Gå til innhold

Overlevere informasjon til ny avdeling i barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vår snart 3åring har sluttet med bleier (men trenger påminnelser om å gå på do, og bli fulgt dit). Hun har sluttet med dagsoving, men trenger hviletid midt på dagen. Hun er også sensitiv for støy og bråkete lek, og vil gjerne da gå i en rolig krok eller bort.

Ettersom hun starter i ny avdeling i morgen, uten noen av de kjente voksne, så lurer jeg på å lage en liten lapp med info, så de husker spesielt dobesøk og at hun ikke orker bråk... Er det litt for hønemor, eller helt innenfor?

Anonymous poster hash: d1268...3dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med de voksne når du kommer.

Mange barnehager tar på bleie inntil barnet selv kan gå på toalettet, så dette får du forhøre deg om de kan være behjelpelig med å minne barnet på.

Anonymous poster hash: 794b7...042

• Liker 1
Skrevet

Mange barnehager tar på bleie inntil barnet selv kan gå på toalettet, så dette får du forhøre deg om de kan være behjelpelig med å minne barnet på. Anonymous poster hash: 794b7...042

Det bør man ikke godta fra en barnehage! Det tar ikke lenger tid å følge barnet på do enn å skifte bleie, heller motsatt. Og når barnet har slutta så tar man ikke på bleie igjen av latskap.

Ville gitt beskjedene muntlig, TS, og heller spurt dem om de ville ha det skriftlig. De er jo vant til å følge opp mange slike beskjeder. :)

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Mange barnehager tar på bleie inntil barnet selv kan gå på toalettet, så dette får du forhøre deg om de kan være behjelpelig med å minne barnet på.

Anonymous poster hash: 794b7...042

Det er det rareste jeg har hørt, barnehagen tar jo som oftest bleieslutt i samarbeid med hjemmet, såvidt jeg kjenner til der mine venner har barn? Noen barnehager er også initiativtakerne til felles bleieslutt i grupper, så det der hørtes rart ut for meg.

• Liker 1
Skrevet

Du gir beskjed muntlig :) Vær streng på det med at de ikke skal ta på barnet bleie hvis hun har et uhell, noen barnehager er ganske sløve med dette og tar på barnet bleie uten at det er nødvendig.

• Liker 2
Skrevet

Det er viktig info om barnet, men muntlig beskjed holder :)

Skrevet

Mange barnehager tar på bleie inntil barnet selv kan gå på toalettet, så dette får du forhøre deg om de kan være behjelpelig med å minne barnet på. Anonymous poster hash: 794b7...042

håper ikke dette gjelder mange barnehager! Utrolig dårlig!
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville muntlig minnet på det med dobesøk. Tror ikke de skal skjerme henne fra bråkete lek, det er vel å be om for mye. Hun trekker seg nok unna det naturlig ved behov.

Anonymous poster hash: 5b4a9...049

• Liker 2
Skrevet

Hun trekker seg sikkert unna hvis hun har behov, men det er da viktig at barnehagen ikke presser henne for mye? Riktignok skal ikke barnehage-barn "sitte alene i en krok", og de kan hvile og slappe av når de kommer hjem. Noen barn "må" skjermes fra bråkete lek, og heller få være der det ikke er bråkete. I en barnehage har de vel rom for både "bråkete" og "rolig" lek.. Noen barn er veldig sensitive, og har behov ikke alle andre barna har. Jeg var selv et sånt barn, og jeg lekte som regel med ett annet barn i barnehagen, og for den saks skyld på skolen, - ikke f.eks. fire andre på en gang. 

Gjest Magnifiq
Skrevet (endret)

Er det innenfor samme bhg vil jeg tro de får info om barnet fra den avdelingen hun har vært på tidligere?

Om ikke, så skader det ikke å snakke med dem når du leverer 😊

Ang støy; min erfaring er at det er mye mer støy på storbarnsavdeling, så jeg hadde absolutt informert dem om at hun er sensitiv for støy. Det er ikke alltid lett å trekke seg tilbake selv om man har behov for det.

Endret av Magnifiq
AnonymBruker
Skrevet

Muntlig beskjed, så skriver gjerne de ansatte det ned og informerer alle på avdelingen :) erfaringen min med lapper er at de forsvinner, derfor skriver vi alt inn i ei "info" bok som ligger i låst skap.

Anonymous poster hash: e4898...0d9

Skrevet

Vi måtte dessverre bleie noen barn som hadde brukt opp alt skiftet sitt på 2-3 uhell på èn dag. TS, sørg for å ha med mye skift :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi måtte dessverre bleie noen barn som hadde brukt opp alt skiftet sitt på 2-3 uhell på èn dag. TS, sørg for å ha med mye skift :)

Jeg tok det muntlig, og det gikk kjempebra! Null uhell, og fem rene skift på plassen da jeg hentet! Viste seg at tre andre barn på gruppen har sluttet med bleier i sommer også, og personalet på ny avdeling har på to dager selv sett hvor sensitiv hun er for støy. Flinke flinke barnehageansatte!!!

• Liker 6
Skrevet

Jeg tok det muntlig, og det gikk kjempebra! Null uhell, og fem rene skift på plassen da jeg hentet! Viste seg at tre andre barn på gruppen har sluttet med bleier i sommer også, og personalet på ny avdeling har på to dager selv sett hvor sensitiv hun er for støy. Flinke flinke barnehageansatte!!!

Så bra! De fleste barnehageansatte er jo flinke og opptatt av å gjøre det som er best for barna. Og så må du huske på at når barn flyttes fra en avdeling til en annen, så er det vanlig praksis at den gamle avdelingen gir info om hvert barn til den nye avdelingen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...