AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Mitt barn startet i bhg ved 14 mnd alder, og da kledde jeg på ungen ganske fint. Ville at det skulle se ordentlig ut. Hadde nettopp begynt å gå så søla ikke til klær osv noe særlig. Men nå når ungen er over to år gammel, tar jeg meg selv i å spare de fine klærne og ha på "stygge" klær. Dvs utvaskede klær, og ikke de peneste i skuffen. Som skiftetøy/bhgtøy kjøper jeg de billige klærne på HM der man får 3 for 2 og alt koster 120kr maks fordi de blir malt på, sølt på, skitnet til med blåbær og ketchup osv. Hva kler du på ditt bhgbarn? Er du samme typen som meg, som tar på klær det ikke er så farlig med (dvs ikke de dyreste..)?Anonymous poster hash: 1bdec...e71 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #2 Skrevet 3. august 2015 Verken-eller, egentlig. Barnet mitt har sjelden utvaskede/hullete klær i barnehagen (men det ligger litt sånt i skiftekurven), men jeg pynter det ikke heller, annet enn til spesielle anledninger. Klærne skal tåle å bli brukt. Men jeg sender ikke ungen i barnehagen i en fillete genser og møkkete strømpebukse (har sett det, ja). Veldig dyre barneklær gidder jeg ikke kjøpe, enn så lenge, verken til barnehage eller hjemmebruk. Anonymous poster hash: 882d8...deb 1
Nique Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015 Jepp. Ikke noe poeng i å få ødelagt de fineste klærne, men de hun bruker i bhg er gode, myke klær, som tåler en del av både lek og søl. 3
Tante-Sofie Skrevet 3. august 2015 #4 Skrevet 3. august 2015 Kler selvfølgelig ikke på det fineste tøyet i barnehagen. Gutten min nekter uansett å gå i noe annet enn myke bukser, så når han skal kle seg pent må det forhandling til. I vinterhalvåret går han bare i ulltøyet inne.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #6 Skrevet 3. august 2015 Verken-eller, egentlig.Barnet mitt har sjelden utvaskede/hullete klær i barnehagen (men det ligger litt sånt i skiftekurven), men jeg pynter det ikke heller, annet enn til spesielle anledninger. Klærne skal tåle å bli brukt. Men jeg sender ikke ungen i barnehagen i en fillete genser og møkkete strømpebukse (har sett det, ja). Veldig dyre barneklær gidder jeg ikke kjøpe, enn så lenge, verken til barnehage eller hjemmebruk. Anonymous poster hash: 882d8...deb Hvem sender vel ungen i bhg med fillete og møkkete klær?.... Da er man jo ikke helt med, det jeg snakker om er å sende med billige klær som det ikke gjør noe at blir ødelagt. Må nevnes at det utelukkende er snakk om innetøy/sommertøy i denne tråden!Anonymous poster hash: 9550b...540 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #7 Skrevet 3. august 2015 Jepp. Ikke noe poeng i å få ødelagt de fineste klærne, men de hun bruker i bhg er gode, myke klær, som tåler en del av både lek og søl. Hvor kjøper du? Har erfart at Lindex er bra og billig Anonymous poster hash: 9550b...540
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #8 Skrevet 3. august 2015 Kler selvfølgelig ikke på det fineste tøyet i barnehagen. Gutten min nekter uansett å gå i noe annet enn myke bukser, så når han skal kle seg pent må det forhandling til. I vinterhalvåret går han bare i ulltøyet inne. Ja, det går i ulltøy her og, og da er det ikke billig tøy siden jeg vil ha noe som varer, men hadde sommermånedene i tankene da jeg opprettet denne tråden TsAnonymous poster hash: 9550b...540
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #9 Skrevet 3. august 2015 Bruket praktiske og rene klær Du svarer ikke på spørsmålet: kjøper du billig tøy, eller sender du med genseren til 400kr? Jeg har (heldigvis) tilgode å se barn i min bhg med møkkete tøy fra morgenen av Anonymous poster hash: 9550b...540 3
RompeRusk Skrevet 3. august 2015 #10 Skrevet 3. august 2015 Ja, det går i ulltøy her og, og da er det ikke billig tøy siden jeg vil ha noe som varer, men hadde sommermånedene i tankene da jeg opprettet denne tråden TsAnonymous poster hash: 9550b...540 Til ull kan jeg faktisk sterkt anbefale "tom og trine" fra sparkjøp! Bodyer og strømpebukse holder like lenge som andre merker, og ulldressene synes jeg faktisk er mer slitesterke enn feks nameit varme og gode er de også.. 3
Nique Skrevet 3. august 2015 #11 Skrevet 3. august 2015 Hvor kjøper du? Har erfart at Lindex er bra og billig Anonymous poster hash: 9550b...540 Lindex, kappahl og H&M. Fikk også kjøpt en stor sekk klær i kjøp /salg /bytte på fb.
RompeRusk Skrevet 3. august 2015 #12 Skrevet 3. august 2015 Du svarer ikke på spørsmålet: kjøper du billig tøy, eller sender du med genseren til 400kr? Jeg har (heldigvis) tilgode å se barn i min bhg med møkkete tøy fra morgenen av Anonymous poster hash: 9550b...540 Alt av klær blir kjøpt brukt, arvet eller billig gidder ikke bruke hundrevis av kroner på klær som blir brukt I 3-4 mnd.. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #13 Skrevet 3. august 2015 Til ull kan jeg faktisk sterkt anbefale "tom og trine" fra sparkjøp! Bodyer og strømpebukse holder like lenge som andre merker, og ulldressene synes jeg faktisk er mer slitesterke enn feks nameit varme og gode er de også.. Har hørt mye dårlig om nameitull, men har ikke erfaring med annet enn pierre robert, cubus og lindex. Var fornøyd med alle sammen i år satser jeg på Janus siden det er salg og jeg har hørt at de er veldig ok/bra. Men kan notere meg tom og trine Anonymous poster hash: 9550b...540
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #14 Skrevet 3. august 2015 Alt av klær blir kjøpt brukt, arvet eller billig gidder ikke bruke hundrevis av kroner på klær som blir brukt I 3-4 mnd.. Fornuftig!Anonymous poster hash: 9550b...540
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #15 Skrevet 3. august 2015 Lindex, kappahl og H&M. Fikk også kjøpt en stor sekk klær i kjøp /salg /bytte på fb. Det var lurt, hvor mye betalte du for en sekk klær? Jeg gir mitt bort til HM, men da er det flekkete eller hullete/stygtAnonymous poster hash: 9550b...540
attegløyma Skrevet 3. august 2015 #16 Skrevet 3. august 2015 Kjøper bukser på 3 for 2 på Lindex til gutta mine, det er det einaste dei brukar, mjuke og gode og toler kokevask, samt at dei har halde to ungar så langt uten å sjå utslitne ut, så eg er godt nøgd. Elles brukar vi mykje frå Lindex og Kapp Ahl. Har litt finare kle som dei brukar når det er noko spesielt, men eg sverger til billige innerkle (ull frå Pierre Robert etc), og så skikkelege regnkle/parkdressar (Reima, Didriksson). Og skikkelege sko (Viking og Kavat for vår del). Men det som dei skal bruke inne og som berre skal halde dei påkledde er billig og solid, 100% bomull no om sommaren. Dei får begge reine kle frå innerst til ytterst kvar morgon, men det tar dei ikkje mange minuttane å få det til å sjå godt brukt ut, så kva folk trur i barnehagen anar eg ikkje. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #17 Skrevet 3. august 2015 Til ull kan jeg faktisk sterkt anbefale "tom og trine" fra sparkjøp! Bodyer og strømpebukse holder like lenge som andre merker, og ulldressene synes jeg faktisk er mer slitesterke enn feks nameit varme og gode er de også.. Jeg ble også gledelig overrasket over Tom og Trine-ull (hadde ikke hørt om det, men vi fikk i gave). Nå har jeg nettopp vært på SparKjøp og hamstret litt for vinteren.Anonymous poster hash: 7047c...fc3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #18 Skrevet 3. august 2015 Kjøper bukser på 3 for 2 på Lindex til gutta mine, det er det einaste dei brukar, mjuke og gode og toler kokevask, samt at dei har halde to ungar så langt uten å sjå utslitne ut, så eg er godt nøgd. Elles brukar vi mykje frå Lindex og Kapp Ahl. Har litt finare kle som dei brukar når det er noko spesielt, men eg sverger til billige innerkle (ull frå Pierre Robert etc), og så skikkelege regnkle/parkdressar (Reima, Didriksson). Og skikkelege sko (Viking og Kavat for vår del). Men det som dei skal bruke inne og som berre skal halde dei påkledde er billig og solid, 100% bomull no om sommaren. Dei får begge reine kle frå innerst til ytterst kvar morgon, men det tar dei ikkje mange minuttane å få det til å sjå godt brukt ut, så kva folk trur i barnehagen anar eg ikkje. Hehe, de får vel tro hva de vil da, men tipper de tenker at barn er barn man lukter jo også forskjell på en genser som er brukt i fem dager og en som er nyvasket, med kaviar på seg. Vi er nok ganske like sånn sett, i yttertøy og sko legger jeg endel penger, men innetøy blir billig...Anonymous poster hash: 9550b...540
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #19 Skrevet 3. august 2015 Jeg ble også gledelig overrasket over Tom og Trine-ull (hadde ikke hørt om det, men vi fikk i gave). Nå har jeg nettopp vært på SparKjøp og hamstret litt for vinteren.Anonymous poster hash: 7047c...fc3 Har dessverre ikke sparkjøp her, men vet de har nettbutikk? Jaja, har uansett handlet en god dose janus så har vel egentlig fylt opp kvotaAnonymous poster hash: 9550b...540
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #20 Skrevet 3. august 2015 Bruker en miks av klær fra HM, Kappahl, Lindex, Zara, Petit Bateau, La Redoute. Bruker fine, men praktiske klær.Anonymous poster hash: 5d683...800
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå