel også fra hemoroider, noe det ikke gjør hos meg Tror jeg kan ha vondt i gluetus muskelen. Endret 3. august 2015 av Braah
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #7 Skrevet 3. august 2015 Det er nok hemoroider,og da er det ingen vei utenom:Du må til legen,og fisken må på disken,for å si det sånn. Anonymous poster hash: 83776...80b 2
frk91 Skrevet 3. august 2015 #8 Skrevet 3. august 2015 Hvor er det musklene i rumpa ligger da? Er nok ikke en hemoroider da rumpa har blitt bedre med mosjon(har sittet lenge i ferien) samt blør det vel også fra hemoroider, noe det ikke gjør hos meg Tror jeg kan ha vondt i gluetus muskelen. Hemoroider blir også bedre med mosjon, og det trenger ikke å blø fra dem. De kan være innvendige, da kjennes de ikke og man kan tro smerten kommer fra selve muskelen i rumpa.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #9 Skrevet 3. august 2015 Ta deg en tur til legen, "rompe" er et vidt begrep. Anonymous poster hash: c494a...b86
Braah Skrevet 3. august 2015 Forfatter #10 Skrevet 3. august 2015 Hemoroider blir også bedre med mosjon, og det trenger ikke å blø fra dem. De kan være innvendige, da kjennes de ikke og man kan tro smerten kommer fra selve muskelen i rumpa. Hva må man gjøre med dem?
Braah Skrevet 3. august 2015 Forfatter #11 Skrevet 3. august 2015 mptomer Friskt, rødt blod utenpå avføringen eller på toalettpapiret er ofte det første symptomet Kløe og væsking i huden rundt endetarmsåpningen kan forekomme Smerter og ubehag Lekkasje av brunlig væske i undertøyet Følelelse av at noe sitter i endetarmsåpningen Dette er symptomer på hemoroider, der blod er vanligst. Jeg har nesten ingen av disse symptomene.
frk91 Skrevet 3. august 2015 #12 Skrevet 3. august 2015 Hva må man gjøre med dem? Jeg kjøpte scheriproct på apoteket, en salve som man skal bruke i endetarmen. Det kommer en innføringshylse med, så det er enkelt å bruke den. Jeg trengte heldigvis ikke å dra til legen, salven tok knekken på hemoroiden etter 1-2 uker.
Braah Skrevet 3. august 2015 Forfatter #13 Skrevet 3. august 2015 (endret) Ta deg en tur til legen, "rompe" er et vidt begrep. Anonymous poster hash: c494a...b86 Legen? Som jeg sa så har smertene mine blitt betydelig bedre. Fra 1-10 er smertene mine kanskje 2/10 nå. Føler meg litt sikker på at smertene er grunnet jeg sitter mye. I sommer gikk jeg mye og da forsvant mye av smertene. Men er usikker på hvilken muskelsmerte, men gjør som sagt litt vondt å stramme rumpa Endret 3. august 2015 av Braah
Braah Skrevet 3. august 2015 Forfatter #14 Skrevet 3. august 2015 Jeg kjøpte scheriproct på apoteket, en salve som man skal bruke i endetarmen. Det kommer en innføringshylse med, så det er enkelt å bruke den. Jeg trengte heldigvis ikke å dra til legen, salven tok knekken på hemoroiden etter 1-2 uker. Hvordan symptomer har du? Føler meg veldig sikker på st jeg ikke har hemoroider, da symptomene er som beskrevet over innlegget ditt og jeg har ingen av de
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #15 Skrevet 3. august 2015 Hvordan symptomer har du? Føler meg veldig sikker på st jeg ikke har hemoroider, da symptomene er som beskrevet over innlegget ditt og jeg har ingen av de Jeg hadde samme symptomer som deg da jeg hadde hemoroider. Noen ganger strålte også smerten nedover låret.Hvis det er innvendige hemoroider kan du ikke se eller kjenne dem. Anonymous poster hash: 83776...80b
Sandie Skrevet 3. august 2015 #16 Skrevet 3. august 2015 (endret) Kan det være falsk isjias? http://nemus.no/diagnoser/ben-kne-og-legg/falsk-isjias Endret 3. august 2015 av Sandie
Braah Skrevet 3. august 2015 Forfatter #17 Skrevet 3. august 2015 Jeg hadde samme symptomer som deg da jeg hadde hemoroider. Noen ganger strålte også smerten nedover låret.Hvis det er innvendige hemoroider kan du ikke se eller kjenne dem.Anonymous poster hash: 83776...80b Jeg har aldri hatt noen symptomer på låret. Hadde du nøyaktig samme symptomer som meg eller noen fler også? Men smertene dine var alltid de samme eller ble de bedre etterhvert? Før sommeren var smertene veldig vondt men nå er det mye bedre så er en bedring her
Braah Skrevet 3. august 2015 Forfatter #18 Skrevet 3. august 2015 (endret) Kan det være falsk isjias?http://nemus.no/diagnoser/ben-kne-og-legg/falsk-isjias Det heter også piriformisyndromet så det kan godt mulig være det. Har selv tenkt at det er det. Men smertene mine er såpass minimale(noen ganger er det ikke smerter) at jeg tar det med ro Har lest at det går vekk av seg selv som oftest Endret 3. august 2015 av Braah
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #19 Skrevet 3. august 2015 Jeg har aldri hatt noen symptomer på låret. Hadde du nøyaktig samme symptomer som meg eller noen fler også? Men smertene dine var alltid de samme eller ble de bedre etterhvert? Før sommeren var smertene veldig vondt men nå er det mye bedre så er en bedring her De ble bedre etterhvert,og de ble bedre når jeg beveget meg uten å belaste rumpeområdet (rolig gange).Løping og knebøy kunne jeg ikke gjøre.Hvis det er en trombosert hemoroide (ser ut som en blå kul) kan kroppen noen ganger løse denne opp selv.Da går smerten gradvis over.Det gjorde jævilg vondt i 1 uke.Hadde gruppearbeid på skolen den uken,og satt på rumpa hele dagen.Da ble det mye verre.Var helt nummen og måtte ise ned området hver dag etter skolen.Kunne bare sove på magen om natta. Anonymous poster hash: 83776...80b
Braah Skrevet 3. august 2015 Forfatter #20 Skrevet 3. august 2015 De ble bedre etterhvert,og de ble bedre når jeg beveget meg uten å belaste rumpeområdet (rolig gange).Løping og knebøy kunne jeg ikke gjøre.Hvis det er en trombosert hemoroide (ser ut som en blå kul) kan kroppen noen ganger løse denne opp selv.Da går smerten gradvis over.Det gjorde jævilg vondt i 1 uke.Hadde gruppearbeid på skolen den uken,og satt på rumpa hele dagen.Da ble det mye verre.Var helt nummen og måtte ise ned området hver dag etter skolen.Kunne bare sove på magen om natta.Anonymous poster hash: 83776...80b Hadde langt ifra sånne smerter. Sov som vanlig utover natta. Hva med piriformisyndromet? Kan det være noe muslelrelatert de smertene mine?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå