AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #1 Skrevet 2. august 2015 Ja, så rart som faktisk høres ut så har jeg rota meg borti en mann som jeg har fått skikkelig sansen for og som forteller meg oppriktig, at han liker meg veldig godt og at det ikke er noe mangler ved meg. Han har heller ikke noe bedre i sikte. Vi har bare snakket sammen i noen dager, men har snakket mye gjennom Tinder og Facebook og sendt masse snapper til hverandre. Vi har veldig mye til felles og har funnet ut at vi har mange felles ønsker for fremtiden, hvordan vi vil leve og hvor vi vil bo. Han synest jeg er fin og jeg synest han er kjekk. Kort og godt, vi liker hverandre godt allerede og et treff hadde vært på sin plass. Vi begge synest at dating er litt vanskelig og ifølge han så er det sjeldent han tar kontakt på Tinder og han har heller ikke gått på Tinderdates enda. Problemet er at jeg nå har 1 år igjen av studiene (skal skrive masteroppgave det neste året) som gjør til at det kommer til å være litt avstand i ca 9 mnd. Jeg vet allerede at jeg vil flytte tilbake til området her når jeg har levert masteren, det har jeg hatt planer om lenge. Når jeg er hjemme er vi i samme fylke, men det er ca 1 times avstand fra der han bor nå og mitt hjemsted. Jeg planlegger å flytte til et sted som bare vil være 20 min unna der han bor, til høsten. I mellomtiden er det altså 1 times avstand ca når jeg er hjemme i feriene. Siden jeg også skal skrive masteroppgave blir jeg kanskje mer hjemme det neste året, da jeg strengt tatt ikke trenger å være fysisk tilstedeværende i studiebyen mens jeg skriver oppgaven. Men det er heller ikke spesielt langt fra studiebyen min til hjemstedet hans, en 4 timers kjøretur, noe som gjør til at besøk noen helger ikke burde være et problem. Alt dette vet han. På bakgrunn av avstanden ønsker han ikke å date/treffe meg nå. Han mener at avstanden blir et problem. Ifølge han liker han ikke avstand om han liker noen veldig godt og det skal bli seriøst. Han sa at han ville datet meg nå om jeg hadde bodd der som jeg planlegger å flytte neste år. Han vil heller ikke treffes bare for å møtes og føle på kjemien, fordi han mener at uansett hvor casual møtet er, så vil han føle det er en date. Jeg poengterte forøvrig at det uansett er veldig uforpliktende i starten da man må bruke tid å bli kjent, og mener sånn sett at så tidlig i en datingsfase så er ikke avstand et så stort problem og innen den tid det skulle bli seriøst, så er jeg nesten flyttet tilbake. Til det svarte han da at det ikke er sikkert at vi egentlig vil passe så godt sammen. Dette skulle altså også være et argument for å ikke treffes. Min logikk tilsier at det er en grunn til å treffes, for å bare finne ut av dette. Han sier dessuten at han ikke liker dates i det hele tatt, og det nok er grunnen til at han er singel. Samtidig virker det på meg som han har lyst på kjæreste, han snakker både om at han er kosesjuk og han spørr meg masse spørsmål som vil være relevant for et forhold, som fritidsinteresser, døgnrytme o.s.v. Jeg ble selvfølgelig litt skuffet og mener at han overdriver avstandsproblematikken til de grader. Men jeg respekterer valget hans og sa til det at vi kanskje kunne snakkest igjen når jeg har flyttet tilbake, om vi begge er single da, siden han ikke vil date eller treffe meg nå. Men han ønsker fremdeles å holde kontakt og snakke og ble plutselig veldig redd for at jeg skulle blokkere han nå. Det ville han absolutt ikke og sendte meg derfor en lettkledd snap for å vinne meg tilbake, som han sa. Så selv om han på en måte har avvist meg, så er han fremdeles veldig på, både med smalltalk og snaps. Jeg vet helt ikke ærlig ikke hva jeg skal tro og hvordan jeg skal forholde meg til han. Kan han komme til å endre mening om å treffes? Jeg blir her noen dager til før jeg skal ut på reise og tilbake til studiestedet. Skal jeg satse på å holde samtalen i gang det neste året og satse på at dette kan bli ekte kjærlighet som det er verdt å vente på? Jeg synest dette er en merkelig oppførsel og jeg mener det er en tabbe å ikke treffes nå. Han her heller forsåvidt ikke sagt at vi skal vente til jeg flytter tilbake, det var tross alt mitt forslag. Til det forslaget sa han ikke ja eller nei, bare at han ville fortsette å snakke med meg nå. Den rasjonelle delen av meg tenker at han ikke vil treffes fordi han ikke vil eskludere seg fra å treffe andre i nærområdet. Samtidig som han sier at han hadde datet meg om hadde bodd nærmere. Jeg har også vært inne på tanken at han player meg og er en typisk player, men jeg tror kanskje at hadde han vært det, så hadde tatt initativ til å treffes. Beklager litt langt innlegg. Håper på noen gode synspunkter og kanskje råd, for jeg er en veldig forvirret kvinne akkurat nå Anonymous poster hash: 4e054...328
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #2 Skrevet 2. august 2015 Må presisere at jeg planlegger å flytte til et sted som er nærmere hans sted, neste høst, og ikke denne høsten. Anonymous poster hash: 4e054...328
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #3 Skrevet 2. august 2015 Han er litt feig. Men yngre menn er gjerne det Anonymous poster hash: 600b4...09c
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #4 Skrevet 2. august 2015 Jeg forstår han, på en måte. Men selv ville jeg nok "tatt til takke" med noen som bodde en time unna i ett år, fordi det er ikke så mange jeg liker godt, og jeg synes det er bedre med en times avstand enn å være singel. Men han tenker kanskje han har andre valgmuligheter, eller han er redd for å ta sjansen. Uansett så er det dummeste du kan gjøre å pushe han. Så ikke spør noe mer. Anonymous poster hash: f3ab7...96c
Sandie Skrevet 2. august 2015 #5 Skrevet 2. august 2015 Det høres ut som en feig unnskyldning.Er enig med deg i at han overdriver avstandsproblematikken.Kanskje han sliter med noe?Hvis man virkelig vil treffes tar man ikke alle bekymringer på forskudd. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #6 Skrevet 2. august 2015 Han er litt feig. Men yngre menn er gjerne det Anonymous poster hash: 600b4...09c Hva definerer du som yngre mann? Han er 29 år, så den feigheten burde han legge av seg snart... Men han har jo selv sagt at han er litt feig, så er han iallfall bevisst om det. Jeg forstår han, på en måte. Men selv ville jeg nok "tatt til takke" med noen som bodde en time unna i ett år, fordi det er ikke så mange jeg liker godt, og jeg synes det er bedre med en times avstand enn å være singel. Men han tenker kanskje han har andre valgmuligheter, eller han er redd for å ta sjansen. Uansett så er det dummeste du kan gjøre å pushe han. Så ikke spør noe mer. Anonymous poster hash: f3ab7...96c Det er dessverre mer en 1 time avstand når jeg reiser tilbake til studiebyen. Der er det en 4 timers kjøretur. 1 time er det når jeg er hjemme på ferie hos foreldra mine. Men når jeg flytter hjem igjen til fylket mitt, kommer jeg til å flytte til et sted som bare er 20 minutter unna der han bor. Men jeg er enig, denne avstanden er jo bare for et kortere periode og jeg tenker at man kommer gjennom det om det virkelig er en match. Uansett så ønsker jeg bare et treff i første om gang, jeg skjønner ikke hvorfor det skal være en så stor deal for han å bare møtest. Pushe han gjør jeg ikke. Jeg maser ikke mer om treffes. Men han sa han villle forsette å skrive med meg, fordi han likte det. Men i dag har han faktisk ikke skrevet til meg. Venter han på at jeg skal gjøre det? Det virker oppriktig som han ville holde kontakt, men siden jeg er den som har blitt avvist, har jeg ikke lyst til å være den som tar kontakt. Jeg grubler i vei hvorfor han plutselig er så stille nå. Det er jo ikke jeg som har avvist han. Kjenner jeg liker han litt for godt allerede. Det høres ut som en feig unnskyldning.Er enig med deg i at han overdriver avstandsproblematikken.Kanskje han sliter med noe?Hvis man virkelig vil treffes tar man ikke alle bekymringer på forskudd. Ja, det er mulig han sliter med noe. Han liker ikke dating sier han, han har også fortalt at han aldri tar initativ med damer og at det alltid er omvendt. At han er veldig dårlig på det. Men jeg har jo vært så tydelig som jeg kan være, så jeg kan jo ikke ta mer initativ når han ikke vil treffes. I tillegg har han fortalt meg at han er litt sær, og satt seg selv i negativ lys (det han nevnte synest jeg ikke var spesielt sært eller negativt). Så det virker som han er litt flink til å rakke ned på seg selv. Han nevnte også noe om at avstandsgreier ofte bydde på dramatikk, da jeg svarte at jeg ikke var dramatisk av meg, så sa han at det kanskje var han som var det. Vet ikke helt hva det skal bety. Kanskje han har dårleg erfaring fra avstandsforhold? Anonymous poster hash: 4e054...328
Sandie Skrevet 2. august 2015 #7 Skrevet 2. august 2015 (endret) Ja, det er mulig han sliter med noe. Han liker ikke dating sier han, han har også fortalt at han aldri tar initativ med damer og at det alltid er omvendt. At han er veldig dårlig på det. Men jeg har jo vært så tydelig som jeg kan være, så jeg kan jo ikke ta mer initativ når han ikke vil treffes. I tillegg har han fortalt meg at han er litt sær, og satt seg selv i negativ lys (det han nevnte synest jeg ikke var spesielt sært eller negativt). Så det virker som han er litt flink til å rakke ned på seg selv. Han nevnte også noe om at avstandsgreier ofte bydde på dramatikk, da jeg svarte at jeg ikke var dramatisk av meg, så sa han at det kanskje var han som var det. Vet ikke helt hva det skal bety. Kanskje han har dårleg erfaring fra avstandsforhold? Anonymous poster hash: 4e054...328 Ja,det er mulig.Kan virke som han har litt dårlig selvtillit,og kanskje er redd for å bli såret eller at et forhold skal bli for mange forventninger som han føler han ikke kan leve opp til.Om jeg hadde likt han veldig godt hadde jeg bare holdt kontakten,og heller prøvd å få til et treff senere en gang. Endret 2. august 2015 av Sandie 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #8 Skrevet 2. august 2015 Ja, så rart som faktisk høres ut så har jeg rota meg borti en [... SICK ...] Så langt som du skriver, og så lite bruk du får for svarene? Hva skulle du gjort? Vist han denne tråden for å overtale han til å møte deg? Anonymous poster hash: 8a7bb...06f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #9 Skrevet 3. august 2015 Så langt som du skriver, og så lite bruk du får for svarene? Hva skulle du gjort? Vist han denne tråden for å overtale han til å møte deg? Anonymous poster hash: 8a7bb...06f Hva er vitsen med å være spydig? Du trenger ikke å lese det om du ikke vil. Du skriver iallfall ikke noe konstruktivt. Jeg skriver for å få ut noen tanker og få hjelp til å skjønne denne mannen, da jeg aldri har opplevd lignende før. Jeg liker han godt, men lurer på om jeg skal gi han opp eller om jeg skal snakke og vente. TS Anonymous poster hash: 4e054...328
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #10 Skrevet 3. august 2015 Jeg vet det bare har gått to dager, men han har blitt mye mindre pratsom og svarer ikke like ofte på snaps. Har ikke tatt initativ til samtale og gjør ikke noe særlig for å holde samtalen i gang. Dette forvirrer meg da det var HAN som ville fortsette å snakke og at han kom til å sørge for at vi snakkes i mellomtida, fordi han kom til å skrive til meg, og derfor kom vi til å snakkes. Jeg begynner faktisk å tro at det hele var en feig unnskyldning fordi han ikke ville møte meg uansett. Og at han bare sa at han ville holde kontakten for å være hyggelig. Neimen om jeg vet. Jeg har iallfall ikke gjort noe galt, så ingen grunn til at han skal virke snurt. Enten så dalte interessen over natta eller så er han bare veldig opptatt. - TS Anonymous poster hash: 4e054...328
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #11 Skrevet 3. august 2015 Ja,det er mulig.Kan virke som han har litt dårlig selvtillit,og kanskje er redd for å bli såret eller at et forhold skal bli for mange forventninger som han føler han ikke kan leve opp til.Om jeg hadde likt han veldig godt hadde jeg bare holdt kontakten,og heller prøvd å få til et treff senere en gang. Ja, jeg er egentlig enig. Egentlig vil jeg holde kontakten, men nå blir jeg usikker på om han bare selv har dårlig selvtilitt eller om han faktisk er en drittsekk. Jeg har nettopp kommet over en fyr som holdt meg på gress lenge og er utrolig redd for å bli såret igjen. Han her virket så bra, trodde endelig at nå har jeg funnet meg en bra fyr. Anonymous poster hash: 4e054...328 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #12 Skrevet 4. august 2015 Ikke legg så mye i tinder/nettkontakt. Dere liker hverandre ikke når dere aldri har møttes, dere liker bare tanken på at den andre kan være så passende som det fremstilles. Vil han ikke møtes så vil han ikke møtes. Det kan være fordi han bruker tinder som tidsfordriv, fordi han er sjenert, eller fordi du skal flytte langt unna og han ikke vil innlede noe til en som det blir prosjekt å få møttes i fremtiden. Move on Anonymous poster hash: 611a7...851 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #13 Skrevet 4. august 2015 Dette er NO GO, finn en fyr som invisterer i deg-han her skal du ikke bruke mer tid på. Anonymous poster hash: c6d90...3c0
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #14 Skrevet 5. august 2015 Bor denne karen i Oslo tilfeldigvis? Anonymous poster hash: 9bb4a...11c
AnonymBruker Skrevet 5. august 2015 #15 Skrevet 5. august 2015 Ikke legg så mye i tinder/nettkontakt. Dere liker hverandre ikke når dere aldri har møttes, dere liker bare tanken på at den andre kan være så passende som det fremstilles. Vil han ikke møtes så vil han ikke møtes. Det kan være fordi han bruker tinder som tidsfordriv, fordi han er sjenert, eller fordi du skal flytte langt unna og han ikke vil innlede noe til en som det blir prosjekt å få møttes i fremtiden. Move on Anonymous poster hash: 611a7...851 Når du sier det på den måten så har du en rett. Det er nok bare jeg som har lagt mer inn i denne nettpraten vi har hatt. Prøver å glemme han ja. Bor denne karen i Oslo tilfeldigvis? Anonymous poster hash: 9bb4a...11c Nei, på en helt annen side av landet. Så du kan ta det med ro Anonymous poster hash: 4e054...328
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå