Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ha en ting som er listet i en annonse med flere. Har fått vite pris og frakt av selger og er fornøyd. Har aldri kjøpt via Finn før, hva er steg for steg prosessen av kjøp?  (Er ikke pc savvy så jo simplere beskrevet jo bedre. ) 

Anonymous poster hash: aaf26...717
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sier du ønsker kjøpe.

Spør hvordan selger ønsker betaling, gi kontaktinfo som full adresse og telefonnummer. Jeg foretrekker å skrive mail/sms. Skjer noe galt underveis etter etterpå, så ha du da skriftlig avtale noe som er bindende og enkelt å vise til, for begge parter.

Er prisen under kr. 500 betaler jeg inn til selgers konto, eller ber om at kjøper betaler til min konto. Og de/jeg sender når pengene er kommet inn på konto. For pris høyere enn ca. 500 kr, sender jeg i oppkrav. Da betaler kjøper når han henter ut pakken på posten. Og penger går rett inn på selgers konto.

Har jeg en dårlig magefølelse overfor kjøper/selger så trekker jeg meg ut av avtalen. Ofte googler jeg og kjøper eller selger, før jeg gjør bindende avtale, men det er min skepsis.

Har solgt og kjøpt og ikke minst gitt bort mye via finn. For det meste er det "normale" og hyggelige mennesker.

Anonymous poster hash: b0297...95f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du sier du ønsker kjøpe.

Spør hvordan selger ønsker betaling, gi kontaktinfo som full adresse og telefonnummer. Jeg foretrekker å skrive mail/sms. Skjer noe galt underveis etter etterpå, så ha du da skriftlig avtale noe som er bindende og enkelt å vise til, for begge parter.

Er prisen under kr. 500 betaler jeg inn til selgers konto, eller ber om at kjøper betaler til min konto. Og de/jeg sender når pengene er kommet inn på konto. For pris høyere enn ca. 500 kr, sender jeg i oppkrav. Da betaler kjøper når han henter ut pakken på posten. Og penger går rett inn på selgers konto.

Har jeg en dårlig magefølelse overfor kjøper/selger så trekker jeg meg ut av avtalen. Ofte googler jeg og kjøper eller selger, før jeg gjør bindende avtale, men det er min skepsis.

Har solgt og kjøpt og ikke minst gitt bort mye via finn. For det meste er det "normale" og hyggelige mennesker.

Prisen totalt, inkl frakt, er kun 300. Anbefaler du å sende direkte til selgers konto og ikke gå via Finn kjøpsgaranti (Kjøp Sikkert) 

Jeg klikket meg inn på kjøp sikkert (nøkkeltegnet i annonsen) men er usikker på om viss jeg går videre på disse stadiene, om det da registreres at jeg kjøper hele annonsen og ikke en ting i annonsen.?

TS

Anonymous poster hash: aaf26...717

Skrevet (endret)

Jeg hadde nok bare overført de 300 uten å bruke Finns kjøpsgaranti. Men om du er redd for å miste 300 så får du heller bare bruke Finn greia.

Angående kjøpsgarantien.

Så er det selger som starter prosessen og du vil får en mail hvor du må klikke deg inn på en link, om jeg husker riktig.

Endret av -Leon-
AnonymBruker
Skrevet

Prisen totalt, inkl frakt, er kun 300. Anbefaler du å sende direkte til selgers konto og ikke gå via Finn kjøpsgaranti (Kjøp Sikkert) Jeg klikket meg inn på kjøp sikkert (nøkkeltegnet i annonsen) men er usikker på om viss jeg går videre på disse stadiene, om det da registreres at jeg kjøper hele annonsen og ikke en ting i annonsen.?TS Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

aaf26500bc9f1ee0a97e4bbde04eb717"] aaf26...717

Finn sin kjøpsgaranti har jeg aldri brukt. Den har jeg og hørt og lest mye rart om. Jeg foretrekker å stole på folk, særlig om det er "voksne folk" på finn og overføre direkte til selger. Men i nettbanke så skriver jeg finnkoden og hva det gjelder og mitt navn i merknadsfeltet.

Velger noen å gjøre seg til kjeltring for 300 kroner, så tenker jeg at da er de dumme. For oppfører ikke folk seg, kan og bør de rapporteres til finn og dermed bli utestengt fra finn.

Så jeg ville bare overført pengene dersom du har en grei avtale med selger.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker finn betalingsgarranti! Foretrekker den som selger, fordi om kjøperen godtar varen så er det bundet, da har kjøperen rett og slett godkjent kjøpet (alt var i den stand som ble beskrevet).

Foretrekker også når jeg kjøper pga mye rare folk der ute, selgere som ikke godtar finn betalingsgaranti skjuler noe. 

Anonymous poster hash: a7222...1a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...