Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på ferie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på ferie i 3 uker til Spania.

Kun meg og kjøresten. Vi har hus og bil, så slipper utgifter annet enn til bensin, ikke at jeg tror vi kommer til å bruke bilen noe særlig.

Vår plan for ferien er egentlig bare å slappe av på stranden, spise og drikke god mat og vin, og jeg vil selvsagt også shoppe litt. Vi har med andre ord ikke tenkt å bruke noen penger på utflukter osv. 

Hva tenker dere jeg bør sette av? Hva hadde dere brukt? Ca. 

Anonymous poster hash: 1fd36...4c3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger av ca. tusenlapp per dag. Da spiser jeg godt, og jeg spiser ute, litt vin. Chiller, og kan småhandle litt. Shopping, og taxfree handling kommer utenom. Setter gjerne av ett par tusen kroner ift. t/r, ift. flytog, taxfree, mat på reisen mm. Og en tusenlapp eller to til shopping, avhengig av hvor mye du vil shoppe. Dette er jo veldig avhengig av hva du liker, og hvordan du shopper.

OBS. Har ikke vært på reise på ett års tid, så har ikke merket enn evt. valutasving nå

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye. I år brukte vi nok mellom 40 og 60 000 et sted (har ikke tatt regnskapet enda). Normalt sett bruker vi mellom 30 og 40 000.

Grunnen til at det ble ekstraordinært dyrt i år, var at deler av ferien var med svigerfamilien, og den som hadde bestilt hotellrom den uken hadde lagt seg på et helt annet budsjett enn vi pleier, samt at alle stedene vi var på var kostbare steder på og rundt rivieraen.

Anonymous poster hash: 7fca6...9a8

Skrevet

ca 1000 per dag på mat og drikke  på meg og kjæresten (vi hadde frokosten inkludert da, så den er ikke med). Så kommer shopping og utflukter utenom....

Skrevet

Vi bruker ikke så mye, forrige tur nå for noen uker siden gikk det i snitt 1000kr dagen, to voksne og en tolvåring. Da var det som skrevet et snitt, så alt av mat/drikke/snacks/is/litt shopping.. Taxfreehandel (kjøper alltid vinkvoten og snop...) kom utenom. 

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg pleier å beregne ca 1000/dag, men da er det beregnet at det skal være litt shopping inkludert.

AnonymBruker
Skrevet

Ferie er dyrt, det hjelper ikke med hoppe på tur fra restplass.no når det går med over 7.000 i lommepenger på en uke.

Anonymous poster hash: 8edfa...310
AnonymBruker
Skrevet

Pleier å klare meg på rundt 500 kroner dagen

Anonymous poster hash: 8e4ef...3c0
Skrevet

Vi var på cruise i Middelhavet så vi gikk langt over hva vi pleier å bruke, men det var absolutt verdt det. Vi pleier å bruke mellom 10 000 og 30 000 inkl lommepenger, kommer an på om vi tar 1 eller 2 uker. Vi liker ikke å shoppe så mye så det blir mest til mat, frokost, lunsj og middag. På cruiset var maten inkl, så vi brukte kun penger på drikke utenom. Jeg har blogget om ferien vår på min blogg blondinebloggen. Hvis du vil lese mer om ferien vår kan du det ved å benytte deg av denne linken: Cruise i Middelhavet med Allure of the Seas. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...