Gå til innhold

Overvektig og trenger noen tips!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere!

Jeg har gått ned noen kg og målet er å gå ned enda mer. Jeg trenger noen trening-tips og noen andre tips!

På mitt høyeste var jeg på 112 kg, idag etter 2 mnd er jeg nede på 105 kg. 

Jeg vil gjerne fjerne fett fra magen og beina. Finnes det noen treningmetoder som gjør magen litt flatere og lårene slankere? Jeg er takknemlig for alle tips!

Jeg har kjøpt meg en treningsykkel 

Hvor mye kalorier bør man forbrenne i en dag på en treningsykkel altså? jeg mener liksom hva er anbefalt for slanking?

Takker og bukker for alle tips!

Anonymous poster hash: c61fb...712
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei dere!

Jeg har gått ned noen kg og målet er å gå ned enda mer. Jeg trenger noen trening-tips og noen andre tips!

Jeg vil gjerne fjerne fett fra magen og beina. Finnes det noen treningmetoder som gjør magen litt flatere og lårene slankere? Jeg er takknemlig for alle tips!

Hvor mye kalorier bør man forbrenne i en dag på en treningsykkel altså? jeg mener liksom hva er anbefalt for slanking?

Jeg kan ikke svare på alle spørsmålene dine, men intervalltrening på sykkel er en av de mest fettforbrennende aktivitetene.

Lykke til! :blomst: (Jeg gikk ned ca 20 kg på under et år ved hjelp av intervalltrening på sykkel, kostholdsomlegging og livstilsendring generelt)

Anonymous poster hash: 8bfce...be6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for informasjonen!

ts

• Liker 1
Gjest Uchiha Madbrah
Skrevet

Hei dere!

Heisann! :)

Først vil jeg bare si gratulerer og godt jobbet med å gå ned i vekt! Det er særdeles vanskelig.

Hvis du kan fortelle meg din alder, høyde, kjønn og hvor ofte du vil trene i uken så kan jeg finne ut hvor mange kalorier du trenger daglig. Eventuelt så kan du gå på: http://www.calculator.net/calorie-calculator.htmlog finne ut av det selv! :)

Det går dessverre ikke an å fjerne fettet fra en bestemt område i kroppen. Det er helt genetisk hvor på kroppen fettet legger seg, og som oftest går magefettet vekk til slutt. Vær forsiktig med å ikke gå ned i fett alt for fort - og prøv å stramme kroppen opp med styrketrening, slik at du unngår løs hud. Drikk mye vann.

Husk; det er kalorier inn vs kalorier ut som avgjør om du går ned, opp, eller opprettholder vekten. Nok en gang, utrolig bra jobbet og bare si ifra om det er noe mer du lurer på! :)

AnonymBruker
Skrevet

Heisann! :)

Først vil jeg bare si gratulerer og godt jobbet med å gå ned i vekt! Det er særdeles vanskelig.

Hvis du kan fortelle meg din alder, høyde, kjønn og hvor ofte du vil trene i uken så kan jeg finne ut hvor mange kalorier du trenger daglig. Eventuelt så kan du gå på: http://www.calculator.net/calorie-calculator.htmlog finne ut av det selv! :)

Det går dessverre ikke an å fjerne fettet fra en bestemt område i kroppen. Det er helt genetisk hvor på kroppen fettet legger seg, og som oftest går magefettet vekk til slutt. Vær forsiktig med å ikke gå ned i fett alt for fort - og prøv å stramme kroppen opp med styrketrening, slik at du unngår løs hud. Drikk mye vann.

Husk; det er kalorier inn vs kalorier ut som avgjør om du går ned, opp, eller opprettholder vekten. Nok en gang, utrolig bra jobbet og bare si ifra om det er noe mer du lurer på! :)

Tusen takk :D Takk for linken! den var så bra!

Det skal jeg om jeg lurer på noe mer! Så hyggelig av deg  :blomst:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv gått ned over 40kg og her er et par tips som har funket for meg:)

- Registrer alt du spiser så du får oversikt over kaloriinnholdet. Jeg bruker vgs vektklubb, men det finnes mange andre gratis nettsider og apper der ute.

- Planlegg hva du skal spise. Hver søndag lager jeg en middagsplan for uken som kommer og handler inn alt på mandag. Det er lettere å unngå store middagsutskeielser hvis du allerede har ingredienser til middag liggende i kjøleskapet.

- Ha en dag i uken hvor du kan spise litt ekstra. Hvis du alltid nekter deg selv alt godt kommer du garantert til å gå på en smell.

- Husk at dette er en livsstilsendring, ikke er rask diett. Så tillat deg selv å kose deg i bursdager eller ferie, men gå rett tilbake til sunn livstil etterpå. Da forsvinner de ekstra kiloene raskt.

- Tren styrke. Mer muskler = flere kalorier forbrent hver dag.

- Jeg vil anbefale deg å kjøpe en pulsklokke så du kan følge med på hvor mye du forbrenner under trening. For min del er det veldig motiverende.

Lykke til!

Anonymous poster hash: e167d...7e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...