Gå til innhold

Laste ned musikk! Hvilket program er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå bruker jeg Limewire, og er forsåvidt fornøyd, men syns ofte jeg treffer på korrupte filer....! Hva bruker du til å laste ned musikk på nettet, og hvorfor akkurat det programmet? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker mIrc, det er litt omfattene å sette seg inn i , men gud så bra når man har lært litt. Vet det ikke er mange som bruker det i dag, men man finner ALT av musikk der iallefall. Og da MENER JEG ALT!!!

Vil du lære kan jeg gjerne hjelpe dersom du har en time til overs en dag.

Skrevet

hvilket nett og kanal(er) er det du bruker for å laste ned fra mirc da?

selv bruker jeg dc++, og grunnen er vel bare fordi jeg ikke vet om noen bedre alternativer. men det funker helt greit, så trenger jo ikke noe annet egentlig

Skrevet

Jeg er fullstendig "grønn" på dette her, så jeg må innrømme at jeg aner ikke hva dere snakker om....! :wink: Men; det er jo derfor jeg spør da.... :ler:

Skrevet

dc++ kan du skaffe her hvis ønskelig.

Det går ut på at du er inne i forskjellige rom, hvor det også er andre mennesker som du da kan laste ned fra. Men du må som oftest ha noe å dele for å komme inn på et rom, alt fra 1 til 200 gb, forskjellige krav. Det står i navnet til rommet hva det krever, og også en generell beskrivelse av hva du finner der stort sett.

Når du har installert det og bestemt deg for hva du skal dele (pass på å ikke dele noe som andre ikke har bruk for som systemfiler og dokumenter, da blir du kastet ut) så kan du trykke på knappen under 'File' som heter 'Public hubs', da får du opp en liste med masse rom som du kan gå inn i. Ofte er det en grense på hvor mange rom du kan være i samtidig. Finn ett eller flere rom som du tror kan inneholde det du vil ha, så er det bare å søke (forstørrelsesglass)

Det er ikke så komplisert som (jeg synes at) jeg får det til å virke :roll: , bare du kommer inn i det :)

Skrevet

Vi bruker dc++, litt uvant i begynnelse, men når man først har komt inni det, er jeg kjempefornøyd. Men finner alt man vil ha (ihvertfall alt jeg vil ha), og mn slipper dette styret med å laste ned ubrukelige filer, som man ofte gjør på f.eks Winmx og kazaaalite.

De to sistnevnte brukte jeg før, og winmx er et helt greit alternativ til dc++.

Skrevet
hvilket nett og kanal(er) er det du bruker for å laste ned fra mirc da?

selv bruker jeg dc++, og grunnen er vel bare fordi jeg ikke vet om noen bedre alternativer. men det funker helt greit, så trenger jo ikke noe annet egentlig

Du må bruke Undernett server (en europeisk er fordel).

Etter på går du inn på feks. #NorskMp3

Når du er inne på den siden bruker du komandoer som feks. @find Madonna da popper det opp mange treff i linjen oppfor chatten. Alle som har Madonna da svarer deg automatisk.

En annen fin kommando er å bruke @nick for å få tilsendt hele listen. Ofte har folk 10000 sanger å tilby, og de kommer frem i en alfabetisk liste som du laster ned. Bruk @nick fra dem med en + foran nicket, det er dem som serverer musikk.

Før dette virker må du også inn i options/sounds/requests og hake av for accept sound request. Du kan og snappe opp litt hva det går i på #NorskMp3 chatten som ruller hele tiden, se hva andre gjør, så lærer du etterhvert. Dette er en unikt program for nedlasting. Hint: Last ned fra personer som feks kaller seg Tom_Blom, OleNorway, disse to har mye nordisk musikk i tillegg og meget bra overføringshastighet.

Lykke Til Med Nedlastingen

:digge:

Skrevet

kjappe komandoer i mirc når du er inne på servere

!list lister opp alle brukere som deler og hva du skal skrive inn for å få opp lista

@find finner sanger

Skrevet

Jeg har ikke støtt på korrupte filer siden jeg gikk over til DC++.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...