Gå til innhold

Uforutsett endring i økonomien....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg fått vite at utbetalingene fra lånekassen(er student...) ikke kommer før i oktober fordi de ikke hadde registrert søknaden min om sykestipend (fikk avslag på søknad om stipend og lån for 15/16-året siden den ikke var registrert..) må derfor søke på nytt(både sykestipend+stipendlån), og med behandingstid på til sammen 11 uker tar det tid før jeg får pengene på konto.... - spesielt siden jeg trodde jeg skulle få de no om to uker...

Det er ganske mye penger som kommer senere enn planlagt! Heldigvis har jeg det siste året spart opp en goood buffer på 15.000 kr som redder meg. Jeg slipper å stresse, jeg slipper å ringe mamma eller pappa etc. Det er surt å bruke bufferen, men det er jo nettopp DERFOR jeg har den.

jeg er SÅ glad for at jeg har spart opp bufferen nå. Og håper at flere og flere sparer seg opp en som redder en i en liknende situasjon. Det blir trangt med penger fremover, men det er i det minste overlevbart, jeg har penger til husleie og andre faste utgifter. Jeg har en deltidsjobb hvor jeg får "resten" av pengene som jeg trenger.

Og når den store utbetalingen kommer i oktober(da får jeg jo masse på en gang), kan jeg betale tilbake ALT på bufferen - og kanskje enda litt til.

Vet ikke hvor jeg vil med dette, annet enn å inspirere andre? Det føles så godt å slippe å stresse pga dette. For et år siden hadde dette kjørt meg helt ned i grøfta, men nå var det ikke verdens undergang.

Buffer for life <3

(får håpe ikke vaskemaskinen og oppvaskmaskinen ryker denne mnd da :fnise: )

Anonymous poster hash: 50036...e77
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lånekassen er fryktelig dårlige på akkurat dette. Desverre. Det virker ikke som om de forstår at når man blir så syk at man må slutte på skolen, ja da kan man ikke plutselig vente i flere måneder på neste utbetaling fordi man må vente på papirarbeid og deres egne feil. Har kjæreste som opplevde dette. Ble syk i oktober. Utbetaling fra lånekassen i midten av januar.

Heldigvis hadde hun hjelp fra meg og familie, men hva om hun hadde vært alene?

Kjempebra at du har bygget deg opp en buffer og at det går bra. Lykke til videre!

Anonymous poster hash: 8f343...735

Skrevet

Buffer er gull verdt når ein trenger den. Gjev meg ro i sjela når bilen streiker og må på verkstad eller det kjem andre uforutsette utgifter. Mister ikkje nattesøvnen pga. økonomien.

AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Har hatt sommerjobb og jobbet veldig mye, men lønnen kommer ikke før i august. For å overleve sommeren måtte jeg bruke feriepengene til å betale husleie og mat osv, samt låne litt fra bufferen min. Det er kjempesurt, men hadde jeg ikke hatt buffer hadde jeg ikke klart meg i sommer (har ikke foreldre jeg kunne lånt av). Men jeg har også et bestemt beløp som SKAL settes inn igjen på bufferkontoen når pengene kommer inn i august. :)

Anonymous poster hash: 7b274...dc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...