AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #1 Skrevet 2. august 2015 Har en snill blandingshund med voldsomt vaktinstinkt. Er ikke aggressiv men bjeffer voldsomt hvis det ringer på osv. Var på blåbærtur i dag på fjellet og gikk av stien og langt ut i skogen. Det var ingen folk og jeg satte meg og plukket. Hadde hunden i snellebånd, men la båndet fra meg mens jeg plukket. Hunden stikker aldri av og bare lå og så på. Var litt i min egen verden, men plutselig farer hunden opp og gneldrer og løper mot en dame. Hun damen blir livredd og løper med hunden etter seg. Jeg roper på ham og kaster meg etter båndet og får tak i det. Kjefter på hunden. Men da har jo damen forsvunnet. Han var jo aldri nærme henne, men jeg fikk så SYKT dårlig samvittighet! Så jo at hun ble livredd. Jeg burde jo ha passet på men trodde jo at jeg var milevis fra folk.... Hunden er mellomstor, men vanligvis veldig rolig. Tror han ble like overrumplet av damen som jeg, også slo vaktinstinktet inn. Er mye på tur, og han har aldri reagert slik på folk før.... Er rett før jeg printer en unnskyldning i lokalavisa eller no... Tenk hvis hun allerede er redd hunder også gjorde jeg det bare værre? Har en tendens til å krisemaksimere litt da. Hvordan hadde dere reagert på dette hvis dere var henne?Anonymous poster hash: f6554...b30
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #2 Skrevet 2. august 2015 Jeg hadde blitt vettskremt. Er ikke redd hunder, men en fremmed hund aner man jo ikke hva kan finne på. Når dét er sagt: Hunden min har gjort nøyaktig det samme! Han er kjempeliten, så jeg hadde håpet at damen han jaget ikke skulle bli så redd, men hun skrek og sparket, og løp derfra som en vind. Man føler seg jo som en uansvarlig kronidiot. Men det ble med den ene gangen. Nå får han aldri i verden muligheten til slike sprellopper mer Anonymous poster hash: d525e...356 3
Tabris Skrevet 2. august 2015 #3 Skrevet 2. august 2015 Jeg forstår godt at du synes det var veldig ubehagelig, det hadde jeg også syntes. Se heller på det som en verdifull erfaring - nå vet du hva som skje og kan være mer forberedt neste gang. Å kjefte på hunden vil ikke ha noen effekt, jeg ville heller trent kindereggmetoden på forbipasserende folk for å jobbe med dette. 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #4 Skrevet 2. august 2015 Jeg hadde blitt både redd og forbannet! Håper du har lært og holder hunden din i bånd heretter! Anonymous poster hash: 0c41f...2c1 1
dillyduzit Skrevet 2. august 2015 #5 Skrevet 2. august 2015 Dette blir så sak mot sak, fordi noen kan være livredde mot hunder, mens andre ikke. Jeg er ikke redd for hunder (vokst opp med disse) og har selv en vilter hund selv (kanskje derfor). Hadde hunden din kommet mot meg, hadde jeg bare stått stille slik at du hadde fått tak i båndet. Men, det er nesten så jeg lurer på om den unnskyldningen i avisa kan være en god ting. Jeg skjønner godt at du har dårlig samvittighet, det ville jeg også hatt. Og dersom hun allerede var redd for hunder, gjør jo ikke det saken bedre.
Tvist Skrevet 3. august 2015 #6 Skrevet 3. august 2015 Jeg hadde blitt både redd og forbannet! Håper du har lært og holder hunden din i bånd heretter! Anonymous poster hash: 0c41f...2c1 Hun hadde jo hunden i bånd, forventet bare ingen folk og var uoppmerksom et øyeblikk.
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 3. august 2015 #7 Skrevet 3. august 2015 Sånt kan vel skje de fleste? Klart det er ubehagelig der og da, men hvis du var i et område hvor du har ingen aning om ho dama bor der eller ett annet sted, så synes jeg ikke at det er så nødvendig med unnskyldning i avisen. Hvis det vil få deg til å føle deg bedre og lette på samvittigheten din, så joda, da kan du vel gjøre det. Men hvis du skal gjøre dette for hver gang samme hendelse skjer med flere nye personer så vil det bli mye skriblinger til avisen etterhvert. Synes da heller at hvis du møter på denne damen en gang da kan du godt nevne det for henne. Ellers så mener jeg at det er mye viktigere å lære fra denne hendelsen og så å trene hunden din til å bli bedre i oppførsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå