AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #1 Skrevet 2. august 2015 Jeg og mannen skal snart gifte oss. Ingen av oss drikker alkohol, så for oss er det ganske naturlig å ha bryllupet alkoholfritt. Vi vet at det er mange av gjestene som ikke vet at vi ikke drikker, og vil nok sikkert bli overrasket. Hva syns dere, burde vi "advart" de på forhånd, eller er det greit å ikke si noe? og hvordan hadde dere reagert om dere kom i et bryllup uten alohol? Anonymous poster hash: bd4b8...ac7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #2 Skrevet 2. august 2015 Personlig hadde jeg syntes det var ganske kjedelig og en bummer, men det er deres bryllup og dere bestemmer. Noen kan nok synes det er kjedelig, men jeg regner med at de dere har invitert er oppegående mennesker som forstår viktigheten av å respektere andres valg. Har dog hørt om alkoholfrie bryllup hvor noen har tatt meg seg alko og dukket seg rimelig drita. Usannsynlig ufint i mine øyne. Anonymous poster hash: 1b82e...5b9
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #3 Skrevet 2. august 2015 Av en eller annen grunn jeg ikke helt klarer å sette fingeren på, så ville jeg likt å vite på forhånd at det var alkoholfritt. Men jeg skjønner ikke hekt hvorfor Jeg er ikke en av dem som må drikke meg snydens, og kan ha det like moro uten alkohol. Eller så kan jeg drikke endel, og ha det moro med dét. Så det er ikke fordi jeg aldri drikker uansett heller... Rare greier. Mulig det er fordi jeg er litt kontrollfrik som liker å vite hva jeg går til fester med og uten alkohol har en tendens til å bli litt forskjellige, greit å vite hva man går til. Anonymous poster hash: 2826d...c91
visp Skrevet 2. august 2015 #4 Skrevet 2. august 2015 Dere må si ifra så folk vet at de kan kjøre bil. Jeg hadde jo basert meg på at jeg ikke var kjørbar og planlagt utifra det. Tror de fleste hadde blitt litt irriterte om de ikke fikk vite det pga det. 5
Havbris Skrevet 2. august 2015 #5 Skrevet 2. august 2015 Det er nok greit for gjester å vite om de kan kjøre bil etter selskapet.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #6 Skrevet 2. august 2015 Du bør gi beskjed på forhånd, så folk ikke spanderer på seg taxi til lokale for å kose seg med ett glass vin til maten, og så like godt kunne tatt bilen. Jeg har for øvrig vært i tre alkoholfrie bryllup, og de var grusomt kjedelige. Det er selvfølgelig mulig å kose seg uten alkohol, men samtidig er det vanlig å komplimentere god mat med god drikke, ikke ett glass solo. Bryllup er en stor feiring der det normalt serveres det beste man kan by på, det gjelder også drikkeveien. Syns også det er godt å kunne ta ett glass likør eller konjakk til kaffe og bryllupskake, uten blir det mer som et hvilket som helst besøk. Sist alkoholfrie bryllup jeg var i minnet mer om bestemord 80 års lag enn ett bryllup. Ingen visste at det var alkoholritt før vi kom, så flere av gjestene håpte brudeparet dro tidlig så de kunne gå på byn og ta sen en kald øl i sommerværet. De to andre bryllupene ble kompensert med leker og pp presentasjoner med bilder, følte jeg var på bli kjent tur med ungdomsskolen. Generelt har brudeparene vært strålende fornøyd med dagen, gjestene har ikke det, men folk er for høflig til å si fra. Det er greit nok at man ikke drikker alkohol selv, men vertskap bør ta vare på gjestene på en god måte. Folk drar gjerne langveis fra, betaler reise og opphold, kjøper nye klær, har med gave og bruker hele dagen på dere, da må dere kunne gi gjestene en skikkelig servering tilbake. Anonymous poster hash: 567ba...e8d 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #7 Skrevet 2. august 2015 Som mange andre sier det er greit å vite om det er mulig å kjøre hjem. Anonymous poster hash: 5fc1b...2c5
Christiane_W Skrevet 2. august 2015 #8 Skrevet 2. august 2015 Dere må si ifra så folk vet at de kan kjøre bil. Jeg hadde jo basert meg på at jeg ikke var kjørbar og planlagt utifra det. Tror de fleste hadde blitt litt irriterte om de ikke fikk vite det pga det. Helt enig!
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #9 Skrevet 2. august 2015 Vi gir nok beskjed til de det skulle være aktuelt for på forhånd, så holder vi på å lage et opplegg som blir gøy for alle. Alle alkoholfrie bryllup MÅ jo ikke bli kjedelig! Anonymous poster hash: bd4b8...ac7
Sirah Skrevet 2. august 2015 #10 Skrevet 2. august 2015 Et av de koseligste bryllupene jeg har vært i var alkoholfritt MEN dropp alle de kleine selskapslekene! De er enda værre når folk er edru.... 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #11 Skrevet 2. august 2015 Vi gir nok beskjed til de det skulle være aktuelt for på forhånd, så holder vi på å lage et opplegg som blir gøy for alle. Alle alkoholfrie bryllup MÅ jo ikke bli kjedelig! Anonymous poster hash: bd4b8...ac7 Skrekk og gru, det er nettopp dette som gjør det til en katastrofe! "Et opplegg" betyr som regel enten ting som hører hjemme i en rund dag for damer oppi årene, eller bli kjent leker fra ungdomstiden. Og jo, alkoholfrie bryllup er kjedelig, bare at folk er for høflig til å fortelle dere det. Anonymous poster hash: 567ba...e8d
Vorin Skrevet 2. august 2015 #12 Skrevet 2. august 2015 Vi gir nok beskjed til de det skulle være aktuelt for på forhånd, så holder vi på å lage et opplegg som blir gøy for alle. Alle alkoholfrie bryllup MÅ jo ikke bli kjedelig! Anonymous poster hash: bd4b8...ac7 Det er nok lurt å gi beskjed til alle i invitasjonen uansett. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå