Gjest AryaKillie Skrevet 2. august 2015 #1 Skrevet 2. august 2015 Kan man søke om full bhgplass innen fristen for så å redusere den hvis man likevel ikke trenger full plass. Er usikker på om jeg skal jobbe neste høst. Barnet er da 2 år og jeg vil ikke ha han hver dag i bhg om jeg ikke må
Gjest Mythic Skrevet 2. august 2015 #2 Skrevet 2. august 2015 Du trenger ikke ha barnet i barnehage hver dag selv om han har full plass. Har du full plass, er du mer fleksibel på hvilke dager barnet skal ha fri. Hvis det er spesielle aktiviteter, turer eller opplegg på barnets faste fridag, går han glipp av det, hvis du velger redusert plass. Jeg synes det er rart at folk velger 80% plass og binder seg opp til en fast fridag. For det første så koster det ca 200 kr mer pr mnd med 100 kontra 80%, og man låser seg til en fast fridag. Du kan selvfølgelig søke plass og søke om reduksjon etter hvert, men veldig mange barnehager har blitt mer strenge på plassprosenter. En del tilbyr kun 50 eller 100% som alternativ, og en del tillater ikke under 50% plass. Det handler om kontinuitet og tilhørighet for barnet.
Gjest AryaKillie Skrevet 2. august 2015 #3 Skrevet 2. august 2015 Jeg har et barn som nå har begynt på skolen og i denne bhg har de 40, 50, 60 og 100% plasser så jeg lurte på da å gå ned til 60% om jeg skal gå hjemme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå