Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ny leilighet, 56m2,vannbåren varme, 2 soverom, garasjeplass og nære butikk, byen osv. Internett og tv inkl. Kan jeg klare dette med en mnd lønn på 21tusen? Ingen barn bare en innekatt. Har bil og 10 min til jobben.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvor mye regninger/lån du har utenom.

AnonymBruker
Skrevet

Bil og 10 min til jobb.... og midt i byen.... bil er unødvendig. 

Anonymous poster hash: 737f6...5a4
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det bør du klare. Men vil du virkelig betale så mye for å bo? Er det ikke bedre å leie billig og legge seg opp egenkapital?

Anonymous poster hash: ac756...9bf
  • Liker 1
Gjest 82girl
Skrevet

Jeg ville fint klart meg med 9000 kr til overs etter husleia var betalt

Skrevet

Sett opp et budsjett med faste utgifter, så ser du hvor mye du sitter igjen med hver mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Leier du eller eier du? Hvis du leier kan det gå, hvis du vil eie ville jeg sagt nei. Da er det sannsynligvis lån utenom, samt at du må regne med rentestigning. 

Anonymous poster hash: 97216...518
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 9ef3e...d82

AnonymBruker
Skrevet

Ikke f...om jeg betaler 12000 i mnd banklån for andre

Anonymous poster hash: 50d74...53d

AnonymBruker
Skrevet

Er det en leilighet du funderer på å kjøpe eller å leie?

Er inntekten på 21 tusen brutto eller netto (etter skatt)?

Anonymous poster hash: 1f735...d52
AnonymBruker
Skrevet

Husleien høres ut til å være til en leilighet med mye fellesgjeld. Da skal du passe deg fordi en renteøkning vil påvirke husleien raskt.

Over halvparten av inntekten til husleie/felleskostnader er vel mye.

Anonymous poster hash: ed427...bc1

Skrevet

Ikke kjøpe men leie. 10 min med bil for det går ikke buss slik at jeg rekker jobben min på morgenkvisten. Røyker ikke men trener på helsestudio 500kr i mnd. Tjener 21000kr etter skatt, pensjon, forsikring (jobb) og fagforening.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kjøpe men leie. 10 min med bil for det går ikke buss slik at jeg rekker jobben min på morgenkvisten. Røyker ikke men trener på helsestudio 500kr i mnd. Tjener 21000kr etter skatt, pensjon, forsikring (jobb) og fagforening.

Men hva er det du lurer på? Du kan fint betjene husleien med din inntekt. Er du så lat at du vil at vi skal sette opp budsjett for deg?

Anonymous poster hash: 9ef3e...d82

Skrevet

Det går sikkert fint, men det er jo dyrt. Hvis det ikke er noen spesiell grunn for at du vil bo så bra, ville jeg heller brukt mindre av lønna på leie (jeg antar f.eks. at du kunne funnet noe mindre, eller lengre fra jobben, som ikke koster like mye).

Du skriver at du ikke har barn, men sier ikke noe om hvilken livsfase du er i. Dersom du er ung, og vil inn på boligmarkedet etterhvert, vil jeg anbefale å spare i stedet for å betale så dyrt for bolig. Selv er jeg nærmere 40, og kan godt forstå hvis folk på min alder ønsker å bo greit. 

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke bare regne ut hvor mye du bruker? Vi vet vel ikke om du spiser indrefilet eller havregrøt til middag hver dag eller hvor mye utgifter det er på bilen og katten din.

AnonymBruker
Skrevet

Da går det.

Sett opp et realistisk og litt romslig budsjett, med kattemat og vetrinær og tannlege, årsavgift og bompenger (om du er i et bompengeområde), lisens, forsikring og service på bilen.

Tenk på hva som ikke er inkludert i leieprisen. Kommer strøm og nettleie utenom? Nett? Du skal ha en mobil. Selv om du får abonement til 99 kr/mnd så er det likevel penger. det er noe med mange bekker små osv.

Det er deilig å bo ganske sentralt, men det koster. Ingenting her i verden er desverre gratis.

Anonymous poster hash: 1f735...d52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva f. skal du med to soverom? Burde du ikke leie mindre og spare mer?

Anonymous poster hash: 47008...8c4
Skrevet

Er 40, snart separert. Har bodd bra (ny leilighet og senere hus) de siste 12 årene. Takk for svar folkens. Man tenker mye i en vond tid. Derfor jeg spør, ikke fordi jeg er lat.

Skrevet

2 soverom er greit å ha da man har mye rart i boden og kjekt med et xtra rom generelt.

AnonymBruker
Skrevet

Bil og 10 min til jobb.... og midt i byen.... bil er unødvendig.

Anonymous poster hash: 737f6...5a4

Jeg bor i Oslo sentrum, og jeg har bil. Elsker det. Starter tidlig på jobb så kan sove lenger pga jeg har bil, tar kortere tid enn kollektivt. Kommer aldri til å kvitte meg med bilen min :)

Anonymous poster hash: 96983...480

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...