AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Kan selger gjøre dette? Er en egangsbeholder, at vi må kjøpe vår egen? Burde den ikke stått siden komfyren skulle følge med(innebygget) Anonymous poster hash: 3fdf4...152
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #2 Skrevet 3. august 2015 Kan selger gjøre dette? Er en egangsbeholder, at vi må kjøpe vår egen? Burde den ikke stått siden komfyren skulle følge med(innebygget)Anonymous poster hash: 3fdf4...152 Du kan da ikke forvente at selger skal holde dere med gass. Forventer du at de betaler strømmen for dere den første mnd også?Anonymous poster hash: 08ead...17e 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015 Du kan da ikke forvente at selger skal holde dere med gass. Forventer du at de betaler strømmen for dere den første mnd også?Anonymous poster hash: 08ead...17e Ikke gass, men selve beholderen. Forventer absolutt ikke fra selger at han skal holde oss med gass eller strøm. Derfor jeg spør- finnes det en egen beholder? Denne skal nemlig stå igjen. Anonymous poster hash: 3fdf4...152
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #4 Skrevet 3. august 2015 Ikke gass, men selve beholderen. Forventer absolutt ikke fra selger at han skal holde oss med gass eller strøm. Derfor jeg spør- finnes det en egen beholder? Denne skal nemlig stå igjen.Anonymous poster hash: 3fdf4...152 Du sier jo selv at det var en engangsbeholder. Da kjøper du jo bare en ny. Hvorfor skulle de la den stå igjen? Anonymous poster hash: 08ead...17e
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #5 Skrevet 3. august 2015 Nei...jeg vet ikke noe om slikt . Jeg spør om det pleier å være engangssylindere?Anonymous poster hash: 3fdf4...152
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #6 Skrevet 3. august 2015 Jeg går ut i fra at du snakker om en propanflaske? Hva er en "Gass-sylinder" og "engangssylinder"? Anonymous poster hash: 40439...17b
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #7 Skrevet 3. august 2015 Nei...jeg vet ikke noe om slikt . Jeg spør om det pleier å være engangssylindere?Anonymous poster hash: 3fdf4...152 Nei. Gassbeholdere (10 kilos tenker jeg?) er ikke engangsbeholdere. Det er pant på beholderne og når du kjøper en ny så leverer du den tomme inn og betaler da bare for selve gassen i den fulle beholderen. Anonymous poster hash: 47a25...be6 2
Druid Skrevet 3. august 2015 #8 Skrevet 3. august 2015 Nei. Gassbeholdere (10 kilos tenker jeg?) er ikke engangsbeholdere. Det er pant på beholderne og når du kjøper en ny så leverer du den tomme inn og betaler da bare for selve gassen i den fulle beholderen. Anonymous poster hash: 47a25...be6 OG ... fordi dette er en panteordning og han ikke er forpliktet til å gi deg gass, er han fullt i sin rett til å ta den med. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #9 Skrevet 3. august 2015 OG ... fordi dette er en panteordning og han ikke er forpliktet til å gi deg gass, er han fullt i sin rett til å ta den med. Helt korrekt ! Dessuten er det faktisk en fordel at ikke en propanbeholder har stått oppkoblet uten tilsyn i perioden mellom selgers utflytting og kjøpers ankomst. Ikke alle er like flinke til å sjekke hverken koblinger eller slanger for lekkeasjer. Anonymous poster hash: 47a25...be6 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #10 Skrevet 3. august 2015 Det står en liste i alle salgsprospekter og alle meglere har opplysninger om hva som skal stå igjen ved utflytting/salg. Finn listen eller kontakt megleren og spør, da vel? Ved salg eller overtakelser av utegriller, er det vanlig å skrive at gassbeholdere ikke følger med. Har du lest salgsprospektet ditt, og kontrakten din? Anonymous poster hash: 41fa7...3d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå