Vival Skrevet 2. august 2015 #1 Skrevet 2. august 2015 Noen som har erfaring med orijen foret til katt? 😊
Gjest Badebuksa Skrevet 2. august 2015 #2 Skrevet 2. august 2015 Ja, det er et ok fôr, men som alle andre fôr er det noe en må prøve ut på sitt kjæledyr for å se virkningen. Noen tåler det, andre ikke.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #3 Skrevet 2. august 2015 Noen som har erfaring med orijen foret til katt? 😊 Vi prøvde en liten pakke til våre katter. De elsker det, men på grunn av pris har vi holdt oss til Royal Canin siden de liker dette veldig godt og. Om vi ikke hadde hatt katter fra DB hjemme, men bare vår egen, hadde vi nok byttet. Anonymous poster hash: 18ffc...ac0 1
Solknapp Skrevet 4. august 2015 #4 Skrevet 4. august 2015 Noen som har erfaring med orijen foret til katt? Vi bruker disse jevnlig og er superfornøyd. Har vært innom alle smakene og han elsker de, spesielt fiske-smaken. Bytter litt om på det og Royal Canin. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #5 Skrevet 4. august 2015 Her får ene katten Orijen og han liker det. Når jeg kjøper sånne 6,8 kg sekker fra morene.no så synes jeg ikke prisen blir så ille heller. Mange mener jo at katter ikke skal ha tørrfor i det hele tatt, men siden Orijen inneholder 80% kjøtt og animalske produkter tenker jeg at det er det beste alternativet til råforing. Jeg brukte Royal Canin og Specific før men syntes de inneholder hårreisende mye korn og karbohydrater som katter har null bruk for (i tillegg til at tennene blir utsatt), så jeg holder meg til Orijen eller Acana. En vakker dag skal jeg tørre å prøve råforing men det er mye styr og krever mye kunnskap. Føler ikke at jeg er helt der enda. Anonymous poster hash: 8d3cf...669 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #6 Skrevet 4. august 2015 Her får ene katten Orijen og han liker det. Når jeg kjøper sånne 6,8 kg sekker fra morene.no så synes jeg ikke prisen blir så ille heller. Mange mener jo at katter ikke skal ha tørrfor i det hele tatt, men siden Orijen inneholder 80% kjøtt og animalske produkter tenker jeg at det er det beste alternativet til råforing. Jeg brukte Royal Canin og Specific før men syntes de inneholder hårreisende mye korn og karbohydrater som katter har null bruk for (i tillegg til at tennene blir utsatt), så jeg holder meg til Orijen eller Acana. En vakker dag skal jeg tørre å prøve råforing men det er mye styr og krever mye kunnskap. Føler ikke at jeg er helt der enda. Anonymous poster hash: 8d3cf...669 Glemte å legge til at den andre katten min blir veldig lett overvektig og har enda lettere for å legge på seg med Orijen siden det er så proppet med proteiner og næring. Hun får nå slankefor for steriliserte katter fra 1st Choice. Litt mindre kjøtt og proteiner men likevel ikke stappet med korn, mais og ris. Anonymous poster hash: 8d3cf...669
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #7 Skrevet 4. august 2015 Jeg har hørt at hunder iallefall lett legger på seg av Orijen, uvisst av hvilken grunn. En nabo med to hunder begynte på Orijen etter tips fra meg, men hun sluttet etter noen mnd da begge hundene hennes la på seg så mye, sa hun. Det kan stemme at det gjør at dyret legger på seg noe, for begge mine hunder er bittelitt overvektige (et par kg hver) og de har vært fôret 100% på Orijen. Jeg har bare ikke sett det i sammenheng med fôret, jeg trodde det kun var ekstra godbiter. Synes det var rart at det ikke ga utslag på vekta dog, når vi kuttet sånn ned på godbitene, så jeg antar at det var fôret. Nå har jeg byttet til Royal Canine nylig, så jeg er spent på å se om det vil påvirke vekten - i positiv retning. Antar at den samme tendensen med fôret vil gjelde katter, da fôrets innhold er omtrent det samme. Kattefôret er vel tilsatt noe ekstra bare, som taurin. Anonymous poster hash: 993c3...178
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #8 Skrevet 4. august 2015 Jeg tror tendensen avhenger av kattens matvaner og personlighet. Den ene katten min kan ha mat stående fremme hele dagen og spiser kun når han er sulten, og stopper når han er mett. Den andre katta spiser alt hun kommer over omtrent og jeg mistenker faktisk at hun kjedespiser av og til. Orijen er næringstett og dersom katten da er veldig glad i mat vil den lett legge på seg av det. En katt som spiser til den er mett og ikke noe mer enn det skal i utgangspunktet klare å begrense kaloriinntaket nok til å ikke gå opp i vekt. En skikkelig matmons vil derimot glefse i seg for mye og bli fortere tjukk på Orijen enn annet mindre næringstett for. Anonymous poster hash: 8d3cf...669
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå