Gjest Skrevet 2. august 2015 #1 Skrevet 2. august 2015 Hvor gammel var barnet ditt når det fikk sin første mobil? Hvilken mobil fikk det? Hvorfor fikk barnet mobil akkurat da?
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #2 Skrevet 2. august 2015 Hvor gammel var barnet ditt når det fikk sin første mobil? Hvilken mobil fikk det? Hvorfor fikk barnet mobil akkurat da? 2. En gammel Samsung smarttelefon. Fordi hun ville ha. Anonymous poster hash: 757bb...d1b
Bolla* Skrevet 2. august 2015 #3 Skrevet 2. august 2015 Hvor gammel var barnet ditt når det fikk sin første mobil? Hvilken mobil fikk det? Hvorfor fikk barnet mobil akkurat da? Ikke mitt barn, men samboerens. Fikk mobil når hun var 6 av slektninger. Fikk en Samsung mini, men er nå bytta ut til Iphone 4. Fikk det vel fordi hun hadde snakket om det en stund.
Gjest Magnifiq Skrevet 2. august 2015 #4 Skrevet 2. august 2015 Har ikke enda, men skal få når hun begynner å være alene hjemme. Rundt 3,klasse tenker vi.
Kragebein Skrevet 2. august 2015 #5 Skrevet 2. august 2015 Jeg fikk selv min første i gave på 9-årsdagen min, en gammel Siemens-telefon. Det var fordi jeg begynte å være mer alene hjemme og ute uten foreldrene mine, og da var det en trygghet både for meg og dem at jeg alltid kunne kontakte dem.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #6 Skrevet 2. august 2015 Når barnet begynte å være noe alene hjemme. Anonymous poster hash: 4706f...7cd
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #7 Skrevet 3. august 2015 Mitt begynner på skolen nå snart. Jeg ser for meg at han kommer til å få det når han begynner å komme seg alene til og fra skolen. Personlig var jeg den aller siste som fikk mobil i klassen, og det var på ungdomsskolen. Det var noe dritt, så barnet mitt skal slippe å måtte oppleve å være den siste som får noe av slike ting. Toppen av kransekaka var da læreren tok håndsopprekning på hvor mange av oss som hadde tilgang på mobil, og hvor mange som hadde sin egen. Anonymous poster hash: b0019...f46
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #8 Skrevet 3. august 2015 Når de begynte å gå ut alene til venner i første klasse. Vi bor litt borte fra de andre i klassen så greit å ringe å sjekke/få beskjed om hvor de erAnonymous poster hash: 8b8d8...40d
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #9 Skrevet 3. august 2015 Når de begynte å gå ut alene til venner i første klasse. Vi bor litt borte fra de andre i klassen så greit å ringe å sjekke/få beskjed om hvor de erAnonymous poster hash: 8b8d8...40d Eldste har iphone 5s og yngste 4s forresten. For vi har oppgradert våre så de arvetAnonymous poster hash: 8b8d8...40d
Wit Skrevet 4. august 2015 #10 Skrevet 4. august 2015 Hun fikk når hun var 8. Da var hun hjemme alene i kortere øyeblikk og vi har ikke fasttelefon. Hun fikk da en billig enkel Samsung telefon. Hun fikk telefonen fordi hun skulle kunne få tak i oss dersom det skulle være noe.
Engel Skrevet 4. august 2015 #11 Skrevet 4. august 2015 10 år. Fikk arve min gamle iPhone 4. Fikk mobil fordi han begynte å farte mer rundt alene, og det er greit at han kan gi beskjed om hvor han er og at vi kan få tak i han uten å måtte ringe 4 foreldre for å finne han først.. (de ungene forflytter seg raskt til tider). Vi hadde hatt en mobil liggende hjemme til bruk når han kom hjem fra skolen osv. fram til dette, men så behovet for at han kunne ha telefon med seg.
Engel Skrevet 4. august 2015 #12 Skrevet 4. august 2015 Må legge til at mobilen fortsatt går i gulvet rett som det er, så å gi han en dyr, ny smarttelefon er fullstendig uaktuelt. Og det ligger støtt og stadig igjen mobiler etter vennene hans også, de er rimelig vimsete og dårlige til å passe på tingene sine i den alderen.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #13 Skrevet 4. august 2015 Han var 15 år.Brukte den ikke. Kjøpte selv når han ble 18.Anonymous poster hash: 97a10...421
peppermyntete Skrevet 4. august 2015 #14 Skrevet 4. august 2015 Jeg fikk i min tid en Nokia 2210i fordi jeg hadde skilte foreldre og måtte begynne å være hjemme alene fordi jeg ble for gammel for SFO (hadde ikke hustelefon). Tror jeg gikk i femte klasse. Men regner med mange får MYE tidligere nå i smartphonens dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå