Gå til innhold

eventyrbryllup!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan vi fikk det til, men jammen meg fikk vi ikke drømmebryllupet vårt! Vi giftet oss 28 august, i strålende sommervær! Hele uken før viste værmeldingene dårlig vær, men da dagen kom så var det varmt og virkelig nydelig! Vi giftet oss egentlig dagen før, da på tinghuset. For oss ble det hele bare fem morsomme og nesten litt komsike minutter. Vi dro dit med forloverene våre (hadde pyntet oss litt for anledningen), og fem mnutter eterpå var vi gift.. i bilen etterpå satt vi bare å lo, kunne ikke forstå at det var så lettvint å gifte seg!! Selvsagt kunne vi gjort mer ut av det (hadde vel ca 15 min til rådighet), men for oss så var det hele bare for å ordne papirer. Den ordenlige vielsen tok vi den 28, utendørs i en nydelig hage helt nede ved sjøen!! Vi hadde "Fields of gold" (Eva Cassidy- versjonen) som inngansmelodi. En dame spilte fløyte og en mann akustisk gitar. Det var utrolig vakkert! Humanetisk forbund stod for selve sermonien og damen der ga oss en personlig tale som jeg faktsik ikke la merke til hva inneholdt.. (var mer opptatt av stemningen og min kjære.. og ikk eminst sønnen vår på nesten to år som sjarmerte absolutt alle i senK!!). Heldigvis fikk vi en kopi av talen, og så har vi den jo på video! To venniner av meg sang "from this moment", utrolig nydelig det også!!!!! Vi svarte ja enda en gang, satte ringene på, og gikk tilbake gjennom folkemengden til enda flere toner fra eva Cassidy. Campagne ventet og gjestene blåste såpebobler på oss!!

Så bar det til fotograf og du hvor gøy det var!! Jeg hadde på forhånd kikket mye etter motiver hos andre fotografer og på internett og viste hva jeg ville ha. Fotografen var i utgangspunktet en veldig god fotograf og han tok helt av da jeg viste fram min "kreative" side. Resultatet ble mange nydelige, flotte, spennende og fantatikse bilder!! og vi kom for sent til middagen..

Fem hele timer satt vi til bords. Ufattelig lenge tenker nok de fleste, men vi storkoste oss hver eneste time! Og jeg tror ikke vi var de eeste som hadde det utrolig trivelig! Mange jeg har snakket med har nevt akkurat det at den tiden vi satt til bords bare fløy av sted. Talene var bra (ikke bare for oss), toastmasteren (svigerfar) gjorde jobben sin og vi skålte i vei!! Grunnen tl at vi brukte så lang tid ved bordet var at vi hadde insistert på å ha pauser underveis. Det verste jeg vet er å sitte tissetrengt ved bordet og bare tenke på at jeg så gjerne skulle vært på do... Bordplasseringen var ble også en suksess. Vi hadde hestesko, hvor vi to og foreldrene våre satt på "midtbordet", tanter og onkler og eldre familiemedlemer satt på den ene langsiden og vennenne våre og søskenene våre satt på den andre langsiden. Alle satt i nærheten av noen de kjente og noen de ikke kjente. For oss var det også viktig at vennenne våre kunne bli kjent med hverandre (vi er fa hver vår kant av landet) og dermed plasserte vi dem heller sammen framfor å blande den sammen med gamle tanter og onkler.. Vi hadde bryllupet (både vielsesseremonien og festen) på en gammel gård fra 1700 tallet. Den er omgjort til et slags hotell og dermed overnattet de fleste av gjestene på stedet , mange fra fredag tl søndag (vi feiret bryllupet på et sted hvor ingen av oss er fra).

Ellers så gikk både kakespising og brudevalsen med glans og klokka to var kvelden slutt, til de fleste sin store fortvilelse! Vi dro til suiten vi hadde leid (på et annet hotell) og gjestene våre ble igjen. Noen av dem gikk til sengs, men mange fortsatten festen i det skjulte (har hørt rykter om at klokka var passert seks før det endelig ble stilt). Vi hadde selvsagt en uforglemmelig bryllupsnatt og morgenen etter ble vi vekket til en deilig frokost som vi spiste uforstyrret til havutsikt!

Nå sitter jeg igjen her, har vært lykkelig gift i snart to uker, og synes nesten det er trist at jeg aldri skal gifte meg igjen!!! Det var så vanvittig gøy!!!!!!!!!!!!!!! Men selvsagt er jeg også sjeleglad for at alt gikk så fint som det gikk, at vi fikk drømmebryllupet vårt til drømmeværet (viktig for oss som hadde vielse utendørs)! Og det er så utrolig gøy å få høre nesten ustanselig fra venner og kjente at de hadde det så utrolig gøy og aldri har hatt det så gøy i bryllup før!! Og jeg tror på dem nå de sier det, for hadde de ikke ment det så hadde de heller aldri nevnt det! :) Det var virkelig verdt hver eneste krone og jeg skulle gjerne gjort det igjen, mange ganger!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye! Og så flott at du viser at det å gifte seg borgerlig er like stas som å gifte seg kristent! :)

Skrevet

Gratulerer så masse! Det høres ut som en fantastisk dag!Og "Fields of gold" med Eva Casidy må jo være verdens nydeligste sang!? :P

Skrevet

Gratulerer! Det virker som dere hadde en flott dag! :blomst:

Takk for at du delte dagen med oss! :blomst:

Skrevet

Og nå det sedvanlige maset fra meg... BILDER! Får vi se bilder?

Skrevet

:grine: Så romantisk! Og flott lesing! Dette får meg til og helle mot utendørsvielse igjen!!!! :klø:

Godt at alt var som forventa! Gleder meg til BILDER! :wink:

Skrevet

Gratulerer som fru!!

Det hørtes ut som en uforglemmelig dag!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...