Gå til innhold

Ujevn hudtone. Hva hjelper?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sliter med ujevn hudtone. Huden min blir lett blank noen steder, mens andre steder er huden mer tørr. Jeg har gått til innkjøp av en mattende primer, som jeg tenker tar vekk litt av det blanke. Men jeg må ha noe som jevner ut hudtonen min. 

jeg har prøvd diverse foundations, men jeg synes ikke de jevner godt nok. Jeg har prøvd ulike pudder også, uten hell. De "forsvinner" etter en halv dag, men jeg håper primeren vil hjelpe å holde den på plass. 

Har du noen tips?

Jeg peeler huden 1 gang i uken, og renser nøye hver kveld. 

Huden min er lys, kinnene kan bli noe rødmussen utover dagen. Hakepartiet har et "grønnskjær" (det går IKKE vekk). 

Anonymous poster hash: 32136...1d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Koreansk kosmetikk/hudpleie gjør vidunderverk for huden. Helt seriøst altså. Meld deg inn i Facebook-gruppen og bli hekta på plettfri hud.... :)

Anonymous poster hash: b460c...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du prøvd vitamin c-produkter? 

Anonymous poster hash: 6a79c...3af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med OBAGI produkter. Jeg hadde sånn hud før, og nå har jeg perfekt hud. Dyrt, det er det. Men det er verdt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med ujevn hudtone. Huden min blir lett blank noen steder, mens andre steder er huden mer tørr. Jeg har gått til innkjøp av en mattende primer, som jeg tenker tar vekk litt av det blanke. Men jeg må ha noe som jevner ut hudtonen min. jeg har prøvd diverse foundations, men jeg synes ikke de jevner godt nok. Jeg har prøvd ulike pudder også, uten hell. De "forsvinner" etter en halv dag, men jeg håper primeren vil hjelpe å holde den på plass.  Har du noen tips? Jeg peeler huden 1 gang i uken, og renser nøye hver kveld. Huden min er lys, kinnene kan bli noe rødmussen utover dagen. Hakepartiet har et "grønnskjær" (det går IKKE vekk).  Anonymous poster hash: 32136...1d7

Det du beskriver er ikke en ujevn hudtone, men en hudtilstand.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten

Mineral pudder! Dekker veldig godt (fra BareMinerals i hvertfall), og man kan bygge opp dekkevnen ved å ta på flere "lag". Ser også veldig naturlig ut og har gjort mine kinn mindre røde over tid uten sminke. Jeg er så imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg sliter med ujevn hudtone. Huden min blir lett blank noen steder, mens andre steder er huden mer tørr. Jeg har gått til innkjøp av en mattende primer, som jeg tenker tar vekk litt av det blanke. Men jeg må ha noe som jevner ut hudtonen min. 

jeg har prøvd diverse foundations, men jeg synes ikke de jevner godt nok. Jeg har prøvd ulike pudder også, uten hell. De "forsvinner" etter en halv dag, men jeg håper primeren vil hjelpe å holde den på plass. 

Har du noen tips?

Jeg peeler huden 1 gang i uken, og renser nøye hver kveld. 

Huden min er lys, kinnene kan bli noe rødmussen utover dagen. Hakepartiet har et "grønnskjær" (det går IKKE vekk). 

Anonymous poster hash: 32136...1d7

Jeg tror det er viktig å ikke smøre for mye produkter på huden din heller, det kan irritere mer og skape mer ubalanse.

Koreansk kosmetikk/hudpleie gjør vidunderverk for huden. Helt seriøst altså. Meld deg inn i Facebook-gruppen og bli hekta på plettfri hud.... :)

Anonymous poster hash: b460c...cfc

Er ikke asiatiske foundationer og bb creamer hovedsaklig med blekningskjemikalier? Har lest at de er det, og det er svært skadelig på europeisk hud, både blekningseffekten som svekker huden, og så sterke kjemikalier (det går inn i porer, celler og blod og kan være med på å øke kreftfare og annen sykdom)

Mineral pudder! Dekker veldig godt (fra BareMinerals i hvertfall), og man kan bygge opp dekkevnen ved å ta på flere "lag". Ser også veldig naturlig ut og har gjort mine kinn mindre røde over tid uten sminke. Jeg er så imponert!

Bare Minerals ga ihvertfall meg mye mer irritert hud og røde hudområder + sorte prikker :(

Jeg er som ts også på jakt etter noe som kan få huden min til å se litt jevnere ut, ikke fordi jeg har mye kviser, men har jeg noen kviser så blir huden rundt veldig irritert og rød og jeg har også ganske rød nese og området ved nesen, og blank hake og panne, men tørre kinn. Og sliten grå hud under øynene.

Flere mineralpudder jeg har prøvd jevner ut godt, og ser naturlig ut i den graden jeg ønsker, men de skaper også irritasjon sånn at så fort jeg da tar av meg sminken er ansiktet mye styggere, rødere og mer urent enn før. Det blir en "ond spiral". Så følger denne tråden for å få med meg tips jeg også :)

Anonymous poster hash: 6d27e...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke asiatiske foundationer og bb creamer hovedsaklig med blekningskjemikalier? Har lest at de er det, og det er svært skadelig på europeisk hud, både blekningseffekten som svekker huden, og så sterke kjemikalier (det går inn i porer, celler og blod og kan være med på å øke kreftfare og annen sykdom)

Anonymous poster hash: 6d27e...67e

Mange asiatiske produkter inneholder ingredienser som jevner ut hudtonen din, men de aller fleste har ingenting med bleking av huden å gjøre. Vitamin C (normalt ascorbic acid), niacinamide, lakris, ulike ferment-ingredienser osv osv. 

Anonymous poster hash: 6a79c...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med OBAGI produkter. Jeg hadde sånn hud før, og nå har jeg perfekt hud. Dyrt, det er det. Men det er verdt det.

Støtter denne asså. Holder selv på med obagi. Så ubehagelig i begynnelsen, men for en forskjell. Mye mindre kviser og mesteparten av fregner/pigmentflekker har begynt å forsvinne😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...