AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #1 Skrevet 2. august 2015 Inspirert av den andre navnetråden om spesielle navn... Min kjæreste og jeg prøver å finne gode forslag til navn som fungerer fint både på norsk og på engelsk. Kun av den grunn at han er fra Canada og jeg er fra Norge, så vi utelukker alle navn som ikke fungerer godt i begge land. Vi har selvfølgelig noen navn i bakhodet men vil gjerne ha flere tips og forslag til vurdering Så hva er de fineste navnene du vet som funker både på norsk og engelsk? Både jente- og guttenavn. Anonymous poster hash: adc56...c39 Anonymous poster hash: adc56...c39
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #2 Skrevet 2. august 2015 Jentenavn: Victoria Emma Sara Camilla Hanna Alexandra Veronica Michelle Susanna Vivian Madeleine Jenny Lilly Lisa Rebekka Guttenavn: William Alexander David Christian Markus Dennis Jacob Joakim Oscar Nikolai Oliver Victor Thomas Henrik Peter Sebastian Kristoffer Patrick Michael Fredrik Frank Anonymous poster hash: c9529...44f 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #3 Skrevet 2. august 2015 Jonas og Molly Anonymous poster hash: ca33c...a46
Million Skrevet 2. august 2015 #4 Skrevet 2. august 2015 Guttenavn; Daniel og David. Jentenavn: Elisabeth og Anna 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #5 Skrevet 2. august 2015 Nina, alle varianter av Ann+, Helena, Christinea/e, Mia, Lisa, Lily, Ellen, Siri, Magnus, Olav. Karl, Peter, Hugo, Alexander, Christian, Christopher, Tom, Thomas, Leo, Jon/John. Jonathan, Victor Anonymous poster hash: 329b7...e82
Shai Skrevet 2. august 2015 #6 Skrevet 2. august 2015 Noen av mine favorittnavn er Sophie, Alexander, Daniel og Peter, og alle de fungerer på begge språk
Gjest Mythic Skrevet 2. august 2015 #7 Skrevet 2. august 2015 Jente: Anna Johanna Emma Nora Kristine Eva Ada Maja Gutt: Benjamin Jonathan Alexander Christoffer Peter Filip
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #9 Skrevet 2. august 2015 Jentenavn: Victoria Emma Sara Camilla Hanna Alexandra Veronica Michelle Susanna Vivian Madeleine Jenny Lilly Lisa Rebekka Guttenavn: William Alexander David Christian Markus Dennis Jacob Joakim Oscar Nikolai Oliver Victor Thomas Henrik Peter Sebastian Kristoffer Patrick Michael Fredrik FrankAnonymous poster hash: c9529...44f De fleste jentenavnene du lister opp der, er riktignok vanlige på både norsk og engelsk. Men navn som Michelle og Victoria etc funker kun på norsk om du er av det lavt utdannede og/eller harry slaget.Anonymous poster hash: e4097...79d 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #10 Skrevet 2. august 2015 Max og ElisabethAnonymous poster hash: 638a2...14b
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #11 Skrevet 2. august 2015 Inspirert av den andre navnetråden om spesielle navn... Min kjæreste og jeg prøver å finne gode forslag til navn som fungerer fint både på norsk og på engelsk. Kun av den grunn at han er fra Canada og jeg er fra Norge, så vi utelukker alle navn som ikke fungerer godt i begge land. Vi har selvfølgelig noen navn i bakhodet men vil gjerne ha flere tips og forslag til vurdering Så hva er de fineste navnene du vet som funker både på norsk og engelsk? Både jente- og guttenavn.Anonymous poster hash: adc56...c39 Anonymous poster hash: adc56...c39 Mine favoritter: Jentenavn: -Anna -Kathrine -Maria -Theresa -Andrea Guttenavn: -Kristoffer/Cristopher -David -Kevin -Jonathan -HenrikAnonymous poster hash: be82c...839
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #12 Skrevet 2. august 2015 Josefine <3Anonymous poster hash: 1b673...a43
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #14 Skrevet 2. august 2015 De fleste jentenavnene du lister opp der, er riktignok vanlige på både norsk og engelsk. Men navn som Michelle og Victoria etc funker kun på norsk om du er av det lavt utdannede og/eller harry slaget.Anonymous poster hash: e4097...79d Chrysander Michelle Mona Linda Vigidis Hjørdis Frøydis Ola Gry Dina Michael Sade Madonna Apple Sky Sunshine Olina Synnøves Linns Leif VidarAnonymous poster hash: 5d841...2e9 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #15 Skrevet 2. august 2015 BrynjulfAnonymous poster hash: c2e88...59b
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #16 Skrevet 2. august 2015 Jeg synes Fanny er et vakkert jentenavn. Fungerer godt på engelsk også. Anonymous poster hash: 48826...8b4 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #17 Skrevet 2. august 2015 Lydia Lily Julie Jenny Natalie Andrea Rose Benjamin Sebastian Silas Martin Alexander Henry Anonymous poster hash: ec4fd...ef5
Mallimor Skrevet 2. august 2015 #18 Skrevet 2. august 2015 De fleste jentenavnene du lister opp der, er riktignok vanlige på både norsk og engelsk. Men navn som Michelle og Victoria etc funker kun på norsk om du er av det lavt utdannede og/eller harry slaget.Anonymous poster hash: e4097...79d Er du seriøs?? 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #19 Skrevet 2. august 2015 Jeg synes Fanny er et vakkert jentenavn. Fungerer godt på engelsk også. Anonymous poster hash: 48826...8b4 Lol!Anonymous poster hash: cc40f...8e9 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #20 Skrevet 3. august 2015 Inspirert av den andre navnetråden om spesielle navn... Min kjæreste og jeg prøver å finne gode forslag til navn som fungerer fint både på norsk og på engelsk. Kun av den grunn at han er fra Canada og jeg er fra Norge, så vi utelukker alle navn som ikke fungerer godt i begge land. Vi har selvfølgelig noen navn i bakhodet men vil gjerne ha flere tips og forslag til vurdering Så hva er de fineste navnene du vet som funker både på norsk og engelsk? Både jente- og guttenavn.Anonymous poster hash: adc56...c39 Anonymous poster hash: adc56...c39 Eva. Litt uvanlig på nordmenn under 70, men vakkert. Har selv valgt det for min datter, og nå to år etter ser jeg at det blir mer og mer populært. På engelsk blir det enten "iva" eller "eiva", men jeg syns begge er pene. Er jo et veldig klassisk navn fra bibelen (selv er jeg ateist), men det gjør at det fungerer på de fleste språk. Anonymous poster hash: 377ac...303 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå