Gå til innhold

Når skal verten stå for alkohol til gjestene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hører og leser litt forskjellig angående alkohol og besøk/middager/fester. 

Jeg er student og i min gjeng, per i dag, så er det vanlig å gi beskjed "Inviterer til middag kl. 18 på lørdag. Ta med evt. drikke du vil ha :)". Og dersom noen har fest, så tar alltid gjestene med egen drikke. 

Vi er jo studenter og har jo ikke så god råd, og jeg antar at man i ung alder tar med egen alkohol? 

Men jeg vet jo det er vanlig å stå for alkohol til middag når man er eldre. Men når er det vanlig å begynne med det? Og hvor mye alkohol skal man stå for, for en kveld med middag og hygge? 

Jeg vet jo at noen (feks i familiebesøk) tar med en flaske vin til verten. Da blir jo den som regel åpnet i tillegg til det verten har. Men det er jo ikke alle som gir verten en liten gave, og det er vel heller ikke alltid nødvendig å gi alkohol? Eller?

Anonymous poster hash: dde63...177
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er student med dårlig råd, og når jeg inviterer til fest så har jeg drikke klart til servering. Skal vi på byen e.l. slik at folk ønsker å bli litt småfulle så har de fleste med drikke selv. Skal det være vin til middag og hjemmekos etterpå står jeg for alkoholen. 

Blir jeg bedt i middagsselskap så tar jeg med en flaske vin til verten, det er ikke for å åpne den den kvelden altså, det er ikke formålet med den. Hva verten ønsker å gjøre med vinen må han selv bestemme, men jeg gir den ikke med en baktanke om at den skal åpnes der og da. 

Anonymous poster hash: 2aa64...59e
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...