AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #1 Skrevet 2. august 2015 skrudd ned alle pærene i samtlige lamper i huset, de få som var igjen funket ikke! Megler mente dette er greit. Gikk jo "greit" å se huset, men synes det er rart at han har tatt ut pærene... Anonymous poster hash: 5c9bb...fdc
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #2 Skrevet 2. august 2015 definisjonen på en gjerrigknark i så fall... Men om pærene ikke var der på visning så er det vell ok siden det "aldri" har vært pærer der? Anonymous poster hash: a8492...ee4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #3 Skrevet 2. august 2015 Har du vært på visning? - i så tilfellet høres det ut som de du definerer som selger faktisk ikke har det minste lyst til å selge. Hvis det er overtagelsen så kunne du jo bare spurt selger før dere eventuelt signerte overtagelsesprotokollen. En pære koster noen kroner, så snakker vi om 10-15 pærer så blir det jo noen 100-lapper, men er det problematisk å ta en oppsummering av typer og stikke på butikken og kjøpe pærer i morgen? Anonymous poster hash: 897aa...ba2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #4 Skrevet 2. august 2015 Alle pærer var der på visning, var en kveldsvisning og det var lys i alle rom. Stusset litt på det på overtakelsen, spurte megler om dette da hun var tilstede, fikk beskjed om at det bare var å sette i nye pærer. Hva om det nå i ettertid viser seg at det faktisk er noe galt med bryteren og at det er derfor han har gjort dette? Anonymous poster hash: 5c9bb...fdc
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #5 Skrevet 2. august 2015 Har du vært på visning? - i så tilfellet høres det ut som de du definerer som selger faktisk ikke har det minste lyst til å selge. Hvis det er overtagelsen så kunne du jo bare spurt selger før dere eventuelt signerte overtagelsesprotokollen. En pære koster noen kroner, så snakker vi om 10-15 pærer så blir det jo noen 100-lapper, men er det problematisk å ta en oppsummering av typer og stikke på butikken og kjøpe pærer i morgen? Anonymous poster hash: 897aa...ba2 Så jeg har noen rettigheter om det viser seg at noen av bryterne faktisk ikke fungerer? Har signert, men spurte megler tydelig før jeg skrev under. Anonymous poster hash: 5c9bb...fdc
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #6 Skrevet 2. august 2015 Så jeg har noen rettigheter om det viser seg at noen av bryterne faktisk ikke fungerer? Har signert, men spurte megler tydelig før jeg skrev under. Anonymous poster hash: 5c9bb...fdc Om brytere på fast installasjon ikke fungerer så er det feil på boligens elektriske anlegg. Men samtidig hadde du jo alle muligheter under visningen til å slå lyset på og av i de ulike rommene ved å prøve bryterne. Hvilke rettigheter tenker du at du skulle ha med hensyn til en håndfull lyspærer? Ihht. bransjenormen er det armaturet som skal følge boligen. Det sies ingenting om pæren, men for de fleste vil det være naturlig at en pære som er montert i et armatur blir værende i armaturet. Var ikke selger tilstede ved overtagelsen? For det er jo selger som er den naturlig part å spørre hvorfor vedkommende tok ut pærene før overtagelsen. Anonymous poster hash: 897aa...ba2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #7 Skrevet 2. august 2015 Om brytere på fast installasjon ikke fungerer så er det feil på boligens elektriske anlegg. Men samtidig hadde du jo alle muligheter under visningen til å slå lyset på og av i de ulike rommene ved å prøve bryterne. Hvilke rettigheter tenker du at du skulle ha med hensyn til en håndfull lyspærer? Ihht. bransjenormen er det armaturet som skal følge boligen. Det sies ingenting om pæren, men for de fleste vil det være naturlig at en pære som er montert i et armatur blir værende i armaturet. Var ikke selger tilstede ved overtagelsen? For det er jo selger som er den naturlig part å spørre hvorfor vedkommende tok ut pærene før overtagelsen. Anonymous poster hash: 897aa...ba2 Nei, selger var dessverre ikke tilstede. Var en tredjeperson som hadde fått fullmakt. Fikk heller ingen god grunn for at selger ikke var tilstede. Hadde mange spørsmål som man naturlignok har, sa dette til megleren også som ikke sa noe på det. "Det kan du jo bare høre om senere...". Jeg tenker ikke på lyspærene, disse kan vi kjøpe og sjekke. Men om det viser seg at noe er galt så er det jo stusselig. Alle lys var på under visning, og vi leste takstrapporten grundig, ingenting som er nevnt der heller. Vi sjekket vel noen brytere også, men sikkert ikke ALLE da alt av belysning var på og virket ok. Håper det bare er pærene som har gått... Anonymous poster hash: 5c9bb...fdc
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #8 Skrevet 2. august 2015 Nei, selger var dessverre ikke tilstede. Var en tredjeperson som hadde fått fullmakt. Fikk heller ingen god grunn for at selger ikke var tilstede. Hadde mange spørsmål som man naturlignok har, sa dette til megleren også som ikke sa noe på det. "Det kan du jo bare høre om senere...". Jeg tenker ikke på lyspærene, disse kan vi kjøpe og sjekke. Men om det viser seg at noe er galt så er det jo stusselig. Alle lys var på under visning, og vi leste takstrapporten grundig, ingenting som er nevnt der heller. Vi sjekket vel noen brytere også, men sikkert ikke ALLE da alt av belysning var på og virket ok. Håper det bare er pærene som har gått... Anonymous poster hash: 5c9bb...fdc Jeg har vel ennå ikke sett en eneste takstrapport hvor takstmann har uttalt seg om status på boligens elektriske anlegg. Dette er forståelig siden de fleste takstmenn (og -kvinner) gjerne er utdannet innen bygg og ikke innen elektro. Normal sett åpner de sikringsskapet og noterer hvorvidt det er automatsikringer eller gammeldagse sikringer, og hvorvidt det er installert jordfeilbryter. Om du er bekymret for status på boligens elektriske anlegg så bør du kontakte en seriøst og anerkjent installsjonsselskap og bestille en statusrapport. Det koster noen kroner, men da får du svart på hvit status på anlegget, og er det så noe som ikke er forskriftsmessig så har du alt opprettet god kontakt med selskapet som også kan hjelpe deg med utbedring av feil og mangler. Er det noen grunn til å mistenke at det er feil med bryterne fordi selger tok med seg pærene? Unnskyld at jeg sier det, men det høres nesten ut som du har kjøpt en bolig på tvangssalg, og da er det ikke helt urimelig at tidligere eier har tatt med seg så mye som mulig. Anonymous poster hash: 897aa...ba2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #9 Skrevet 2. august 2015 Jeg har vel ennå ikke sett en eneste takstrapport hvor takstmann har uttalt seg om status på boligens elektriske anlegg. Dette er forståelig siden de fleste takstmenn (og -kvinner) gjerne er utdannet innen bygg og ikke innen elektro. Normal sett åpner de sikringsskapet og noterer hvorvidt det er automatsikringer eller gammeldagse sikringer, og hvorvidt det er installert jordfeilbryter. Om du er bekymret for status på boligens elektriske anlegg så bør du kontakte en seriøst og anerkjent installsjonsselskap og bestille en statusrapport. Det koster noen kroner, men da får du svart på hvit status på anlegget, og er det så noe som ikke er forskriftsmessig så har du alt opprettet god kontakt med selskapet som også kan hjelpe deg med utbedring av feil og mangler. Er det noen grunn til å mistenke at det er feil med bryterne fordi selger tok med seg pærene? Unnskyld at jeg sier det, men det høres nesten ut som du har kjøpt en bolig på tvangssalg, og da er det ikke helt urimelig at tidligere eier har tatt med seg så mye som mulig. Anonymous poster hash: 897aa...ba2 Er absolutt ikke snakk om tvangssalg her, har betalt ganske mye over takst også. Det var ett god tips ellers, skal først sjekke pærene :-) (Tror selger har vært litt gjerrig..han har tatt med ett par andre ting også som egentlig skulle stå igjen. Akkurat det gjør ikke så mye, men kjøpe noe av det igjen men det er ikke snakk om dyre summer). Anonymous poster hash: 5c9bb...fdc
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #10 Skrevet 2. august 2015 Kan jeg spørre hvor mye over takst? Og kjøpssum, størrelse og fylke? Anonymous poster hash: 14ab3...618
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå