Gå til innhold

Baby 11 mnd sover mye, hvor mye mat spiser deres?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg lurer på hvor mye deres barn på 10-11-12 mnd sover om nettene og om hvordan vektoppgangen var i denne perioden. Og hva deres barn spiser iløpet av en dag. Har en jente som har sovet hele natten fra hun var liten, og alltid lagt godt på seg (ammet). De siste mnd (fra hun var 8-9 mnd) har hun sovet stort sett fra 18 til 08-09 neste morgen. Hun spiser en stor porsjon grøt til frokost, en til to brødskiver til lunsj og en smoothie/frukt, 100 ml melk før lurer sin på rundt 2 timer, et middagsglass eller tilsvarende til middag og en stor porsjon grøt + 100 ml melk før senga. På de to siste kontrollene mellom juni og nå august så har hun lagt lite på seg syns jeg, hun er 9,5 kg og la kun på seg 300 gram på 6 uker, er ikke det lite? Helsesøster reagerte ikke noe på det, men tenker da om jeg burde prøve å gi mat mellom måltidene, eventuelt melk? Kan det være hun sover mye pga lite næring?!

Anonymous poster hash: b485e...0cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig at vekta flater ut rundt denne alderen. De blir jo mer aktive.

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg lurer på hvor mye deres barn på 10-11-12 mnd sover om nettene og om hvordan vektoppgangen var i denne perioden. Og hva deres barn spiser iløpet av en dag. Har en jente som har sovet hele natten fra hun var liten, og alltid lagt godt på seg (ammet). De siste mnd (fra hun var 8-9 mnd) har hun sovet stort sett fra 18 til 08-09 neste morgen. Hun spiser en stor porsjon grøt til frokost, en til to brødskiver til lunsj og en smoothie/frukt, 100 ml melk før lurer sin på rundt 2 timer, et middagsglass eller tilsvarende til middag og en stor porsjon grøt + 100 ml melk før senga. På de to siste kontrollene mellom juni og nå august så har hun lagt lite på seg syns jeg, hun er 9,5 kg og la kun på seg 300 gram på 6 uker, er ikke det lite? Helsesøster reagerte ikke noe på det, men tenker da om jeg burde prøve å gi mat mellom måltidene, eventuelt melk? Kan det være hun sover mye pga lite næring?!

Det er vel heller omvendt, at hvis de er sultne, sover de dårligere? Våkner og vil ha mat/pupp?

Hun spiser da såpass godt at hun sover neppe så mye av utmattelse.

Anonymous poster hash: 41eeb...2ed

Skrevet (endret)

Jeg har en på samme alder som jeg syns vanligvis spiser bra, og han spiser ikke fullt så mye som jenta di. Han er i tillegg en lang, stor gutt på 12 kg. Ikke at jeg sitter på "fasiten", men jeg syns det høres ut som dere har en fornuftig og fin rutine på spisinga. Jeg tror også hun ville vist det i oppførsel (sove dårlig, sutring, gråt) om hun ikke fikk nok mat, så dersom hun virker tilfreds og i farta ville jeg prøvd å ikke bekymre meg :)

Redigert for å svare litt mer på det du faktisk spør om ;-)

Han spiser vanligvis en ganske solid dose grøt til frokost. Hvis han går inn for en tidlig soving blir det deretter amming og soving, så ei skive eller halvannen til lunsj etterpå (noen ganger sover han seinere, og lunsjen kommer før soving). Typisk litt smoothie, frukt, avokado e.l. som mellommåltid, og så middag (ca samme som oss eller middagsglass). Han legger seg såpass tidlig at middagen blir kveldsmat. Ammer før legging, og han dier 2-3 ganger i løpet av natta. Han sover fra ca 18:30 til ca 6:30 (altså med 2-3 oppvåkninger for påfyll), og dagluren er 1,5-2,5 timer.

Endret av kokkos
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Førstegangsmor og har ingen i vennekretsen med barn på denne alderen, kun spedbarn, så ble bare litt bekymret da hun la så fort og mye på seg i begynnelsen :-) men skjønner jo at det er logisk når de blir mer aktive at vekta kanskje stagnerer litt

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...