AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Jeg fikk for en stund siden en melding av søsteren til en venninne av meg, om at min venninne skal gifte seg, og at søsteren arrangerer en dag for bruden i den sammenheng. Det er ikke et tradisjonelt utdrikningslag, men en kveld til ære for bruden. Mitt dilemma er at jeg ikke lenger har kontakt med min venninne, og jeg visste ikke en gang at de skulle gifte seg. Ergo, jeg er ikke invitert i bryllupet. Vi er ikke uvenner eller noe sånt (så vidt meg bekjent), det er bare kontakten som har sklidd ut. Jeg vet ikke om det er hun som har sagt til søsteren at hun vil jeg skal komme, eller om søsteren har invitert meg på eget initiativ. Invitasjonen til meg kom en god stund etter de andres. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre - takke ja eller nei. Det kan bli pinlig hvis det ikke var forventet av bruden at jeg skal komme, men også leit hvis hun VIL ha meg der. Føler det litt teit å spørre også... Hva hadde du gjort?Anonymous poster hash: 21b0a...93b
RockyRose Skrevet 3. august 2015 #2 Skrevet 3. august 2015 Dei fleste tilfeller eg har vore borti har bruda sagt til forloveren sin kven ho vil skal vere med på ein slik dag, slik at ingen blir gløymt.. Det at du ikkje skal i bryllaupet har ingenting å sei om du skal i utdrikningslaget eller ikkje :-) 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015 De utdrikningslagene jeg har vært i tror jeg alle gjestene også har vært i bryllupet. Men dette er hennes andre ekteskap, så det er ikke sikkert bryllupet blir så stort. Men det føles litt rart siden jeg ikke en gang har hørt at de skal gifte seg Anonymous poster hash: 21b0a...93b
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #4 Skrevet 3. august 2015 Jeg ble bedt i utdrikningslag til ei venninne som jeg hadde mistet kontakten med pga. en konflikt. Skjønte ikke helt at jeg ble invitert, da hun tidligere hadde gitt klart uttrykk for hva hun syntes om meg. Jeg gikk ikke. Anonymous poster hash: 1ae90...7be
Løvefrøken Skrevet 3. august 2015 #5 Skrevet 3. august 2015 Det er jo mulig at brudeparet ikke har invitert venner i det hele tatt, altså at forholdet mellom dere ikke er årsak til at du ikke skal i bryllupet? Kanskje det bare er familie som er invitert
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #6 Skrevet 3. august 2015 Jeg ville sagt det som det er til forloveren: "Hei, XX! Veldig hyggelig at du sendte meg invitasjon til utdrikkingslaget! Nå har det seg slik at jeg og YY ikke har hatt særlig kontakt siste tiden, og jeg ante ikke engang at hun skulle gifte seg. Lurer derfor på om bruden selv har bedt deg invitere meg, eller om du har invitert på eget initiativ." Anonymous poster hash: 280a3...de0
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #7 Skrevet 3. august 2015 Jeg ble bedt i utdrikningslag til ei venninne som jeg hadde mistet kontakten med pga. en konflikt. Skjønte ikke helt at jeg ble invitert, da hun tidligere hadde gitt klart uttrykk for hva hun syntes om meg. Jeg gikk ikke. Anonymous poster hash: 1ae90...7be Men nå er det ingen konflikt her, bare ulike livssituasjoner Anonymous poster hash: 21b0a...93b
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #8 Skrevet 3. august 2015 Jeg ville dratt. Jeg vet om mange utdrikningslag hvor det kommer folk som ikke skal i bryllupet, det er i noen miljøer helt normalt. Anonymous poster hash: 498ba...e3d 1
Rosalie Skrevet 3. august 2015 #9 Skrevet 3. august 2015 Hadde jeg ikke giddet å kaste bort tiden min på. Utdrikningslaget til noen man ikke har kontakt med lenger - nei, det blir bare for kleint. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #10 Skrevet 3. august 2015 Det er jo mulig at brudeparet ikke har invitert venner i det hele tatt, altså at forholdet mellom dere ikke er årsak til at du ikke skal i bryllupet? Kanskje det bare er familie som er invitert Nei, har skjønt at det er flere av venninnene som skal på festen som også skal i bryllupet. Har nå sagt at jeg kommer, så får jeg heller juge på meg en influensa hvis nervene tar meg mot helga.. Anonymous poster hash: 21b0a...93b
Trompeten Skrevet 3. august 2015 #11 Skrevet 3. august 2015 Jeg ville sagt det som det er til forloveren: "Hei, XX! Veldig hyggelig at du sendte meg invitasjon til utdrikkingslaget! Nå har det seg slik at jeg og YY ikke har hatt særlig kontakt siste tiden, og jeg ante ikke engang at hun skulle gifte seg. Lurer derfor på om bruden selv har bedt deg invitere meg, eller om du har invitert på eget initiativ." Anonymous poster hash: 280a3...de0 Jeg er enig med dette. Veldig ærlig og når du pressiserer at man ikke visste at hu skulle gifte seg engang, er jo det en god grunn til å være spørrende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå