Gå til innhold

bo gratis i pendlerboligen til kjæresten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så heldig at jeg har en kjæreste som har tilbudt meg å bo i pendlerboligen hans, han vil absolutt ikke høre snakk om betaling (jeg har tilbudt meg.) Ville dere takket ja?

Jeg er fattig student og dette ville betydd mye for meg økonomisk. Samtidig er det noe med følelsen av å "skylle han noe"...

Anonymous poster hash: fd2b9...373
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å betale en symbolsk sum?

Anonymous poster hash: c3dbc...f6a
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å betale en symbolsk sum?

Anonymous poster hash: c3dbc...f6a

han nekter, jeg har sagt at jeg føler det litt ukomfi med å ikke betale noe, men han sier at når han tjener så godt då er det uaktuelt at han tar penger fra en fattig student.... Det er jo utrolig snillt, men også litt kleint....

Skrevet

Jeg er så kynisk at jeg ville ha takket ja, så hadde jeg heller spart de pengene jeg ville brukt til bolig. Om han kommer senere og bruker det imot deg så er det jo bare å føre over pengene til han ;) 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så kynisk at jeg ville ha takket ja, så hadde jeg heller spart de pengene jeg ville brukt til bolig. Om han kommer senere og bruker det imot deg så er det jo bare å føre over pengene til han ;)

Skriver under på denne.

Anonymous poster hash: 7c1b5...3e3

Skrevet

Det tenkte jeg på å. Sett over på sparekonto det som føles som riktig beløp. Enten så fører du over på han om situasjonen blir slik, ellers så har du sparepenger til bil el. bolig. Du kan jo også bruke beløpet til en weekends kjæreste tur. 

• Liker 1
Skrevet

Ta i mot tilbudet og sørg for å spar pengene du ellers ville måttet bruke på bolig. De kommer godt med når du behøver egenkapital til bolig. Kanskje kjøresten din tenker langsiktig, og ønsker at du skal kunne spare opp EK slik at dere kan kjøpe noe sammen i fremtiden?

For all del unngå å bruke opp alle pengene dine dersom du får bo gratis. Da legger du bare opp til et forbruk du kanskje ikke vil ha mulighet til å opprettholde senere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

han nekter, jeg har sagt at jeg føler det litt ukomfi med å ikke betale noe, men han sier at når han tjener så godt då er det uaktuelt at han tar penger fra en fattig student.... Det er jo utrolig snillt, men også litt kleint....

Du får vel betale med god vasking og lage noe god mat og slikt? Og spar pengene.

Anonymous poster hash: c726d...a5c

• Liker 1
Skrevet

Si ja, du har jo tatt det opp og sagt du vil betale, han nekter og vil virkelig være snill og hjelpe deg :)

Da er det bare å takke og ta i mot, og legge vekk skyldfølelsen. Men for din egen del kan du jo sette av den symbolske summen du kunne tenke deg  betale på BSU eller annen boligsparing slik at når dagen kommer og dere vil kjøpe sammen så stiller du sterkere :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...